Inne aktualności
- Gdańsk. Wyniki naboru SzekspirOFF 2025 12.02.2025 17:14
- Kraków. „Ulisses” Joyce’a w Teatrze Słowackiego – rzecz o żałobie i spotkaniu dwóch pokoleń 12.02.2025 16:51
- Warszawa. Spotkanie wokół książki „Wspaniała niedoskonałość. Zmagania z uzdrowieniem” w Centrum Sztuki Włączającej 12.02.2025 16:46
- Kraj. Poznaliśmy nominowanych do Polskich Nagród Filmowych Orły 2025 12.02.2025 16:05
- Białystok. „(Mikro)muzykowanie” – koncert z piosenkami zespołu Mikromusic w AT 12.02.2025 15:40
- Toruń. Teatr Horzycy ogłosił termin 29. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Kontakt 12.02.2025 15:30
- Warszawa. Przedpremierowe pokazy „Mojej kochanej Judith” w Kwadracie 12.02.2025 15:27
- Polska/Niemcy. Szczepan Twardoch laureatem Uznamskiej Nagrody Literackiej 2025 12.02.2025 14:32
- Tarnów. Prapremiera „Pana Doremi” wg Jana Brzechwy 16 lutego 12.02.2025 13:41
-
Katowice. W niedzielę poznamy laureata Nagrody im. Kazimierza Kutza 12.02.2025 13:22
- Kraków. Gaja Grzegorzewska tworzy w Radiu Kraków serial kryminalny 12.02.2025 13:21
- Warszawa. Startuje nowa edycja projektu #studencinascenę 12.02.2025 12:28
- Kraj. Komisje senackie przerwały obrady ws. projektu noweli ustawy dot. emerytur tancerzy baletowych 12.02.2025 12:18
- Poznań. Spotkanie z prof. Markiem Hendrykowskim w Bibliotece Raczyńskich 12.02.2025 11:47
Po tygodniu Kraków wyszedł z żółtej strefy, a ograniczenia z nią związane przestały obowiązywać tak szybko, jak szybko zostały wprowadzone. Twórcy teatralni: „W ciągłej zmienności tych sytuacji najbardziej dojmująca jest niemożność zaplanowania czegokolwiek”.
- W sierpniu zagraliśmy pierwszy spektakl od czasu zamknięcia, z zachowaniem nowych zasad i udziałem połowy publiczności. Byliśmy dobrze nastrojeni do dalszej pracy, aż do czasu wprowadzenia żółtej strefy z kolejnym limitem, tym razem ograniczającym zapełnienie widowni do 25 procent – mówi Anka Graczyk, aktorka, współdyrektorka sztuki na wynos. - Nagle praca nad planami biznesowymi i repertuarem legła w gruzach. Teraz znów możemy powrócić do dawnych ustaleń. Ale na jak długo? Brak stabilności hamuje jakąkolwiek możliwość zaplanowania, a huśtawka entuzjastycznych informacji i rozczarowań jest także trudna emocjonalnie – dodaje.
Obecnie teatry mogą udostępnić publiczności jedynie połowę miejsc. W ciągu ostatnich tygodni ich dyrektorzy pracowali nad ustaleniem rentowności spektakli przy możliwości sprzedaży – w najlepszym razie – 50 proc. biletów i również pod tym kątem planowali nowy sezon. Wprowadzenie podziału na regionalne żółte i czerwone strefy nałożyło kolejne zasady: w powiatach objętych pierwszą z nich, wydarzenia kulturalne mogą zgromadzić w budynkach – kinach, teatrach – 25 proc. publiczności. W czerwonej strefie taka forma wydarzeń jest zakazana.