Inne aktualności
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
- Białystok. Dziś premiera „Transport. Connecting Flights" w BTLu 21.02.2025 13:39
- Warszawa. Słuchowisko „Oni” w 140. urodziny Witkacego w Teatrze Studio i radiowej Dwójce 21.02.2025 13:32
Miejskie instytucje kultury straciły w czasie pandemii przychody sięgające niemal 18 milionów złotych, a kwota ta cały czas rośnie. Wiele z nich boi się konieczności redukcji miejsc pracy, a miasto zapewnia: zrobimy wszystko, by je utrzymać.
- Będziemy robić wszystko, żeby utrzymać 163 miejskie placówki kultury i zachować miejsca pracy - zapewniła Katarzyna Olesiak, dyrektor Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK.
Na koniec ubiegłego roku w krakowskich instytucjach kultury na etacie pracowało 1935 osób. Tylko od połowy marca do końca maja przychody utracone w czasie zamknięcia instytucji dla publiczności wyniosły 17,7 mln zł. - Dla zachowania tych miejsc pracy i utrzymania placówek potrzebna jest dodatkowa dotacja, która zostanie przeznaczona na bieżące funkcjonowanie - zaznaczyła jednocześnie Olesiak. Najtrudniejsza sytuacja finansowa jest w tych instytucjach, które dotychczas znaczną część swojej działalności finansowały z biletów wstępu, jak np. Muzeum Krakowa, Teatr Bagatela, Ludowy i Groteska, Muzeum Inżynierii Miejskiej czy Nowohuckie Centrum Kultury.