Przedstawiamy kolejne, przedostatnie już, recenzje spektakli obejrzanych przez Komisję Artystyczną VII Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa".
"Białe małżeństwo", Tadeusz Różewicz, reżyseria Martyna Łyko, Teatr Polski we Wrocławiu – pisze Beata Popczyk-Szczęsna.
"Dziady", Adam Mickiewicz, reżyseria Maja Kleczewska, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie – pisze Tadeusz Kornaś.
"Iwona, księżniczka Burgunda", Witold Gombrowicz, reżyseria Cezary Tomaszewski, Teatr Ludowy w Krakowie – pisze Patryk Kencki.
"Listy na (nie)wyczerpanym papierze" według korespondencji i tekstów piosenek Agnieszki Osieckiej i Jeremiego Przybory, reżyseria Sławomir Narloch, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi – pisze Ewa Konstancja Bułhak.
"Papierowy kochanek", Jerzy Szaniawski, reżyseria Paweł Paszta, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku – pisze Zenon Butkiewicz.
"Uciec od rozpaczy. Życie romantyczne zamknięte w monodramie" według tekstów Antoniego Malczewskiego, Adama Mickiewicza, Zygmunta Krasińskiego i Juliusza Słowackiego, reżyseria Dorota Bator i Anna Wieczorek, Opolski Teatr Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki – pisze Karol Suszczyński.