Inne aktualności
- Ruda Śląska. Widowisko „Noc Tańca” w Śląskim Teatrze Impresaryjnym 23.04.2025 13:58
- Kraków. Scena Supernova zaprasza na pokazy „Adaptacji” 23.04.2025 13:41
-
Łódź. Człowiek człowiekowi poetą. Kwiecień w Krakowskim Salonie Poezji 23.04.2025 13:31
-
Warszawa. Ogłoszono program 45. Warszawskich Spotkań Teatralnych 23.04.2025 13:04
-
Warszawa. Dziś w Instytucie Teatralnym seminarium encyklopedyczne „Wiedza o teatrze w gąszczu dyscyplin” 23.04.2025 12:43
- Wsola. Muzeum Gombrowicza zaprasza na monodram „IVONA” 23.04.2025 12:38
- Poznań. Halina Łabonarska czyta „Dzienniczek” św. siostry Faustyny na Verba Sacra 23.04.2025 11:29
-
Wrocław. 60 lat „Księcia Niezłomnego” – legendarnego spektaklu Teatru Laboratorium 23.04.2025 11:22
- Bielsko-Biała. Teatr Polski się modernizuje 23.04.2025 10:50
-
Wrocław. Pociąg do Kultury 2025 z Wrocławia do Berlina już na trasie! 23.04.2025 10:24
- Elbląg. Ruszyły próby do „Czaszki z Connemary” w reżyserii Wojciecha Adamczyka 23.04.2025 09:53
- Gdynia. Nie żyje Leszek Kopeć, wieloletni dyrektor Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych 23.04.2025 09:44
-
Poznań. Dwie premiery sceniczne inspirowane twórczością Agnieszki Holland na Malta Festival 23.04.2025 08:22
-
Józefów. Dziś odbędzie się pogrzeb Jadwigi Jankowskiej-Cieślak 23.04.2025 08:07
Już w niedzielę minister Gliński wstrzymał ogłoszone w piątek wypłaty 400 mln zł rekompensat dla instytucji i gwiazd.
Po ogłoszeniu listy beneficjentów ludzie teatru, choć liczyli na więcej, czuli się usatysfakcjonowani. Kontrowersje powstały w środowisku koncertowym, a internet zareagował burzą na wypłaty dla Golców (1,9 mln zł), discopolowego Bayer Full (550 tys. zł) i Weekendu (520 tys. zł). Kult oświadczył, że nie chce brać od rządu, na myśl o którym cisną się na usta wulgarne słowa. „Są grupy zawodowe, które takiej zapomogi potrzebują bardziej. Lekarze, pielęgniarki, ratownicy, którzy po kilkanaście godzin na dobę tyrają, ratując ludzkie życia za psi grosz" – stwierdzili muzycy. Beneficjant Kamil Bednarek (500 tys. zł) zaczął się tłumaczyć, że zatrudnia ludzi, płaci podatki i poniósł straty.
NAGŁA ZMIANA
Padają też pytania, dlaczego filharmonia w dawnym mieście wojewódzkim otrzyma mniej niż 200 tys. zł, a agencja koncertowa z tego miasta 2 mln zł. Jednak prywatne agencje mogą mieć większe wpływy. W teatrach prywatnych też są o wiele większe niż w średniej wielkości teatrach publicznych. Okazuje się, że wysokość rekompensat pośrednio ujawniła, który segment kultury i show-biznesu jest bardziej dochodowy: prywatny.