EN

Stare wino i nowe bukłaki, czyli A History of Polish Theatre

Powstaje szeroka panorama polskiego teatru, siłą rzeczy ograniczona, ale pokazująca główne punkty i momenty tożsamościowe polskiej sceny. Chociaż trzeba przyznać, że redaktorzy dwoma zabiegami utrudniają stworzenie wielostronnego obrazu

pisze Jagoda Hernik Spalińska

Konstelacje polskiego teatru

Historia pozbawiona liniowego rozwoju prezentowana jest tutaj w swej cykliczności, z wielu perspektyw, w sposób zdecentralizowany, pluralistyczny. Książka odzwierciedla częste w ostatnim czasie na forum międzynarodowym rozważania na temat rasy i dekolonizacji oraz podobne podejścia wolnościowe i inkluzywne, wszystkie bardzo obecne w polskich kręgach akademickich

pisze Paul Allain

Waga pióra

Bohaterem Dwóch żyć Yana jest Jan Majzner, późniejszy Yan Michalski, jeden z ważniejszych krytyków oraz pedagogów brazylijskiego teatru, ale także teatr brazylijski drugiej połowy XX wieku

pisze Dominik Gac

Wyznacznikiem jest tolerancja i profesjonalizm

Każdy ma dzieci, kredyty, chce wyjechać na wakacje, jechać na rolki, nie jest w stanie poświęcić się tylko teatrowi. Staram się przywrócić normalne proporcje między życiem a pracą

z Mariuszem Guglasem, p.o. dyrektora Teatru Dramatycznego w Warszawie, rozmawia Maryla Zielińska

Pozostałe numery

Nr 58: Rafał Węgrzyniak in memoriam

czytaj Czytaj więcej

Nr 57: Za kulisami

czytaj Czytaj więcej

Nr 56:
Perceval

czytaj Czytaj więcej

Nr 55: Teatr czasu wojny

czytaj Czytaj więcej

Nr 54: Lupa. Melancholia

czytaj Czytaj więcej

Nr 52: Filmy o teatrze

czytaj Czytaj więcej

Nr 51: Poczytajmy

czytaj Czytaj więcej

Nr 50: Cztery premiery
(i pogrzeb?)

czytaj Czytaj więcej

Nr 49: Radwan

czytaj Czytaj więcej

Nr 48: Penderecki

czytaj Czytaj więcej

Nr 47: Dobra śmierć?

czytaj Czytaj więcej

Nr 46: „Cóż tam, panie, w polityce?”

czytaj Czytaj więcej

Nr 45: Skandal

czytaj Czytaj więcej

Nr 44: Maratończyk

czytaj Czytaj więcej

Nr 43: Fluctuat nec mergitur?

czytaj Czytaj więcej

Nr 42: Plewiński

czytaj Czytaj więcej

Nr 40/41: Alkohol

czytaj Czytaj więcej

Nr 38/39: Sama na scenie

czytaj Czytaj więcej

Nr 37: Prus

czytaj Czytaj więcej

Nr 36: Dzień Dziecka

czytaj Czytaj więcej

Nr 35: Biografie

czytaj Czytaj więcej

Nr 34: Nowe media

czytaj Czytaj więcej

Nr 33: Holoubek

czytaj Czytaj więcej

Nr 32: O przemocy

czytaj Czytaj więcej

Nr 31: Je suis un cabotin

czytaj Czytaj więcej

Nr 30: Trzy kobiety

czytaj Czytaj więcej

Nr 29: Teatr ukraińskich uchodźców

czytaj Czytaj więcej

Nr 28:
Musical po polsku

czytaj Czytaj więcej

Nr 27: Romantyzm 2022

czytaj Czytaj więcej

Nr 26: Punkty za pochodzenie
albo o wstydzie

czytaj Czytaj więcej

Nr 25: Koniec i początek

czytaj Czytaj więcej

Nr 24:
Grand Opera Trio

czytaj Czytaj więcej

Nr 23: Inny

czytaj Czytaj więcej

Nr 22: Królowa

czytaj Czytaj więcej

Nr 21: Teatr śmierci / śmierć w teatrze

czytaj Czytaj więcej

Nr 20: Wina i (nie)pamięć

czytaj Czytaj więcej

Nr 19: Brook

czytaj Czytaj więcej

Nr 18: TR Warszawa
– koniec czy początek?

czytaj Czytaj więcej

Nr 17: O młodości

czytaj Czytaj więcej

Nr 16: O krytyce

czytaj Czytaj więcej

nr 14/15: Trela

czytaj Czytaj więcej

nr 12/13: Cancel Russian Culture

czytaj Czytaj więcej

nr 11: Imagine

czytaj Czytaj więcej

nr 10: O śmiechu

czytaj Czytaj więcej

nr 9: Dzień matki

czytaj Czytaj więcej

nr 8:
Teatr gwiazd – teatr obywateli

czytaj Czytaj więcej

nr 7:

UA – ТУТ

czytaj Czytaj więcej

Nr 6: PRL – nostalgia i resentyment?

czytaj Czytaj więcej

Nr 5: Travesti. Kostiumy płci

czytaj Czytaj więcej

Nr 4: Dyrektor teatru

czytaj Czytaj więcej

Nr 3: Łom

czytaj Czytaj więcej

Nr 2: Czarnik

czytaj Czytaj więcej

Nr 1: A więc wojna!

czytaj Czytaj więcej