Inne aktualności
- Warszawa. Premiera „Alicji w Krainie Cyberczarów” w Teatrze Baj – w sobotę 13.11.2025 11:25
- Warszawa. „Depesze” – teatralny hołd dla fenomenu Depeche Mode 13.11.2025 10:03
-
Warszawa. Dziś premiera tryptyku „Symfonia tańca” w TWON
13.11.2025 09:15
- Olsztyn. Spektakl „FOMO” zadebiutuje już w piątek na Scenie u Sewruka Teatru Jaracza 13.11.2025 08:58
- Warszawa. Psychoterapeutyczne spotkania filmowe „Kultura Kobietą” 13.11.2025 08:35
-
Warszawa. Wolontariat – śmieciówka – umowa o pracę. Młody człowiek na rynku pracy. Interwencyjne Forum Teatralne
13.11.2025 08:33
-
Kielce. Ministerstwo Kultury chce przejąć Teatr Żeromskiego
13.11.2025 08:30
-
Warszawa. O niedookreślonym znaczeniu planowego rozwoju publiczności w polskim ekosystemie teatralnym. Otwarta Scena IT
13.11.2025 08:30
- Warszawa. 37. Kolokwium Teatralne online 13.11.2025 08:15
- Rzeszów. W niedzielę premiera „Znaków szczególnych" w Teatrze Maska 13.11.2025 08:07
-
Stany Zjednoczone. Poezja Marii Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej w nowojorskim Centrum Polsko-Słowiańskim
13.11.2025 08:06
-
Warszawa. Pawilon tańca i innych sztuk performatywnych zostanie otwarty 8 stycznia 2026 r.
12.11.2025 22:10
- Gdańsk. Mirosław Baka w kampanii „Wszędzie z kulturą" 12.11.2025 18:19
- Warszawa. „Przebłyski” Teatru Gudejko 25 listopada w Teatrze Współczesnym 12.11.2025 18:01
Już w niedzielę minister Gliński wstrzymał ogłoszone w piątek wypłaty 400 mln zł rekompensat dla instytucji i gwiazd.
Po ogłoszeniu listy beneficjentów ludzie teatru, choć liczyli na więcej, czuli się usatysfakcjonowani. Kontrowersje powstały w środowisku koncertowym, a internet zareagował burzą na wypłaty dla Golców (1,9 mln zł), discopolowego Bayer Full (550 tys. zł) i Weekendu (520 tys. zł). Kult oświadczył, że nie chce brać od rządu, na myśl o którym cisną się na usta wulgarne słowa. „Są grupy zawodowe, które takiej zapomogi potrzebują bardziej. Lekarze, pielęgniarki, ratownicy, którzy po kilkanaście godzin na dobę tyrają, ratując ludzkie życia za psi grosz" – stwierdzili muzycy. Beneficjant Kamil Bednarek (500 tys. zł) zaczął się tłumaczyć, że zatrudnia ludzi, płaci podatki i poniósł straty.
NAGŁA ZMIANA
Padają też pytania, dlaczego filharmonia w dawnym mieście wojewódzkim otrzyma mniej niż 200 tys. zł, a agencja koncertowa z tego miasta 2 mln zł. Jednak prywatne agencje mogą mieć większe wpływy. W teatrach prywatnych też są o wiele większe niż w średniej wielkości teatrach publicznych. Okazuje się, że wysokość rekompensat pośrednio ujawniła, który segment kultury i show-biznesu jest bardziej dochodowy: prywatny.