Finał VIII Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa” coraz bliżej. Kto został nominowany do 47. Opolskich Konfrontacji Teatralnych/ „Klasyka Żywa” i tym samym został finalistą tej edycji Konkursu dowiemy się już z końcem stycznia. A tymczasem przedstawiamy przedostatnią porcję recenzji spektakli obejrzanych przez Komisję Artystyczną.
Ballady i romanse ver 2022 według wierszy Adama Mickiewicza, reż. Roksana Miner, Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu – pisze Magdalena Piekarska
Ballady i romanse według wierszy Adama Mickiewicza, reż. Piotr Soroka, Zdenka Pszczołowska, Błażej Peszek, Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego – pisze Maryla Zielińska
Idzie skacząc po górach według powieści Jerzego Andrzejewskiego, rez. Igor Gorzkowski, teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu – pisze Anna Wakulik
Sen srebrny Salomei, Juliusz Słowacki, reż. Piotr Cieplak, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy – pisze Magdalena Mikrut-Majeranek
Sonata Belzebuba, Stanisław Ignacy Witkiewicz, reż. Radek Stępień, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi – pisze Grzegorz Janikowski
Zbrodnia z premedytacją według opowiadania Witolda Gombrowicza, reżyseria Błażej Peszek, Teatr Powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu – pisze Magdalena Piekarska
Zły według powieści Leopolda Tyrmanda, reż. Radosław Rychcik, Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu – pisze Patryk Kencki