Inne aktualności
- Kraków. „Huljet, huljet” w Teatrze Figur – niezwykły spektakl teatru cieni dla dorosłych 26.04.2024 17:07
- Kraków. „Męczeństwo i śmierć Marata” w Teatrze Groteska 26.04.2024 16:59
- Warszawa. Maj i czerwiec w Teatrze Collegium Nobilium 26.04.2024 16:25
- Warszawa. 5. Mozart Junior Festival 26.04.2024 15:44
- TVP1. Teatr Telewizji – nowa odsłona 26.04.2024 15:22
- Wałbrzych. Teatr Dramatyczny współpracuje z ESK Chemnitz 2025 26.04.2024 15:05
- Szczecin. Premiera „Giselle, tańcz!” w Teatrze Współczesnym 26.04.2024 14:29
- Warszawa. Konkurs na spektakl w namiocie. Wyniki I etapu 26.04.2024 14:25
- Warszawa. Teatr Polska 2024 – 13 spektakli ruszy w trasę po Polsce 26.04.2024 14:15
- Wrocław. Sakura. III Wrocławskie Dni Japońskich Inspiracji – Spotkanie Kultur w Sercu Europy 26.04.2024 13:45
- Łódź. Komedie w Teatrze Muzycznym 26.04.2024 12:16
- Łódź. „Rodzeństwo” Thomasa Bernharda w Teatrze Jaracza 26.04.2024 11:44
- Łódź. Kolejne pokazy w ramach akcji Dotknij Teatru 26.04.2024 11:34
- Warszawa. „Policzone i Policzeni 2024” - rusza badanie liczby artystów 26.04.2024 11:08
Marcin Bortkiewicz i Paulina Wysocka-Fularz zdobyli ex aequo 1. miejsce za reżyserię spektaklu podczas XIX Ogólnopolskiego Przeglądu Teatrów Niesfornych „Galimatias". Oboje rozpoczynali swoją karierę artystyczną w słupskich instytucjach kultury. Pisze Mateusz Marecki w Głosie Pomorza.
W konkursie wzięło udział dziesięć zespołów teatralnych z całej Polski. Marcin Bortkiewicz - niegdyś wychowanek OT Rondo w Słupsku, gdzie pracował pod okiem Stanisława Miedziewskiego i zdobywał laury jako obiecujący aktor - zaproponował z kieleckim Teatrem Ecce Homo spektakl na podstawie dramatu Tadeusza Różewicza. Jego „Trelemorele" to, jak piszą organizatorzy warszawskiego przeglądu, pierwsza próba zmierzenia się na scenie z „arcydziełem absurdu, które poważa wszelkie normy teatralne, przyzwyczajenia narracyjne, wyznaczające i zakreślające horyzonty nowoczesnego teatru słowa".
Bortkiewicz to ceniony reżyser teatralny i filmowy, scenarzysta, dramaturg i aktor. Na co dzień mieszka i tworzy w stolicy. Z kieleckim teatrem, z którym współpracuje od 2006 roku, inscenizuje adaptacje utworów Moliera, Manna, Sołżenicyna i Różewicza. Ze Słupskiem jest bardzo związany i chętnie tu wraca - ostatnio w charakterze jurora oceniającego monodramy podczas 18. edycji festiwalu „Sam na scenie".