RAPTULARZ NR 2
Dwie dekady temu objawienie młodego teatru, dziś jeden z najlepszych aktorów średniego pokolenia. Jolanta Kowalska kreśli portret „jeźdźca pośród burzy”, bez którego trudno wyobrazić sobie teatry Strzępki i Klaty. Na pytanie Maryli Zielińskiej o odchodzenie z teatru i kryzys wieku średniego odpowiada: „Jestem absolute beginner”.
Nowojorski Broadway jako czuły rejestrator społecznych i obyczajowych przemian w USA w relacji Marcina Zawady.
Anna Sroka-Hryń w rozmowie z Marcinem Zawadą opowiada o specyfice kształcenia aktorów scen muzycznych.
Z radością ogłaszamy kolejny felietonowy debiut na łamach RAPTULARZA – specjalnie dla nas pisze Dominika Kluźniak.
Rider on the Storm
Czarnik nie chowa się za postacią, lecz filtruje ją przez siebie, stroi na swój ton. Bo też w genach aktorskich artysty próżno szukać klasycznych tradycji teatru – to osobowość bliższa światu rockowej sceny, z jej spontanicznością, energią, intensywnością relacji
I Love You, You're Perfect, Now Change
Spróbuję opowiedzieć o zmianach, jakie w ostatnich sezonach zaszły na Broadwayu. Nie uwierzycie
Słowo
Moje pierwsze opowiadanie zaczynało się od słów: „Moja Matka zmarła przy porodzie mnie samego”

Pozostałe numery

nr 9: Dzień matki

nr 8: Teatr gwiazd – teatr obywateli
nr 7: UA – ТУТ
Nr 6: PRL – nostalgia i resentyment?
Piotr Dobrowolski i Jakub Moroz szukają źródeł fascynacji PRL-em we współczesnej kulturze. Jacek Fedorowicz opowiada Pawłowi Płoskiemu o Polsce Ludowej z perspektywy świadka epoki. Joanna Godlewska w cyklu „Z archiwów” pisze o działaniach SB wobec środowiska krakowskiego. Katarzyna Lemańska opisuje „PRL-owskie” premiery ostatniego sezonu.