Czy teatr w Internecie to jeszcze w ogóle teatr? Czy spektakle w sieci mogą stać się konkurencją dla Netflixa czy raczej tylko dla Teatru Telewizji? Chcemy o tym podebatować! Zapraszamy na dyskusję online z udziałem krytyczek i krytyków teatralnych.
Inne aktualności
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
- Białystok. Dziś premiera „Transport. Connecting Flights" w BTLu 21.02.2025 13:39
- Warszawa. Słuchowisko „Oni” w 140. urodziny Witkacego w Teatrze Studio i radiowej Dwójce 21.02.2025 13:32
Do rozmowy zaprosiliśmy Anetę Kyzioł (tygodnik Polityka), Katarzynę Niedurny (Dwutygodnik.com, Didaskalia), Jacka Kopcińskiego (miesięcznik Teatr) i Przemka Guldę (instarecenzje "Gulda poleca").
Debatę przygotował i poprowadzi Paweł Dobrowolski, dramaturg i manager, dyrektor Festiwalu Nowe Epifanie.
10.12 g.19:00
DEBATA KRYTYKÓW // Teatr na kwarantannie
Jakie nowe wyzwania postawił teatrom lockdown? Czy teatr przeżyje pandemię? Czy wyjdzie z niej wzmocniony o nowe kanały docierania do widzów? Jak wpłynie na nasze przyzwyczajenia związane z uczestnictwem w kulturze? Czy może stać się konkurencją dla Netflixa czy raczej tylko Teatru Telewizji? Jak – i czy – kształtuje strategie artystyczne twórców? Jaka jest kondycja krytyki teatralnej? Czy recenzje w internecie klikają się w ogóle? Jak obecnie wygląda warsztat pracy krytyka teatralnego? Jakich wymaga nowych kompetencji? Czy w dobie Internetu, portali teatralnych, blogów teatralnych i instagrama zawodowi krytycy piszący o teatrze kształtują jeszcze opinię publiczności? Kto dziś ma szansę stać się teatalnym influacnerem? Czy zawód „krytyk teatralny” ma jeszcze w ogóle rację bytu? Oto tylko niektóre pytania, jakie zadamy naszym gościom.