Inne aktualności
- Rudka. XVII Ogólnopolski Festiwal Teatrów i Monodramistów „Wyżyna Teatralna” 26.07.2024 17:26
-
Nowy RAPTULARZ: Dramaty z probówki 26.07.2024 16:50
- Lublin/ Akrobaci, klowni, cyrkowcy na ulicach miasta podczas Carnavalu Sztukmistrzów 26.07.2024 16:00
-
Podlaskie. Rozpoczyna się wędrowny teatralny „Wertep” 26.07.2024 14:02
- Sopot. Teatr Atelier dla dorosłych i dla dzieci 26.07.2024 13:42
- Warszawa. Sebastian Fabijański wyreżyserował bajkę dla dorosłych 26.07.2024 11:34
- Zakopane. Teatr „Witkacy” zaczyna 40. sezon artystyczny 26.07.2024 09:45
- Busko-Zdrój. „Związek otwarty” kolejny raz na scenie Buskiego Samorządowego Centrum Kultury 26.07.2024 09:40
- Pińczów. Spektakl komediowy za kilkanaście dni na wirydarzu Belwederu 26.07.2024 09:33
- Łódź. W Teatrze Pinokio będzie sklep i kawiarnia 26.07.2024 09:23
-
Gdańsk. Wraca projekt Metropolitalnej Opery Bałtyckiej 26.07.2024 09:09
-
Kraków. Przełom. Dyrektor Głuchowski ma zostać w Teatrze im Słowackiego 26.07.2024 09:00
- Warszawa. 45 lat temu zmarł Stefan Wiechecki „Wiech” zwany Homerem warszawskiej ulicy 26.07.2024 08:35
- Warszawa. Rzecznik MSZ: ogłosimy konkurs na ponad 20 stanowisk dyrektorów lub zastępców dyrektorów Instytutów Polskich 26.07.2024 08:25
Film „Tobiasz" Teatru Exit będzie głosem za wartością każdego życia.
Rozmowa z Maciejem Sikorskim, twórcą i reżyserem Teatru Exit
O ile w standardowych teatrach przeżycie katharsis w czasie przedstawienia jest pewnym finałem, do którego prowadzi widzów szereg elementów, o tyle w przypadku Teatru Exit, w którym występują niepełnosprawni aktorzy, to katharsis następuje często już po kilku pierwszych zdaniach, które padają ze sceny. W czym tkwi sekret tej siły przekazu niepełnosprawnych aktorów?
- Dziękuję za to pytanie i docenienie tego, co się dzieje podczas łych spektakli. Gdy Teatr Exit powstawał, marzyliśmy o różnych rzeczach, które chcemy robić, a także obserwowaliśmy to, co się dzieje obecnie w teatrze. Odczuwałem deficyt takich przedsięwzięć, w których rzeczywiście nasze serca są dotykane i które dają szansę na to katharsis, o którym pani wspomniała. Cały pomysł na nasz teatr był budowany na tym, aby robić sztukę, która porusza człowieka, jest w stanie budować go, daje przestrzeń i narzędzia, aby człowiek mógł się zmienić pod wpływem sztuki, którą zobaczył.