EN

Belle époque

Po latach można powiedzieć, że to, co się działo w teatrze przy Marszałkowskiej, było nie tyle rewolucją, ile kuracją odmładzającą. Ta ostatnia była bardziej potrzebna aktorom dojrzałym, spętanym przez długoletnie nawyki i gwiazdorskie maniery, niż debiutantom, przyswajającym nowoczesne poetyki w sposób organiczny, jako część własnej wrażliwości i stylu życia.

Pisze Jolanta Kowalska.

TR Warszawa – kalendarium konfliktu

Nie sposób wskazać moment, w którym konflikt się zaczął, to efekt śniegowej kuli, zbyt wiele czynników miało na to wpływ.

Pisze Maryla Zielińska.

Płetwonurek

Są sezony, które mogę opisać konkretnymi słowami, na przykład: sezon ekscytacji, sezon „przeprowadzka”, sezon czystej radości teatralnej, sezon macierzyński, sezon energii, sezon kolejnej „przeprowadzki”, sezon całkiem nowego, sezon obfitości, pandemii, zmęczenia. Były też sezony naiwności, sezony cyniczne, sezony mądre i zwyczajnie głupie.

Pisze Dominika Kluźniak.

„Tasaki” nie istnieją. Monika Frajczyk w rozmowie z Marylą Zielińską

Jestem sześć lat po szkole i w drugim miejscu pracy, które jest trawione kryzysem. Czy to jest symptomatyczne, że kryzysy przewijają się przez teatry co kilka lat ? Czy jest to czas zmian? Czy taka jest natura teatru? Czy jest w ogóle możliwa praca w instytucji, która jest w stanie zapewnić spokój i bezpieczeństwo?

Pozostałe numery

Nr 58: Rafał Węgrzyniak in memoriam

czytaj Czytaj więcej

Nr 57: Za kulisami

czytaj Czytaj więcej

Nr 56:
Perceval

czytaj Czytaj więcej

Nr 55: Teatr czasu wojny

czytaj Czytaj więcej

Nr 54: Lupa. Melancholia

czytaj Czytaj więcej

Nr 53: Historie teatru, teatr historii

czytaj Czytaj więcej

Nr 52: Filmy o teatrze

czytaj Czytaj więcej

Nr 51: Poczytajmy

czytaj Czytaj więcej

Nr 50: Cztery premiery
(i pogrzeb?)

czytaj Czytaj więcej

Nr 49: Radwan

czytaj Czytaj więcej

Nr 48: Penderecki

czytaj Czytaj więcej

Nr 47: Dobra śmierć?

czytaj Czytaj więcej

Nr 46: „Cóż tam, panie, w polityce?”

czytaj Czytaj więcej

Nr 45: Skandal

czytaj Czytaj więcej

Nr 44: Maratończyk

czytaj Czytaj więcej

Nr 43: Fluctuat nec mergitur?

czytaj Czytaj więcej

Nr 42: Plewiński

czytaj Czytaj więcej

Nr 40/41: Alkohol

czytaj Czytaj więcej

Nr 38/39: Sama na scenie

czytaj Czytaj więcej

Nr 37: Prus

czytaj Czytaj więcej

Nr 36: Dzień Dziecka

czytaj Czytaj więcej

Nr 35: Biografie

czytaj Czytaj więcej

Nr 34: Nowe media

czytaj Czytaj więcej

Nr 33: Holoubek

czytaj Czytaj więcej

Nr 32: O przemocy

czytaj Czytaj więcej

Nr 31: Je suis un cabotin

czytaj Czytaj więcej

Nr 30: Trzy kobiety

czytaj Czytaj więcej

Nr 29: Teatr ukraińskich uchodźców

czytaj Czytaj więcej

Nr 28:
Musical po polsku

czytaj Czytaj więcej

Nr 27: Romantyzm 2022

czytaj Czytaj więcej

Nr 26: Punkty za pochodzenie
albo o wstydzie

czytaj Czytaj więcej

Nr 25: Koniec i początek

czytaj Czytaj więcej

Nr 24:
Grand Opera Trio

czytaj Czytaj więcej

Nr 23: Inny

czytaj Czytaj więcej

Nr 22: Królowa

czytaj Czytaj więcej

Nr 21: Teatr śmierci / śmierć w teatrze

czytaj Czytaj więcej

Nr 20: Wina i (nie)pamięć

czytaj Czytaj więcej

Nr 19: Brook

czytaj Czytaj więcej

Nr 17: O młodości

czytaj Czytaj więcej

Nr 16: O krytyce

czytaj Czytaj więcej

nr 14/15: Trela

czytaj Czytaj więcej

nr 12/13: Cancel Russian Culture

czytaj Czytaj więcej

nr 11: Imagine

czytaj Czytaj więcej

nr 10: O śmiechu

czytaj Czytaj więcej

nr 9: Dzień matki

czytaj Czytaj więcej

nr 8:
Teatr gwiazd – teatr obywateli

czytaj Czytaj więcej

nr 7:

UA – ТУТ

czytaj Czytaj więcej

Nr 6: PRL – nostalgia i resentyment?

czytaj Czytaj więcej

Nr 5: Travesti. Kostiumy płci

czytaj Czytaj więcej

Nr 4: Dyrektor teatru

czytaj Czytaj więcej

Nr 3: Łom

czytaj Czytaj więcej

Nr 2: Czarnik

czytaj Czytaj więcej

Nr 1: A więc wojna!

czytaj Czytaj więcej