Inne aktualności
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
- Białystok. Dziś premiera „Transport. Connecting Flights" w BTLu 21.02.2025 13:39
- Warszawa. Słuchowisko „Oni” w 140. urodziny Witkacego w Teatrze Studio i radiowej Dwójce 21.02.2025 13:32
Po blisko trzech miesiącach lockdownu otwarto w Londynie National Gallery i Royal Academy of Arts.
Sygnał powrotu do normalnego funkcjonowania artystycznych instytucji w Wielkiej Brytanii dała National Gallery. Udostępniła trzy trasy zwiedzania, dla bezpieczeństwa jednokierunkowe, ale umożliwiające obejrzenie najcenniejszych dzieł w kolekcji, m.in. Tycjana, Rubensa, Rembrandta, Seurata, Turnera.
Zwiedzać można także wystawę czasową „Titian: Love, Desire, Death”, która przed zamknięciem galerii z powodu pandemii czynna była zaledwie trzy dni. Obecnie przedłużono ją do 17 stycznia 2021. Przedstawia serię wielkich obrazów Tycjana inspirowanych mitologią, które zebrano w jednym miejscu po kilku wiekach.
National Gallery wzbogaciła też inaugurację otwarciem Sali 32, jednej z największych swych galerii z XVII-wiecznym włoskim malarstwem m.in. Caravaggia, Artemisii i Orazia Gentileschich, Guida Reniego i Guercina, której po 21-miesięcznym remoncie przywrócono oryginalny XIX-wieczny wystrój. W innych salach także widać zmiany – dzieła po konserwacji, nowe aranżacje i nabytki.