EN

Zbliżyć się do tajemnicy nieuchwytnych istnień

Mój ojciec był dziwnym człowiekiem, pełnym sprzeczności. Przed wojną był komunistą, podczas wojny, mimo że był germanistą i germanofilem, został sklasyfikowany przez Niemców jako „kategoria IV”, oznaczająca osoby podejrzane i niegodne zaufania. A po wojnie zaczął wyrażać, w tajemnicy oczywiście, fascynację Hitlerem, którą odczuwał bez wątpienia już wcześniej

z Krystianem Lupą rozmawia Arielle Meyer MacLeod

Pierścienie Saturna

Przedstawieniu Krystiana Lupy w paryskim Odeonie patronuje Saturn. Być może Les Émigrants to najbardziej melancholijno-nostalgiczne dzieło reżysera

pisze Małgorzata Piekutowa

Próba generalna

Bardzo chciałam napisać o tym, jakie to okropne być aktorem, który co i rusz musi obcować z kostuchą, robi próby generalne śmierci. W trakcie pisania doszłam jednak do wniosku, że to egocentryczne

felieton Dominiki Klużniak

Szara strefa

Nie wyobrażam sobie grania przedstawień bez Krystiana, jest w nie wpisany właściwie jako aktor. Uważam, że ta droga jest wspaniała, obnaża, że każdy spektakl stworzył reżyser i w różny sposób kierował tym światem w trakcie prób. Udawanie, że go nie ma w trakcie prezentacji jest kłamstwem

z Anną Ilczuk rozmawia Michał Smolis

Pozostałe numery

Nr 53: Historie teatru, teatr historii

czytaj Czytaj więcej

Nr 52: Filmy o teatrze

czytaj Czytaj więcej

Nr 51: Poczytajmy

czytaj Czytaj więcej

Nr 50: Cztery premiery
(i pogrzeb?)

czytaj Czytaj więcej

Nr 49: Radwan

czytaj Czytaj więcej

Nr 48: Penderecki

czytaj Czytaj więcej

Nr 47: Dobra śmierć?

czytaj Czytaj więcej

Nr 46: „Cóż tam, panie, w polityce?”

czytaj Czytaj więcej

Nr 45: Skandal

czytaj Czytaj więcej

Nr 44: Maratończyk

czytaj Czytaj więcej

Nr 43: Fluctuat nec mergitur?

czytaj Czytaj więcej

Nr 42: Plewiński

czytaj Czytaj więcej

Nr 40/41: Alkohol

czytaj Czytaj więcej

Nr 38/39: Sama na scenie

czytaj Czytaj więcej

Nr 37: Prus

czytaj Czytaj więcej

Nr 36: Dzień Dziecka

czytaj Czytaj więcej

Nr 35: Biografie

czytaj Czytaj więcej

Nr 34: Nowe media

czytaj Czytaj więcej

Nr 33: Holoubek

czytaj Czytaj więcej

Nr 32: O przemocy

czytaj Czytaj więcej

Nr 31: Je suis un cabotin

czytaj Czytaj więcej

Nr 30: Trzy kobiety

czytaj Czytaj więcej

Nr 29: Teatr ukraińskich uchodźców

czytaj Czytaj więcej

Nr 28:
Musical po polsku

czytaj Czytaj więcej

Nr 27: Romantyzm 2022

czytaj Czytaj więcej

Nr 26: Punkty za pochodzenie
albo o wstydzie

czytaj Czytaj więcej

Nr 25: Koniec i początek

czytaj Czytaj więcej

Nr 24:
Grand Opera Trio

czytaj Czytaj więcej

Nr 23: Inny

czytaj Czytaj więcej

Nr 22: Królowa

czytaj Czytaj więcej

Nr 21: Teatr śmierci / śmierć w teatrze

czytaj Czytaj więcej

Nr 20: Wina i (nie)pamięć

czytaj Czytaj więcej

Nr 19: Brook

czytaj Czytaj więcej

Nr 18: TR Warszawa
– koniec czy początek?

czytaj Czytaj więcej

Nr 17: O młodości

czytaj Czytaj więcej

Nr 16: O krytyce

czytaj Czytaj więcej

nr 14/15: Trela

czytaj Czytaj więcej

nr 12/13: Cancel Russian Culture

czytaj Czytaj więcej

nr 11: Imagine

czytaj Czytaj więcej

nr 10: O śmiechu

czytaj Czytaj więcej

nr 9: Dzień matki

czytaj Czytaj więcej

nr 8:
Teatr gwiazd – teatr obywateli

czytaj Czytaj więcej

nr 7:

UA – ТУТ

czytaj Czytaj więcej

Nr 6: PRL – nostalgia i resentyment?

czytaj Czytaj więcej

Nr 5: Travesti. Kostiumy płci

czytaj Czytaj więcej

Nr 4: Dyrektor teatru

czytaj Czytaj więcej

Nr 3: Łom

czytaj Czytaj więcej

Nr 2: Czarnik

czytaj Czytaj więcej

Nr 1: A więc wojna!

czytaj Czytaj więcej