W polskim teatrze trwa karuzela kadrowa. Niektórzy dyrektorzy otrzymują kolejne przedłużenie kontraktu bez żadnego audytu, inni muszą odejść – pomimo pozytywnego bilansu. Mamy poczucie, że ani państwo, ani samorządy nie prowadzą jasnej polityki kulturalnej. Jej stan komentuje Grzegorz Kondrasiuk. Publikujemy również opinie wieloletnich dyrektorów teatrów – Anny Augustynowicz, Danuty Marosz, Ewy Pilawskiej i Marka Mokrowieckiego dotyczące m.in. procedur konkursowych. Kamila Paradowska podsumowuje blisko trzy dekady dyrekcji Anny Augustynowicz w Teatrze Współczesnym w Szczecinie. Jan Englert, dyrektor Teatru Narodowego w Warszawie, w rozmowie z Michałem Smolisem dzieli się refleksją na temat sprawowanej od blisko dwóch dekad funkcji, wspominając legendarnych poprzedników: Erwina Axera, Kazimierza Dejmka i Jerzego Grzegorzewskiego. Ten ostatni jest bohaterem felietonu Małgorzaty Piekutowej.
Kochaj sztukę w sobie, a nie siebie w sztuce
Konkurs może być otwarciem teatru na nierozpoznane terytoria. W praktyce reguły wyłaniania dyrekcji są niedookreślone
O kulturalnym samorządzie kilka myśli, co nie nowe
Kto za co płaci, kto czym zarządza, czyje są teatry, kto ponosi odpowiedzialność za kryzysy, kto może od teatrów wymagać i czego – to zbyt trudne pytania
Od Klątwy do Odlotu. 30 lat dyrekcji Anny Augustynowicz w Teatrze Współczesnym w Szczecinie
Teatr zespołowy jest miniaturą całego społeczeństwa
Plotka
Jak większość ludzi teatru Grzegorzewski lubił plotki. Rytualne „Co słychać? Kto z kim?” na powitanie tylko do pewnego stopnia było grą.

Pozostałe numery

nr 9: Dzień matki

nr 8: Teatr gwiazd – teatr obywateli
nr 7: UA – ТУТ
Nr 6: PRL – nostalgia i resentyment?
Piotr Dobrowolski i Jakub Moroz szukają źródeł fascynacji PRL-em we współczesnej kulturze. Jacek Fedorowicz opowiada Pawłowi Płoskiemu o Polsce Ludowej z perspektywy świadka epoki. Joanna Godlewska w cyklu „Z archiwów” pisze o działaniach SB wobec środowiska krakowskiego. Katarzyna Lemańska opisuje „PRL-owskie” premiery ostatniego sezonu.