Czy teatr w Internecie to jeszcze w ogóle teatr? Czy spektakle w sieci mogą stać się konkurencją dla Netflixa czy raczej tylko dla Teatru Telewizji? Chcemy o tym podebatować! Zapraszamy na dyskusję online z udziałem krytyczek i krytyków teatralnych.
Inne aktualności
- Białystok. Teatralne propozycje na kwiecień w BTL-u 29.03.2024 12:00
- Łódź. Premiera nagrania wideo opery „Raj utracony” 29.03.2024 10:41
- Kalisz. Prolog 64. Spotkań Teatralnych 29.03.2024 09:49
- Szczecin. List intencyjny o współpracy między Uniwersytetem Szczecińskim a Teatrem Współczesnym 29.03.2024 09:39
- Bydgoszcz. Międzynarodowy Dzień Teatru 2024 – ze specnagrodą 29.03.2024 09:08
- Poznań. „Bestia” Polskiego Teatru Tańca z nagrodą dla najlepszego filmu tańca 28.03.2024 17:43
- Łódź. Agnieszka Skrzypczak z wyróżnieniem aktorskim II Festiwalu Sztuki Aktorskiej Teatropolis 28.03.2024 17:15
- Lublin. Wyniki kontroli ws. zastrzeżeń wobec dyrektora Teatru Osterwy - pod koniec kwietnia 28.03.2024 15:46
- Warszawa. Przed nami X Konkurs „Klasyka Żywa” 28.03.2024 15:15
- Warszawa. Wkrótce premiera monodramu Sławomira Grzymkowskiego w Teatrze Polskim 28.03.2024 13:55
- Warszawa. Zintensyfikowane światy wewnętrzne. TR Warszawa żegna Renégo Pollescha 28.03.2024 13:28
- Łódź. Edukacyjna odsłona festiwalu OFF-Północna 28.03.2024 13:23
- Gdańsk. „Coppélia" Léo Delibesa - premiera baletowa w Operze Bałtyckiej 28.03.2024 12:37
- Poznań. Rozstrzygnięcie naboru do programu pisarskiego Centrum Sztuki Dziecka 28.03.2024 12:28
Do rozmowy zaprosiliśmy Anetę Kyzioł (tygodnik Polityka), Katarzynę Niedurny (Dwutygodnik.com, Didaskalia), Jacka Kopcińskiego (miesięcznik Teatr) i Przemka Guldę (instarecenzje "Gulda poleca").
Debatę przygotował i poprowadzi Paweł Dobrowolski, dramaturg i manager, dyrektor Festiwalu Nowe Epifanie.
10.12 g.19:00
DEBATA KRYTYKÓW // Teatr na kwarantannie
Jakie nowe wyzwania postawił teatrom lockdown? Czy teatr przeżyje pandemię? Czy wyjdzie z niej wzmocniony o nowe kanały docierania do widzów? Jak wpłynie na nasze przyzwyczajenia związane z uczestnictwem w kulturze? Czy może stać się konkurencją dla Netflixa czy raczej tylko Teatru Telewizji? Jak – i czy – kształtuje strategie artystyczne twórców? Jaka jest kondycja krytyki teatralnej? Czy recenzje w internecie klikają się w ogóle? Jak obecnie wygląda warsztat pracy krytyka teatralnego? Jakich wymaga nowych kompetencji? Czy w dobie Internetu, portali teatralnych, blogów teatralnych i instagrama zawodowi krytycy piszący o teatrze kształtują jeszcze opinię publiczności? Kto dziś ma szansę stać się teatalnym influacnerem? Czy zawód „krytyk teatralny” ma jeszcze w ogóle rację bytu? Oto tylko niektóre pytania, jakie zadamy naszym gościom.