-
Kraków. 15 edycja Forum Młodej Reżyserii – 13-16 listopada
Dzisiaj 18:10 -
Warszawa. „Przyjaciele” – premiera w Garnizonie Sztuki
Dzisiaj 17:35 -
Warszawa. MKiDN zadeklarowało dalsze współprowadzenie Teatru Lalki „Tęcza” w Słupsku
Dzisiaj 17:01 -
Sosnowiec. Benefis z okazji 80. urodzin Adama Kopciuszewskiego w Teatrze Zagłębia
Dzisiaj 16:29 -
Warszawa. Polska prapremiera sztuki „Wspaniałe horyzonty” w Teatrze 6. piętro – w sobotę
Dzisiaj 16:28 -
Warszawa. „Przepraszam za mój polski” – premiera sztuki Iwana Wyrypajewa
Dzisiaj 16:06 -
Warszawa. W przyszłym tygodniu startuje festiwal Eufonie
Dzisiaj 15:57 -
Gdańsk. Epilog romantyczny, warsztaty, czytanie i kręgi. Teatr Wybrzeże zaprasza
Dzisiaj 15:54 -
Warszawa. Jesienne koncerty pełne emocji – Antoni Stolpe i Lamento Project w WOK
Dzisiaj 15:22 -
Lubuskie. Teatr Kotłownia z Drezdenka obchodzi 10-lecie działalności
Dzisiaj 14:26 -
Kraków. „Café Luna” – najnowsza premiera w Teatrze KTO
Dzisiaj 14:11
-
Łomża. 39. Międzynarodowy Festiwal Teatralny WALIZKA czeka na zgłoszenia
Dzisiaj 14:09 -
Warszawa. Premiera „Grety” 28 listopada – nowy spektakl Teatru Ochoty
Dzisiaj 14:08 -
Warszawa. Teatralne zwiedzanie Pałacu Szustra. Happeningowy spacer teatralny
Dzisiaj 13:42 -
Lublin. Pokazy „Amadeusza” Petera Shaffera w reż. Anny Wieczur – 13 i 14 listopada
Dzisiaj 12:21 -
Kraków. Książka Artura Grabowskiego „Dziady i wnuczęta” w Wydawnictwie Uniwersytetu Jagiellońskiego
Dzisiaj 12:10
Recenzje
W pół drogi. Wspomnienie o Barbarze Rylskiej
„Pierwsze kroki Rylska stawiała w Studenckim Teatrze Satyryków, ale jej właściwy debiut na dużej scenie, w Teatrze Komedia – rola Mańki w Królowej przedmieścia (1959), wodewilu Krumłowskiego w nowej adaptacji Jerzego Rakowieckiego i Jerzego Wittlina, przenoszącej akcję na warszawskie Bielany – okazał się sensacją”– pisze Michał Smolis w „Raptularzu”.
Złoto i popiół
„Jadwigi Rappé (1952–2025) nie ma z nami już od pół roku. Tak właśnie, z nami, nie wśród nas: co piszę z pełnym przekonaniem, bo Rappé tym się różniła od większości ludzi, nie tylko muzyków, że traktowała wszystkich z równym szacunkiem, troską i powagą”Pisze Dorota Kozińska w „Raptularzu E-teatru”.
Instrukcja przeżycia
„Kontrakt sublokatorski, jak przypomina Krall, właśnie na tym polega, że można go w każdej chwili po prostu wypowiedzieć. W Stanach ścigani są imigranci z nieuregulowanym pobytem, palestyński Hamas polował na Izraelczyków, ci w Gazie na palestyńskich cywili, Rosjanie kolejny rok zabijają Ukraińców... Każdy z nas może się nagle stać osobą nielegalną, na którą się poluje”– mówi Maja Kleczewska przed premierą „Sublokatorki” Hanny Krall w warszawskim Teatrze Powszechnym. Rozmawiała Aneta Kyzioł w „Polityce”.
Teatr jak żywy organizm
„Hübner po cichu przy mnie oczywiście wyrażał pewne opinie polityczne, ale na scenie unikał publicystyki. Zrobił chyba tylko jedno przedstawienie naprawdę od siebie – byli to Spiskowcy. To była manifestacja jego poglądu”– mówi Maciej Wojtyszko w rozmowie z Mateuszem Węgrzynem.
Jerzy Snakowski: Moniuszko mnie wzrusza
„To, co było cnotą narodową w XIX wieku, dzisiaj może być niecnotą. Chcę pokazać rozpad spowodowany pogardą, ale więcej nie chciałbym zdradzać”– mówi reżyser Jerzy Snakowski przed premierą „Strasznego dworu” w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Rozmowa Magdaleny Raczek w portalu trojmiasto.pl.
100 lat temu urodziła się Aleksandra Śląska, aktorka – królowa Bona i strażniczka w Auschwitz
„4 listopada 1925 roku w Katowicach urodziła się Aleksandra Śląska, aktorka – ostatnia uczennica Juliusza Osterwy; zapamiętana jako królowa Bona, a także odtwórczyni niemieckich funkcjonariuszek SS w KL Auschwitz. Jej głosem mówiła też Glenda Jackson w serialu Elżbieta, królowa Anglii”Pisze Paweł Tomczyk w PAP.
Publiczne pieniądze, prywatne układy. Wokół Teatru Horzycy
„Publiczne pieniądze i prywatne relacje spotkały się w toruńskim Teatrze Horzycy. Dyrektor naczelna tej sceny, a jednocześnie szefowa festiwalu teatralnego Kontakt, Renata Derejczyk, od kilku lat podpisuje umowy z własnym mężem – krytykiem teatralnym Łukaszem Drewniakiem. On pełnił funkcję konsultanta programowego Międzynarodowego Festiwalu Kontakt oraz dramaturga spektakli w teatrze, ona zaś – jako szefowa festiwalu i dyrektor naczelna sceny – akceptowała umowy”– pisze Przemysław Skrzydelski w „Teatrze dla Wszystkich”.
Premiery
-
07.11Prawdziwa historia Olga TokarczukTeatr Polski
Gabrieli Zapolskiej 3 50-032 Wrocław -
07.11Boeing, Boeing Marc CamolettiTeatr Powszechny w Łodzi
ul. Legionów 21 91-069 Łódź -
07.11Pieśni piekarzy polskich Mariusz GołoszMiędzynarodowe Centrum Kultury Nowy Teatr
ul. Madalińskiego 10/16 02-513 Warszawa -
07.11Masara Szczepan TwardochŚląski Teatr Lalki i Aktora Ateneum
ul. Św. Jana 10 40-012 Katowice -
07.11Ełckie Centrum Kultury
ul. Wojska Polskiego 47 19-300 Ełk
Festiwale
Wyszukiwarka-
14.06 - 06.12Warszawa
-
21.09 - 13.12Ogólnopolski Festiwal Teatrów "Sztuka plus Komercja" XIII edycja Centrum Kultury i Sztuki im. Andrzeja Meżeryckiego Scena Teatralna Miasta Siedlce i Teatr Impresaryjny FinestraSiedlce
-
05.10 - 07.12Sopockie Konsekwencje Teatralne IX edycja Teatr BOTOSopot
-
24.10 - 06.12Dziecięcy Festiwal Teatralny III edycja Śląski Teatr Impresaryjny im. Henryka Bisty w Rudzie ŚląskiejRuda Śląska
-
03.11 - 30.11Krośnieńskie Spotkania Teatralne XLVI Edycja Regionalne Centrum Kultur PograniczaKrosno
Ogłoszenia
Lista Dodaj ogłoszenieOpen call
Warszawa. Projektowanie Uniwersalne Kultury – nabór do zadania dla teatrów
Narodowe Centrum Kultury jako lider, wraz Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych jako partnerem realizuje wyjątkowy program dla sektora kultury. Projektowanie Uniwersalne Kultury – dostępność instytucji kultury (PUK) to projekt, który podejmuje temat dostępności i włączania osób z niepełnosprawnością oraz seniorów w działania instytucji kultury.Konkursy
Łomża. 39. Międzynarodowy Festiwal Teatralny WALIZKA
39. Międzynarodowy Festiwal Teatralny WALIZKA odbędzie się w dniach 25–28 czerwca 2026 roku w Teatrze Lalki i Aktora w Łomży. Zgłoszenia spektakli (maksymalnie dwóch z jednego teatru) prosimy przesyłać do 15 stycznia 2026 roku.Konkursy
Warszawa. Eliminacje do XVIII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego „Piosenka jest dobra na wszystko”. Trwa nabór zgłoszeń
Miłośniczki i miłośnicy Kabaretu Starszych Panów – to Wasz moment. Rozpoczął się nabór do XVIII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego „Piosenka jest dobra na wszystko”, który już od 2008 roku popularyzuje niezwykłą twórczość Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego.Inne
Wrocław. Zaproszenie na próbę influencerską spektaklu „Prawdziwa historia” w reż. Michała Zadary
Teatr Polski we Wrocławiu zaprasza influencerów kulturalnych, twórców internetowych i pasjonatów teatru do udziału w wyjątkowym wydarzeniu – próbie influencerskiej spektaklu „Prawdziwa historia” w reżyserii Michała Zadary.Praca
Warszawa. Instytut Teatralny szuka ekspertek i ekspertów
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego Warszawie ogłasza nabór do bazy ekspertek i ekspertów, spośród których zostaną powołane Zespoły Sterujące oceniające wnioski w programach dotacyjnych na rok 2026. Zgłoszenia przyjmujemy do 12 listopada.Open call
Warszawa. Otwieramy nabór do trzeciego sezonu Otwartej Sceny Instytutu Teatralnego
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego zaprasza do zgłaszania wydarzeń do trzeciej odsłony programu Otwarta Scena Instytutu Teatralnego, który będzie realizowany w dniach 12 stycznia – 31 marca 2026 roku. Zgłoszenia przez formularz przyjmujemy do 7 listopada.