22 lutego minęła trzydziesta rocznica śmierci Tadeusza Łomnickiego. Ten numer RAPTULARZA w całości poświęcamy jednemu z największych polskich aktorów. Maria Napiontkowa zgodziła się na premierową publikację fragmentu przygotowywanej przez nią biografii aktora. Jan Peszek, wielokrotnie partnerujący Łomnickiemu na scenie, opowiedział o tych spotkaniach Beacie Guczalskiej. Andrzej Chyra, student i asystent Łomnickiego w warszawskiej PWST, podzielił się swoimi wspomnieniami z Marylą Zielińską.
Od 3 do 27 marca zapraszamy do Galerii Kordegarda NCK na wystawę „Teatralne maski Tadeusza Łomnickiego”, przygotowanej przez Michała Smolisa.
Tadeusz Łomnicki: artystyczne początki
„Przywitały mnie w końcu sceniczne deski. Stało się, odbiłem się w dal nieprzejrzystą – wiem, że jestem pochłonięty i zarażony najukochańszym teatrem”
Listy do P.
Pamiętają Państwo obraz Riepina "Kozacy piszą list do sułtana". Wokół stołu skupiła się grupa wojaków, obdarzonych warunkami jakże cenionymi u aktorów charakterystycznych...
„Kreator”. Beata Guczalska rozmawia z Janem Peszkiem.
Gra jest śmiertelnym wrogiem aktora. To jest jeden z paradoksów w teatrze – aktor do końca życia walczy z grą, walczy by być prawdziwym w świecie iluzyjnym.
„Pozwolić sobie na lot”. Maryla Zielińska rozmawia z Andrzejem Chyrą.
„Baw się, kurwa, baw się” – ten krzyk Łomnickiego zapamiętałem na zawsze.

Pozostałe numery

nr 9: Dzień matki

nr 8: Teatr gwiazd – teatr obywateli
nr 7: UA – ТУТ
Nr 6: PRL – nostalgia i resentyment?
Piotr Dobrowolski i Jakub Moroz szukają źródeł fascynacji PRL-em we współczesnej kulturze. Jacek Fedorowicz opowiada Pawłowi Płoskiemu o Polsce Ludowej z perspektywy świadka epoki. Joanna Godlewska w cyklu „Z archiwów” pisze o działaniach SB wobec środowiska krakowskiego. Katarzyna Lemańska opisuje „PRL-owskie” premiery ostatniego sezonu.