Z ostatniej chwili:
"The Turn of the Screw (Dokręcanie śruby)" w reż. Natalii Babińskiej w Operze na Zamku w Szczecinie
fot. M. Grotowski

Szyfrowanie Dekalogu

- W teatrze chińskim aktorzy dramatyczni są bardzo ujednoliceni, są wytrenowani i ciężko ich od siebie odróżnić. Z kolei w przypadku polskich aktorów, każdy z nich jest jakąś indywidualnością - mówi Tian Gebing, reżyser spektaklu "Dekalog" przed premierą w Starym Teatrze w Krakowie.

Szymon Adamczak: Paper Tiger Theatre Studio to niezależna, pozainstytucjonalna grupa teatralna, która nie jest w żaden sposób wspierana przez państwo chińskie. Jesteś jej liderem i założycielem. Przybliż proszę fenomen tej grupy. Z jakich tradycji się wywodzi? Jak określacie się w ramach chińskiej kultury? Jak właściwie funkcjonujecie? Tian Gebing: Papierowy Tygrys działa od 1997 roku, jako instytucja pozarządowa. Określanie nas jako "teatr" to kwestia umowna, funkcjonujemy bardziej jako przestrzeń, w ramach której współpracują z nami różne osoby. Zakres zainteresowań Papierowego Tygrysa nie ogranicza się tylko do zagadnień dramatycznych, chętnie korzystamy z inspiracji tanecznych i muzycznych. Pracujemy zresztą w taki sposób, aby zakres zainteresowań i poszukiwań był możliwie jak najszerszy. Dlatego artyści, którzy z nami współpracują, są bardzo różnorodni, szczególnie jeśli chodzi o wykształcenie.