Inne aktualności
- Warszawa. 2. Festiwal Teatralny Wolność – od 24 kwietnia 19.04.2024 19:05
- Warszawa. „Czasen” - premiera spektaklu Bartłomieja Ostapczuka 19.04.2024 19:01
- Kraj. „Nie – pierwszy krok w chmurach, w poszukiwaniu portretu pisarza” – słuchowisko w radiowej Trójce 19.04.2024 16:13
- Kielce. W maju spektakl „To tylko botoks - czyli zastrzyk śmiechu” gościnnie w KCK 19.04.2024 15:55
- Warszawa. Pokazy przedpremierowe „Lekcji tańca” w Teatrze Kwadrat 19.04.2024 15:37
- Warszawa. „Judyta triumfująca” Antonio Vivaldiego ponownie w Warszawskiej Operze Kameralnej 19.04.2024 15:32
- Warszawa/Kraków. Muzyczna podróż do krainy zen. Dziś premiera koprodukcji STUDIO i Teatru Słowackiego 19.04.2024 15:16
- Warszawa. Mądre Ciało? Finał IX edycji projektu Art Generacje 19.04.2024 14:56
- Opole. Teatr Kochanowskiego zapowiada premierę „Burzy. Regulaminu wyspy” 19.04.2024 13:54
- Warszawa. Prezydent Andrzej Duda napisał list gratulacyjny do Antoniego Libery z okazji jego 75. urodzin 19.04.2024 13:49
- Kraków. Wyniki konkursu na piosenkę z repertuaru „Piwnicy pod Baranami" dla studentów szkół teatralnych 19.04.2024 13:38
- Toruń. Ruszyła sprzedaż biletów i karnetów na 28. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt 19.04.2024 12:36
- Kraków. „Miłość w kawałkach”: majowa premiera w Teatrze Nowym Proxima 19.04.2024 12:33
- Kielce. „Nerwica natręctw” gościnnie na scenie WDK 19.04.2024 12:22
Po blisko trzech miesiącach lockdownu otwarto w Londynie National Gallery i Royal Academy of Arts.
Sygnał powrotu do normalnego funkcjonowania artystycznych instytucji w Wielkiej Brytanii dała National Gallery. Udostępniła trzy trasy zwiedzania, dla bezpieczeństwa jednokierunkowe, ale umożliwiające obejrzenie najcenniejszych dzieł w kolekcji, m.in. Tycjana, Rubensa, Rembrandta, Seurata, Turnera.
Zwiedzać można także wystawę czasową „Titian: Love, Desire, Death”, która przed zamknięciem galerii z powodu pandemii czynna była zaledwie trzy dni. Obecnie przedłużono ją do 17 stycznia 2021. Przedstawia serię wielkich obrazów Tycjana inspirowanych mitologią, które zebrano w jednym miejscu po kilku wiekach.
National Gallery wzbogaciła też inaugurację otwarciem Sali 32, jednej z największych swych galerii z XVII-wiecznym włoskim malarstwem m.in. Caravaggia, Artemisii i Orazia Gentileschich, Guida Reniego i Guercina, której po 21-miesięcznym remoncie przywrócono oryginalny XIX-wieczny wystrój. W innych salach także widać zmiany – dzieła po konserwacji, nowe aranżacje i nabytki.