Inne aktualności
- Białystok. Premiera spektaklu o miłości – „Wieczoru Trzech Króli” Szekspira w Teatrze Dramatycznym 22.02.2025 14:18
-
Warszawa. Premiera spektaklu muzycznego „Na prochach” w Teatrze Syrena – w sobotę 22.02.2025 12:00
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
Gorąca polemika karmi publicystykę. Krytyczne felietony, trafiające w czułe miejsca, prowokując do prasowej dyskusji, zawsze służą sprawom teatru, Repertuarowa rozmowa na temat płockiej sceny, sugerowana w poprzednim wydaniu przez Jakuba Moryca, o czym Kuba doskonale wie, nigdy w gronie miłośników Melpomeny nie ustaje. Nie jest też pokątna ani w gruncie rzeczy złośliwa personalnie, za to z pewnością jest wielogłosowa i nam nadzieję, kreatywna. Emocjonalna debata o wizji artystycznej przy Nowym Rynku 11 odbywa się przecież nie tylko na forum Płockiego Towarzystwa Przyjaciół Teatru, łamach gazet i mediów społecznościowych, ale przede wszystkim w gabinecie dyrektora Mokrowieckiego. Od wielu lat wytykamy sobie z Markiem błędy serdecznym palcem, patrząc na jakość sztuki z perspektywy dwóch stron kurtyny i wiele projektów realizując razem. Od kilku lat systematycznie publikuję czerwcowe analizy kolejnych sezonów. Znam ich wartość na podstawie relacji uważnych czytelników. Skrupulatnie oglądam wszystkie spektakle, niektóre po kilka razy, wymieniam na ich temat poglądy, nie rezygnując z własnych odczuć. Najczęściej nie są to laurki, ale bardzo unikam w moich ocenach ataków na sumienną pracę kogokolwiek. Zamiarem krytyki jest refleksja i wyciąganie wniosków na przyszłość. Nie raz, nie dwa PTPT udowodniło, że nie stosuje żadnych schematów i nie kieruje się prywatnymi sympatiami. Każdy reżyser, aktor, scenograf, kompozytor jest zauważony z maksymalną dozą obiektywizmu przez kilkuosobową kapitułę „Srebrnej Maski". Nie różnicujemy zespołu na tych co lepsi i gorsi. Oni są nasi!