Inne aktualności
- Opole. Finał IX Konkursu „Klasyka Żywa” podczas 48. Opolskich Konfrontacji Teatralnych 18.04.2024 17:50
- Warszawa. Ruszył nabór NIMiT do kolejnego Programu Rezydencji Artystycznych dla artystów z Ukrainy 18.04.2024 16:48
- Warszawa. Pokaz filmu „Pastor. Cztery akty” w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej - w poniedziałek 18.04.2024 16:30
- Warszawa. Znamy program festiwalu Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu 18.04.2024 15:59
- Tarnogród. Międzywojewódzki Sejmik Wiejskich Zespołów Teatralnych 18.04.2024 15:52
- Wrocław. Zarząd województwa chce odwołać dyrektora Opery Wrocławskiej 18.04.2024 15:34
- Gdańsk. Teatr w Oknie kończy 15 lat 18.04.2024 15:16
- Warszawa. W niedzielę premiera spektaklu Bartłomieja Ostapczuka „Czasen” 18.04.2024 14:12
- Łódź. Teatr Narodowy na finał Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych 18.04.2024 11:50
- Warszawa. Powrót „Cząstek kobiety”. Pokazy w Nowym Teatrze 18.04.2024 11:11
- Łódź. Zapowiedź sezonu 2024/2025 w Teatrze Wielkim 18.04.2024 11:06
- Warszawa. Majowe działania teatralne Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy” 18.04.2024 11:01
- Szczecin. „Tożsamości. Wieczór nowej choreografii” premierowo na scenie Opery Na Zamku 18.04.2024 10:25
- Warszawa. Pod koniec czerwca odbędzie się 31. Festiwal Sztuka Ulicy 18.04.2024 10:15
Po półtorarocznej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa na sceny Broadwayu zaczęły wracać musicale. Jako pierwsi zaprezentowali się w czwartek widzom artyści występujący w spektaklach "Waitress" i "Hadestown".
Wśród fetujących otwarcie sezonu na "Waitress", opowieści o utalentowanej kelnerce godzącej się na mało satysfakcjonujące życie, by w końcu podjąć batalię o lepsze, był szef demokratycznej większości w Senacie USA Chuck Schumer.
"Bez Broadwayu Nowy Jork nigdy nie odzyskałby ekonomicznej równowagi" – przekonywał.
W ostatnim sezonie na Broadwayu, od 28 maja 2018 roku do 26 maja 2019, spektakle zarobiły ponad 1,83 mld dolarów. Był to najbardziej dochodowy sezon w historii – wynika z raportu Broadway League.
Jak zauważył „New York Times”, nawet pierwszego wieczoru nie zabrakło przypomnienia o wyzwaniach, z jakimi wciąż się trzeba zmierzyć z powodu Covid-19. Aktorkę, która mimo pełnego zaszczepienia dostała pozytywny wynik testu na obecność koronawirusa, musiała w "Waitress" zastąpić dublerka.
Drugim musicalem, który zawitał na Broadway, był "Hadestown", współczesna adaptacja mitu o Orfeuszu i Eurydyce.
Bilety na obydwa spektakle zostały wyprzedane, a publiczność przyjęła je z entuzjazmem. Widzowie musieli okazać świadectwo szczepienia, a młodsze dzieci dowód na negatywny wynik testu na obecność koronawirusa. W trakcie spektaklu obowiązuje noszenie maseczek.
Według zapowiedzi 14 września na nowojorskie sceny wrócą kolejne przedstawienia - "Król Lew", "Wicked", "Hamilton" oraz "Chicago". Następne zaprezentowane będą później, jesienią.
„Powrót teatru muzycznego - finansowego kręgosłupa Broadwayu - oznacza kolejny kamień milowy, podczas gdy biznes teatralny i społeczność teatralna starają się otrząsnąć z pandemii koronawirusa, która zmusiła wszystkie 41 teatrów na Broadwayu do zamknięcia 12 marca 2020 roku” – pisał „New York Times”.
Pierwszym przedstawieniem, który wrócił na Broadway po przerwie, był pod koniec czerwca jednoosobowy show Bruce'a Springsteena "Springsteen na Broadwayu".