„Teatr jest bardzo różnorodny i nie można zamykać się w jednej estetyce. Trzeba mieć specjalność domu, w naszym przypadku jest nią komedia.”
„Ustawa o mecenacie wprowadzi zabezpieczenia przed upartyjnieniem publicznych dotacji”
„To już niemal 20 lat, jak Adam Orzechowski jest dyrektorem Teatru Wybrzeże w Gdańsku. W tym czasie wiele się wydarzyło i dzieje się nadal - nie tylko na scenie, ale także na dachu teatru, a premiera goni premierę”
„Współczesne oblicze Opery Śląskiej współtworzą głosy, które doskonale odnajdują się na scenach Europy i świata, a jednocześnie na co dzień pracują w bytomskim zespole”
„Mówi się, że Vancouver to Hollywood North. A skoro tak, to w Szczecinie mamy swojego człowieka stamtąd. Piotr Biernat spędził w Kanadzie blisko 25 lat – grał i uczył na wydziałach aktorskich w Toronto. Dziś spotykamy się w Szczecinie, gdzie wrócił, by dołączyć do teatru dramatycznego”
„Felieton redaktora naczelnego portalu Teatr dla Wszystkich. O jawności, odpowiedzialności i o tym, dlaczego teatr zasługuje na uczciwą rozmowę”
„Po roku dyrekcji Joanny Zdrady w stołecznym Teatrze Lalka emocje w zespole i wokół instytucji nie słabną. Wpis byłej pracownicy wywołał gorącą dyskusję o sposobie zarządzania teatrem”
„Kontakt z młodymi, niedoświadczonymi ludźmi jest dla mnie bardzo inspirujący. Oni są bardzo różni: niektórzy bardziej utalentowani aktorsko, inni wokalnie. Najbardziej cieszę się, gdy zadają pytania, dyskutują ze mną, nawet mnie w pewien sposób sprawdzają”
„Gdyby naprawdę udało się dostosować budynek do XXI wieku, nie utracić przestrzeni i tu zostać – byłbym równie zadowolony. Jednak wiem od dyrektorów z Warszawy i Łodzi, że koszt generalnego remontu budynku byłby dużo wyższe niż ewentualna budowa nowej siedziby”
„50 lat temu, 27 listopada 1975 r., w polskich kinach pojawiły się Zaklęte rewiry Janusza Majewskiego – ekranizacja prozy Henryka Worcella z Markiem Kondratem i Romanem Wilhelmim w rolach głównych. To opowieść o niezniszczalności ludzkiej godności – recenzował Krzysztof Mętrak”
„Kiedy mówimy o Alainie Delonie, pierwsze skojarzenia kierują się ku kinu – ku nieśmiertelnym kadrom z Samuraja, Lamparta czy Pana Kleina. A jednak książka Alain Delon. Buntownik i legenda otwiera przed czytelnikiem znacznie szerszy horyzont – przypomina, że Delon był nie tylko aktorem filmowym, ale również artystą sceny”
„Nie wierzę w koncept grzechu. Silnie się mu sprzeciwiam. Dlatego praca nad Dziadami wydaje się tak inspirująca!”
„Jej obecność na scenie i w Teatrze Telewizji miała w sobie coś z dawnej szkoły aktorstwa – elegancję, prawdę i lekkość, które nie potrzebowały efektów”
„W Gdańsku w poniedziałek, 24 listopada odbyło się spotkanie Społecznego Komitetu Wsparcia Budowy Metropolitalnej Opery Bałtyckiej. We foyer Opery Bałtyckiej zebrało się liczne grono przedstawicieli władz samorządowych, środowisk ekonomiczno-biznesowego i artystyczno-naukowego, parlamentarzyści oraz media”
„Oksiuta-Warmus szuka swojej Iny. Nic więc dziwnego, że to właśnie Benitę uważa za rolę najbliższą swojemu sercu. Fascynuje i rzuca na publiczność urok. Jarzymowski również gra postać złożoną, jednocześnie jest ofiarą i katem, z początku bawi, potem przeraża”
„Po latach pracy na polskich scenach, Krzysztof Żabka, aktor, pedagog i reżyser, wywrócił swoje życie do góry nogami. Wyjechał do Oaxaca w Meksyku, by od zera budować niezależny teatr, prowadzić darmowe warsztaty i realizować spektakle we współpracy z lokalną społecznością”
„Częściej spotykałem Teresę Krzan na spektaklach i na mieście. Nie przychodziła na premiery. Lubiła teatr, ale obawiała się ludzi. Zaczepiana przeze mnie analizowała obejrzane przedstawienia długo i szczegółowo. Ale nie złośliwie”
„W inspirowanej faktami sztuce Blackbird Davida Harrowera w reż. Grzegorza Brala (2013) stworzył niejednoznaczną kreację Raya”
„Komuna Warszawa – legendarna scena eksperymentalna – stoi na rozdrożu. Czy w mieście jest jeszcze miejsce dla niezależnej sztuki, czy wygra beton i inwestycje?”
„Kiedy naprawdę się koncentruję, kiedy mam do siebie zaufanie, wszystko układa się lepiej. Praca zaczyna płynąć: znika nadmiar napięć, maleje niepokój, nie ma awantur ani pretensji – również wobec samego siebie. Pojawia się frajda. Tego właśnie szukam”