Inne aktualności
- Warszawa. Historyczny układ urbanistyczny placu Teatralnego wpisany do rejestru zabytków 21.11.2024 17:22
- Warszawa. Trwa Przegląd spektakli VOD w Teatrze Powszechnym 21.11.2024 17:12
- Warszawa. Premiera w Teal House: „Mahamaya Electronic Devices” 21.11.2024 17:01
- Warszawa. Wirtualna wystawa „Pamięć teatru. Polska fotografia teatralna od początku istnienia do dziś” 21.11.2024 16:45
- Sopot. Czytanie „Cały Twój” Agaty Olszewskiej w reżyserii Piotra Pacześniaka 21.11.2024 16:34
- Warszawa. Premiera „Pułapki na myszy” w Teatrze Ateneum – w sobotę 21.11.2024 15:36
- Warszawa. „W 80 lat dookoła Syreny” – kalendarz jubileuszowy na rok 2025 21.11.2024 15:25
- Warszawa. MKiDN: Agnieszka Stułka p.o. dyrektora Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa 21.11.2024 14:37
- Gdańsk. Rezydencja na Solo vol. 2. Spektakle taneczne w Żaku 21.11.2024 14:28
- Poznań. Prześluga wg Ratajczaka. Prapremiera „Baśni dla wkur...onych” w Teatrze Nowym 21.11.2024 14:01
- Warszawa. Przedświąteczne plany Teatru Baj 21.11.2024 13:31
- Warszawa. „Dwaj Panowie S.” z almanachem w tle. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” w IT 21.11.2024 13:30
- Wrocław. Film z autorską audiodeskrypcją Doroty Masłowskiej rozpoczyna festiwal Korelacje 21.11.2024 13:27
- Gdynia. „Quo vadis” od kulis. Projekcja filmu „Rzym to kabaret” w Teatrze Muzycznym 21.11.2024 12:17
Film „Tobiasz" Teatru Exit będzie głosem za wartością każdego życia.
Rozmowa z Maciejem Sikorskim, twórcą i reżyserem Teatru Exit
O ile w standardowych teatrach przeżycie katharsis w czasie przedstawienia jest pewnym finałem, do którego prowadzi widzów szereg elementów, o tyle w przypadku Teatru Exit, w którym występują niepełnosprawni aktorzy, to katharsis następuje często już po kilku pierwszych zdaniach, które padają ze sceny. W czym tkwi sekret tej siły przekazu niepełnosprawnych aktorów?
- Dziękuję za to pytanie i docenienie tego, co się dzieje podczas łych spektakli. Gdy Teatr Exit powstawał, marzyliśmy o różnych rzeczach, które chcemy robić, a także obserwowaliśmy to, co się dzieje obecnie w teatrze. Odczuwałem deficyt takich przedsięwzięć, w których rzeczywiście nasze serca są dotykane i które dają szansę na to katharsis, o którym pani wspomniała. Cały pomysł na nasz teatr był budowany na tym, aby robić sztukę, która porusza człowieka, jest w stanie budować go, daje przestrzeń i narzędzia, aby człowiek mógł się zmienić pod wpływem sztuki, którą zobaczył.