Spektakl Seoul Factory w reż. Hyoung-Taek Limba w ramach InlanDimensions International Arts Festival 2023 LOVE EXPOSURE. Przedstawienie będzie granie 29 i 30 września w Studiu Na Grobli.
Inne aktualności
- Warszawa. Historyczny układ urbanistyczny placu Teatralnego wpisany do rejestru zabytków 21.11.2024 17:22
- Warszawa. Trwa Przegląd spektakli VOD w Teatrze Powszechnym 21.11.2024 17:12
- Warszawa. Premiera w Teal House: „Mahamaya Electronic Devices” 21.11.2024 17:01
- Warszawa. Wirtualna wystawa „Pamięć teatru. Polska fotografia teatralna od początku istnienia do dziś” 21.11.2024 16:45
- Sopot. Czytanie „Cały Twój” Agaty Olszewskiej w reżyserii Piotra Pacześniaka 21.11.2024 16:34
- Warszawa. Premiera „Pułapki na myszy” w Teatrze Ateneum – w sobotę 21.11.2024 15:36
- Warszawa. „W 80 lat dookoła Syreny” – kalendarz jubileuszowy na rok 2025 21.11.2024 15:25
- Warszawa. MKiDN: Agnieszka Stułka p.o. dyrektora Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa 21.11.2024 14:37
- Gdańsk. Rezydencja na Solo vol. 2. Spektakle taneczne w Żaku 21.11.2024 14:28
- Poznań. Prześluga wg Ratajczaka. Prapremiera „Baśni dla wkur...onych” w Teatrze Nowym 21.11.2024 14:01
- Warszawa. Przedświąteczne plany Teatru Baj 21.11.2024 13:31
- Warszawa. „Dwaj Panowie S.” z almanachem w tle. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” w IT 21.11.2024 13:30
- Wrocław. Film z autorską audiodeskrypcją Doroty Masłowskiej rozpoczyna festiwal Korelacje 21.11.2024 13:27
- Gdynia. „Quo vadis” od kulis. Projekcja filmu „Rzym to kabaret” w Teatrze Muzycznym 21.11.2024 12:17
Spektakl przedstawia historię Medei, która ucieka ze swoim kochankiem Jazonem i z ich dwójką dzieci. Jednak Jazon opuszcza Medeę i poślubia Glauke, królewnę koryncką, córkę Kreona, aby dalej samodzielnie dążyć do władzy. Płonąca gniewem Medea mści się na Kreonie i Glauke, tym samym doprowadzając siebie do zatracenia i emocjonalnej ruiny. Łącząc szekspirowską brawurę, taniec współczesny, tradycyjny gatunek koreańskiej muzyki pansori, czy koreańską operę mydlaną, Hyoung-Taek Limb rozszczepia tytułową Medeę na dwie postaci: matkę i kochankę, konsekwentnie odwołując się do przyjętej teorii symulakrów (awatarów), tworząc oryginalny spektakl na pograniczu Wschodu i Zachodu.
Spektakl jest grany w języku koreańskim, z polskimi i angielskimi napisami.
29.09 po spektaklu odbędzie się spotkanie z reżyserem Hyoung-Taek Limbem, które poprowadzi Dyrektor InlanDimensions International Arts Festival Nikodem Karolak
„Medea i jej sobowtór”, 29-30.09.2023, 19.00, Instytut Grotowskiego, Studio Na Grobli
Reżyser: Hyoung-Taek Limb
Tekst oryginalny: Eurypides
Asystent reżysera: Cho Hana
Producent: Lim Ji-eon
Występują: Kim Soohee, Moon Seoyeon, Kang Jin Hwi, Lee Sung Won, Baek Yoo-Jin, Lee Su-Yeon
Muzyka i śpiew na żywo: Kim Deahyun, Park Soo-Min, Kim Min-Jung, Kim Hye-Mee
Wideo: Lee Sinhae
Trener wokalny: Kim Jee Hyun
Światła: JeongTae-jin
Dźwięk: Won Hyeong Bin
Premiera: 2006
Produkcja: Seoul Factory for the Performing Arts
Dofinansowano ze środków: Arts Council Korea
Bilety: 50/60 PLN
Więcej informacji PL: https://grotowski-institute.pl/wydarzenia/medea-i-jej-sobowtor
Więcej informacji ENG: http://en.grotowski-institute.pl/wydarzenia/medea-and-its-double/
InlanDimensions International Arts Festival zyskał status największego interdyscyplinarnego festiwalu w Europie Środkowej, który odrzuca podział na Europę i Azję, tworząc pomost łączący różne kraje i kultury. Prezentując szeroki przekrój sztuk – od teatru, sztuki performatywnej, tańca i kina po muzykę, literaturę i sztuki wizualne, festiwal skupia artystów i publiczność z całego świata, inicjuje współprodukcje oraz wspomaga negocjacje między instytucjami a producentami poprzez profesjonalne usługi językowe. Choć w centrum zainteresowania InlanDimensions znajduje się sztuka od powojennej do postmodernistycznej, festiwal nie zrywa z tradycją, podkreślając jej przemiany i wpływ na sztukę współczesną.
Obecnie realizowane są następujące projekty wynikające z genezy InlanDimensions International Arts Festival: „Kosmos” – reż. Koike Hiroshi w obsadzie polsko-japońskiej (premiera: luty 2023 w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego / marzec 2024 r. w Tokyo Metropolitan Theatre) , „Iwona, księżniczka Burgunda” – reż. Miura Motoi z muzyką komponowaną przez Wacława Zimpla (premiera: wrzesień 2023 w Underthrow atelier w Kioto / październik 2024 w Polsce), „Tango” – reż. Hirota Jun’ichi (planowana premiera: pierwszy kwartał 2024 w Tokio / październik 2024 w Polsce), pokazy spektaklu „Wyjeżdżamy” Krzysztofa Warlikowskiego w Hong Kong Cultural Centre (wrzesień 2024)