EN

MARCIN CZARNIK

RAPTULARZ NR 2

Dwie dekady temu objawienie młodego teatru, dziś jeden z najlepszych aktorów średniego pokolenia. Jolanta Kowalska kreśli portret „jeźdźca pośród burzy”, bez którego trudno wyobrazić sobie teatry Strzępki i Klaty. Na pytanie Maryli Zielińskiej o odchodzenie z teatru i kryzys wieku średniego odpowiada: „Jestem absolute beginner”.

Nowojorski Broadway jako czuły rejestrator społecznych i obyczajowych przemian w USA w relacji Marcina Zawady.

Anna Sroka-Hryń w rozmowie z Marcinem Zawadą opowiada o specyfice kształcenia aktorów scen muzycznych.

Z radością ogłaszamy kolejny felietonowy debiut na łamach RAPTULARZA – specjalnie dla nas pisze Dominika Kluźniak.

Rider on the Storm

Czarnik nie chowa się za postacią, lecz filtruje ją przez siebie, stroi na swój ton. Bo też w genach aktorskich artysty próżno szukać klasycznych tradycji teatru – to osobowość bliższa światu rockowej sceny, z jej spontanicznością, energią, intensywnością relacji

opowieść Jolanty Kowalskiej o rolach Marcina Czarnika

I Love You, You're Perfect, Now Change

Spróbuję opowiedzieć o zmianach, jakie w ostatnich sezonach zaszły na Broadwayu. Nie uwierzycie

Marcin Zawada o ironii, melancholii i politycznej poprawności we współczesnym amerykańskim musicalu

Słowo

Moje pierwsze opowiadanie zaczynało się od słów: „Moja Matka zmarła przy porodzie mnie samego”

felieton Dominiki Kluźniak

Pozostałe numery

nr 9: Dzień matki

czytaj Czytaj więcej

nr 8:
Teatr gwiazd – teatr obywateli

czytaj Czytaj więcej

nr 7:

UA – ТУТ

czytaj Czytaj więcej

Nr 6: PRL – nostalgia i resentyment?

czytaj Czytaj więcej

Nr 5: Travesti. Kostiumy płci

czytaj Czytaj więcej

Nr 4: Dyrektor teatru

czytaj Czytaj więcej

Nr 3: ŁOM

czytaj Czytaj więcej

„A więc wojna!” Zapraszamy do lektury RAPTULARZA w nowej formule dwutygodnika

czytaj Czytaj więcej