-
Rosja. Aktorka skazana zaocznie na 8 lat kolonii karnej za „usprawiedliwianie terroryzmu”
Wczoraj 17:46 -
Kraków. Opowieść o kobiecym ciele i tematach tabu w Teatrze Słowackiego
Wczoraj 16:42 -
Warszawa. Koncert świąteczno-noworoczny Teatru Ateneum
Wczoraj 15:50 -
Kraków. Premiera książki „Jerzy Stuhr show. Obrazki i anegdoty” Ryszarda Abrahama
Wczoraj 15:49 -
Tarnów. Nowe światło i dźwięk na tarnowskiej scenie
Wczoraj 14:39 -
Sosnowiec. 11. Sosnowiecka Jesień Teatralna potrwa od 20 do 29 listopada
Wczoraj 13:12 -
Warszawa. Premiera „Alicji w Krainie Cyberczarów” w Teatrze Baj – w sobotę
Wczoraj 11:25 -
Warszawa. „Depesze” – teatralny hołd dla fenomenu Depeche Mode
Wczoraj 10:03 -
Olsztyn. Spektakl „FOMO” zadebiutuje już w piątek na Scenie u Sewruka Teatru Jaracza
Wczoraj 08:58 -
Warszawa. Psychoterapeutyczne spotkania filmowe „Kultura Kobietą”
Wczoraj 08:35 -
Warszawa. Wolontariat – śmieciówka – umowa o pracę. Młody człowiek na rynku pracy. Interwencyjne Forum Teatralne
Wczoraj 08:33
-
Kielce. Ministerstwo Kultury chce przejąć Teatr Żeromskiego
Wczoraj 08:30 -
Warszawa. O niedookreślonym znaczeniu planowego rozwoju publiczności w polskim ekosystemie teatralnym. Otwarta Scena IT
Wczoraj 08:30 -
Warszawa. 37. Kolokwium Teatralne online
Wczoraj 08:15 -
Rzeszów. W niedzielę premiera „Znaków szczególnych" w Teatrze Maska
Wczoraj 08:07 -
Stany Zjednoczone. Poezja Marii Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej w nowojorskim Centrum Polsko-Słowiańskim
Wczoraj 08:06
Recenzje
Pierwsza biografia Stanisława Tyma, czyli nie tylko Ryszard Ochódzki i „Miś"
„Dla tych, którzy widzieli w Tymie przede wszystkim satyryka, komediopisarza i gwiazdę komedii, zaskakująco może brzmieć jego wyznanie: Dla mnie świat od początku życia był szalenie dotkliwy, morderczy, niebezpieczny. Wydaje mi się, że z charakteru jestem skrajnym pesymistą i to pozwala mi z tego wszystkiego żartować”– pisze Jacek Cieślak w „Rzeczpospolitej”.
Z zupełnie różnych światów
„Opowieść ta ma w sobie duży potencjał teatralny, więc być może kolejne realizacje jeszcze się pojawią. Dla mnie porównywanie naszego przedstawienia z innymi jest zawsze w jakiś sposób niewygodne. Lubię sytuacje, kiedy nie ma tych porównań, bo nie ma do czego się odnosić”– mówi reżyser Paweł Paszta w rozmowie z Moniką Nawrocką-Leśnik w portalu poznan.pl.
Dwie wielkie gwiazdy zamiast obiecanej jednej – operowy ogień w filharmonii
„Choć to Jonathan Tetelman miał być główną gwiazdą 11. odsłony cyklu Muzyka Czyni Cuda, piątkowy koncert w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej pokazał, że prawdziwa magia dzieje się wtedy, gdy na scenie spotykają się dwie równorzędne osobowości”Pisze Ewa Palińska w portalu Trójmiasto.pl.
Buty Helmuta Kajzara
„W sztukach Helmuta wyczuwałem wiele wewnętrznych napięć i sprzeczności: coś wielkomiejskiego, światowego, intelektualnego krzyżowało się w nich z czymś wiejskim, krowim, parafialnym, coś wolnomyślnego i świeckiego wcinało się w coś gorliwie, nieustępliwie ortodoksyjnego”– wspomina Zbigniew Machej w „Odrze”.
Wcale nie chodzi o kawę
„W Słupsku chciałabym zaproponować nieco inny repertuar niż farsy. Chcemy wejść w tkankę miejską. Hasło Blisko mam zamiar firmować także sobą”– mówi nowa dyrektorka Nowego Teatru w Słupsku w rozmowie z Marcinem Miętusem, opublikowanej w dwutygodniku.com.
Próba monografii
„Publikacja Taranienki jest przede wszystkim summą powstałą na bazie jego wcześniejszych omówień oraz rozmów z artystą. Autor powraca do stworzonego przez siebie terminu narracji plastycznej i w odniesieniu do wprowadzonego pojęcia umiejscawia w przedstawionym wywodzie działania XX-wiecznych malarzy, awangardzistów i scenografów ”– pisze Dominika Łarionow w lubelskim „Akcencie”.
Opowieści matek
„Opowieści były najpierw, bardzo długo przeze mnie opowiadane w formie ustnej i w końcu zostały spisane i wydane w postaci książki. Po co w ogóle spisywać historie? Może przychodzi taki czas, że chcesz, by coś zostało po Tobie, co będzie żyło niezależnie – jak dzieci, które dorosły i potrzebują pójść w świat i robić swoje”O 20. Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Opowiadania z Beatą Frankowską rozmawia Jarosław Kaczmarek.
Premiery
-
14.11Kielecki Teatr Tańca
pl. Moniuszki 2b 25-334 Kielce -
14.11Teatr Wierszalin
Kościelna 4 16-030 Supraśl -
14.11Opera i Filharmonia Podlaska. Europejskie Centrum Sztuki
ul. Odeska 1 15-406 Białystok -
14.11Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
pl. Św. Ducha 1 31-023 Kraków -
15.11Bałtycki Teatr Dramatyczny im. J. Słowackiego
Plac Teatralny 1; 75-729 Koszalin
Festiwale
Wyszukiwarka-
14.06 - 06.12Warszawa
-
21.09 - 13.12Ogólnopolski Festiwal Teatrów "Sztuka plus Komercja" XIII edycja Centrum Kultury i Sztuki im. Andrzeja Meżeryckiego Scena Teatralna Miasta Siedlce i Teatr Impresaryjny FinestraSiedlce
-
05.10 - 07.12Sopockie Konsekwencje Teatralne IX edycja Teatr BOTOSopot
-
24.10 - 06.12Dziecięcy Festiwal Teatralny III edycja Śląski Teatr Impresaryjny im. Henryka Bisty w Rudzie ŚląskiejRuda Śląska
-
03.11 - 30.11Krośnieńskie Spotkania Teatralne XLVI Edycja Regionalne Centrum Kultur PograniczaKrosno
Ogłoszenia
Lista Dodaj ogłoszenieCastingi
Toruń. Casting do nowego spektaklu muzycznego w reż. Jakuba Przebindowskiego
Zapraszamy na casting do najnowszej produkcji Kujawsko-Pomorskiego Teatru Muzycznego w Toruniu, spektaklu muzycznego w reż. Jakuba Przebindowskiego, którego premiera odbędzie się w kwietniu 2026 r.Open call
Warszawa. Projektowanie Uniwersalne Kultury – nabór do zadania dla teatrów
Narodowe Centrum Kultury jako lider, wraz Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych jako partnerem realizuje wyjątkowy program dla sektora kultury. Projektowanie Uniwersalne Kultury – dostępność instytucji kultury (PUK) to projekt, który podejmuje temat dostępności i włączania osób z niepełnosprawnością oraz seniorów w działania instytucji kultury.Konkursy
Warszawa. Eliminacje do XVIII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego „Piosenka jest dobra na wszystko”. Trwa nabór zgłoszeń
Miłośniczki i miłośnicy Kabaretu Starszych Panów – to Wasz moment. Rozpoczął się nabór do XVIII Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego „Piosenka jest dobra na wszystko”, który już od 2008 roku popularyzuje niezwykłą twórczość Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego.Inne
Wrocław. Zaproszenie na próbę influencerską spektaklu „Prawdziwa historia” w reż. Michała Zadary
Teatr Polski we Wrocławiu zaprasza influencerów kulturalnych, twórców internetowych i pasjonatów teatru do udziału w wyjątkowym wydarzeniu – próbie influencerskiej spektaklu „Prawdziwa historia” w reżyserii Michała Zadary.Castingi
Katowice. Casting do musicalu „Billy Elliot”
Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach ogłasza casting do musicalu „Billy Elliot” w reżyserii Jacka Mikołajczyka. Poszukujemy odtwórców ról w wieku ok. 10–13 lat.Praca
Warszawa. Instytut Teatralny szuka ekspertek i ekspertów
Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego Warszawie ogłasza nabór do bazy ekspertek i ekspertów, spośród których zostaną powołane Zespoły Sterujące oceniające wnioski w programach dotacyjnych na rok 2026. Zgłoszenia przyjmujemy do 12 listopada.