Inne aktualności
-
Międzynarodowy Dzień Pantomimy. List Bartłomieja Ostapczuka 22.03.2025 13:20
-
Łódź. W Teatrze Wielkim premiera „Napoju miłosnego” Donizettiego 22.03.2025 12:55
-
Jelenia Góra. Premiera „Coś poszło nie tak” w Teatrze Norwida 22.03.2025 11:10
-
Łódź. W Teatrze Pinokio premierowy spektakl o Bolku i Lolku i koncert na 80-lecie 22.03.2025 09:38
-
Dziś premiera ,,Aniołów w Warszawie" w Teatrze Dramatycznym 22.03.2025 09:04
- Tarnów. Coś się dzieje. Coś się zaczyna. Premiera „Prób" Bogusława Shaeffera w Teatrze Solskiego 22.03.2025 08:15
- Warszawa. „Wady postawy” w Teatrze Ochoty 21.03.2025 17:56
- Warszawa. MKiDN: przeznaczamy 8 mln 150 tys. zł na dofinansowanie 31 projektów wysokobudżetowych 21.03.2025 15:49
- Poznań. TVP3 przywozi dzieci z niewielkich miast na spektakle do swojego studia 21.03.2025 15:42
-
Nowy RAPTULARZ: IN TYRRANOS 21.03.2025 14:48
-
Warszawa. Program Otwartej Sceny Instytutu Teatralnego w kwietniu 21.03.2025 13:50
- Toruń. Międzynarodowy Dzień Teatru w Baju Pomorskim 21.03.2025 13:43
-
Kraj. Zamach terrorystyczny na Stary Teatr, AIDS w Warszawie. Masłowska w Krakowie. Weekend premier 21.03.2025 13:21
- Kraków. Teatralna kumulacja: weekend z premierami 21.03.2025 13:11
Film „Tobiasz" Teatru Exit będzie głosem za wartością każdego życia.
Rozmowa z Maciejem Sikorskim, twórcą i reżyserem Teatru Exit
O ile w standardowych teatrach przeżycie katharsis w czasie przedstawienia jest pewnym finałem, do którego prowadzi widzów szereg elementów, o tyle w przypadku Teatru Exit, w którym występują niepełnosprawni aktorzy, to katharsis następuje często już po kilku pierwszych zdaniach, które padają ze sceny. W czym tkwi sekret tej siły przekazu niepełnosprawnych aktorów?
- Dziękuję za to pytanie i docenienie tego, co się dzieje podczas łych spektakli. Gdy Teatr Exit powstawał, marzyliśmy o różnych rzeczach, które chcemy robić, a także obserwowaliśmy to, co się dzieje obecnie w teatrze. Odczuwałem deficyt takich przedsięwzięć, w których rzeczywiście nasze serca są dotykane i które dają szansę na to katharsis, o którym pani wspomniała. Cały pomysł na nasz teatr był budowany na tym, aby robić sztukę, która porusza człowieka, jest w stanie budować go, daje przestrzeń i narzędzia, aby człowiek mógł się zmienić pod wpływem sztuki, którą zobaczył.