Inne aktualności
-
Warszawa. V edycja U:NEW Dance Wave Festival. Otwarta Scena IT
07.11.2025 10:30
- Włochy. Występ rosyjskiego śpiewaka odwołany po protestach fundacji Nawalnego 07.11.2025 10:12
- Kraj. Ukazał się 189. numer „Didaskaliów. Gazety Teatralnej”, dostępny bezpłatnie online 07.11.2025 10:09
- Toruń. „Nic”. Ostatnia premiera w ramach projektu Universal Art Design 07.11.2025 09:35
-
Łódź. Benefis damy polskiej (i nie tylko) sceny operowej
07.11.2025 09:19
-
Łódź. „Boeing, boeing" premierowo w Teatrze Powszechnym
07.11.2025 08:56
- Białystok. W weekend spotkanie z teatrem studenckim w Akademii Teatralnej w cyklu „Wieczór żywych form” 07.11.2025 08:50
-
Gorzów Wlkp. Przed nami Gorzowskie Spotkania Teatralne
07.11.2025 08:42
-
Warszawa. Spotkanie absolwentów Wiedzy o Teatrze
07.11.2025 08:41
-
Warszawa. Trwa nabór do trzeciego sezonu Otwartej Sceny Instytutu Teatralnego – ostatni dzień
07.11.2025 08:25
- Gdańsk. Premiera „Strasznego dworu” w Operze Bałtyckiej – w sobotę 07.11.2025 08:23
- Rzeszów. „Pokój mojego dzieciństwa. Hommage dla Marii Stangret” – spektakl Latającego Teatru Kantorowi w Centrum Młodzieży 07.11.2025 08:23
-
Warszawa. Spektakl „Brzask” w ramach Otwartej Sceny IT
07.11.2025 08:22
- Wielka Brytania. Zmarła aktorka Pauline Collins, znana z filmu „Shirley Valentine” 07.11.2025 08:21
Gorąca polemika karmi publicystykę. Krytyczne felietony, trafiające w czułe miejsca, prowokując do prasowej dyskusji, zawsze służą sprawom teatru, Repertuarowa rozmowa na temat płockiej sceny, sugerowana w poprzednim wydaniu przez Jakuba Moryca, o czym Kuba doskonale wie, nigdy w gronie miłośników Melpomeny nie ustaje. Nie jest też pokątna ani w gruncie rzeczy złośliwa personalnie, za to z pewnością jest wielogłosowa i nam nadzieję, kreatywna. Emocjonalna debata o wizji artystycznej przy Nowym Rynku 11 odbywa się przecież nie tylko na forum Płockiego Towarzystwa Przyjaciół Teatru, łamach gazet i mediów społecznościowych, ale przede wszystkim w gabinecie dyrektora Mokrowieckiego. Od wielu lat wytykamy sobie z Markiem błędy serdecznym palcem, patrząc na jakość sztuki z perspektywy dwóch stron kurtyny i wiele projektów realizując razem. Od kilku lat systematycznie publikuję czerwcowe analizy kolejnych sezonów. Znam ich wartość na podstawie relacji uważnych czytelników. Skrupulatnie oglądam wszystkie spektakle, niektóre po kilka razy, wymieniam na ich temat poglądy, nie rezygnując z własnych odczuć. Najczęściej nie są to laurki, ale bardzo unikam w moich ocenach ataków na sumienną pracę kogokolwiek. Zamiarem krytyki jest refleksja i wyciąganie wniosków na przyszłość. Nie raz, nie dwa PTPT udowodniło, że nie stosuje żadnych schematów i nie kieruje się prywatnymi sympatiami. Każdy reżyser, aktor, scenograf, kompozytor jest zauważony z maksymalną dozą obiektywizmu przez kilkuosobową kapitułę „Srebrnej Maski". Nie różnicujemy zespołu na tych co lepsi i gorsi. Oni są nasi!