Agnieszka Przepiórska buduje swoje sceniczne laboratorium z głosów, których dotąd nikt nie słuchał. Pyta, dlaczego Ginczanka, Kossak, Walentynowicz czy Sadowska – a także smoleńskie wdowy i kobiety zgwałcone na Zieleniaku – istnieją w naszej świadomości głównie „przy” mężczyznach. Pisze Anna Jazgarska w „Dwutygodniku”.
Tytuł oryginalny
Siebie rozproszoną znaleźć
Źródło:
dwutygodnik.com nr 424 październik 2025
Link do źródła
Autor:
Ludzie
Realizacje repertuarowe
- Dokument podróży (reż. Łukasz Konopa, Weronika Tofilska, TR Warszawa)
- Ginczanka. Przepis na prostotę życia (reż. Anna Gryszkówna, Teatr Łaźnia Nowa)
- Ginczanka. Przepis na prostotę życia (reż. Anna Gryszkówna, Teatr na Plaży)
- I będą święta (Teatr WARSawy)
- Kocham Bałtyk (reż. Agnieszka Przepiórska, Furiosa)
- Nazywam się Anna Walentynowicz (reż. Anna Gryszkówna, Teatr Łaźnia Nowa)
- Ocalone (reż. Maja Kleczewska, Dom Spotkań z Historią)
- Simona K. Wołająca na puszczy (reż. Anna Gryszkówna, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie)
- Tato nie wraca (reż. Piotr Ratajczak, Teatr WARSawy)
- W maju się nie umiera. Historia Barbary Sadowskiej (reż. Anna Gryszkówna, Dom Spotkań z Historią)
- Wojna to tylko kwiat (reż. Piotr Ratajczak, Teatr WARSawy)