Inne aktualności
- Kraków. „Huljet, huljet” w Teatrze Figur – niezwykły spektakl teatru cieni dla dorosłych 26.04.2024 17:07
- Kraków. „Męczeństwo i śmierć Marata” w Teatrze Groteska 26.04.2024 16:59
- Warszawa. Maj i czerwiec w Teatrze Collegium Nobilium 26.04.2024 16:25
- Warszawa. 5. Mozart Junior Festival 26.04.2024 15:44
- TVP1. Teatr Telewizji – nowa odsłona 26.04.2024 15:22
- Wałbrzych. Teatr Dramatyczny współpracuje z ESK Chemnitz 2025 26.04.2024 15:05
- Szczecin. Premiera „Giselle, tańcz!” w Teatrze Współczesnym 26.04.2024 14:29
- Warszawa. Konkurs na spektakl w namiocie. Wyniki I etapu 26.04.2024 14:25
- Warszawa. Teatr Polska 2024 – 13 spektakli ruszy w trasę po Polsce 26.04.2024 14:15
- Wrocław. Sakura. III Wrocławskie Dni Japońskich Inspiracji – Spotkanie Kultur w Sercu Europy 26.04.2024 13:45
- Łódź. Komedie w Teatrze Muzycznym 26.04.2024 12:16
- Łódź. „Rodzeństwo” Thomasa Bernharda w Teatrze Jaracza 26.04.2024 11:44
- Łódź. Kolejne pokazy w ramach akcji Dotknij Teatru 26.04.2024 11:34
- Warszawa. „Policzone i Policzeni 2024” - rusza badanie liczby artystów 26.04.2024 11:08
Film „Tobiasz" Teatru Exit będzie głosem za wartością każdego życia.
Rozmowa z Maciejem Sikorskim, twórcą i reżyserem Teatru Exit
O ile w standardowych teatrach przeżycie katharsis w czasie przedstawienia jest pewnym finałem, do którego prowadzi widzów szereg elementów, o tyle w przypadku Teatru Exit, w którym występują niepełnosprawni aktorzy, to katharsis następuje często już po kilku pierwszych zdaniach, które padają ze sceny. W czym tkwi sekret tej siły przekazu niepełnosprawnych aktorów?
- Dziękuję za to pytanie i docenienie tego, co się dzieje podczas łych spektakli. Gdy Teatr Exit powstawał, marzyliśmy o różnych rzeczach, które chcemy robić, a także obserwowaliśmy to, co się dzieje obecnie w teatrze. Odczuwałem deficyt takich przedsięwzięć, w których rzeczywiście nasze serca są dotykane i które dają szansę na to katharsis, o którym pani wspomniała. Cały pomysł na nasz teatr był budowany na tym, aby robić sztukę, która porusza człowieka, jest w stanie budować go, daje przestrzeń i narzędzia, aby człowiek mógł się zmienić pod wpływem sztuki, którą zobaczył.