Inne aktualności
- Włochy. Gwiazda kina Gina Lollobrigida kandydatką do Senatu 13.08.2022 19:17
- Szczebrzeszyn. „Porusza nas i zobowiązuje”. Marian Turski - Człowiek Słowa Festiwalu Stolica Języka Polskiego 13.08.2022 19:01
- Wrocław. Europejska Noc Literatury 2022. Fragmenty dzieł przeczytają Buzek, Bonaszewski, Zakościelny i inni 13.08.2022 13:31
-
Poznań. Wkrótce premiera musicalu o Irenie Sendlerowej 13.08.2022 12:20
- Białystok. Operowa Scena Letnia 13.08.2022 11:18
- Rzeszów. Wystawa 10 lat Źródeł Pamięci i premiera „Arszeniku” 13.08.2022 10:15
- Białystok. Niezwykły koncert „Ginczanka - Tęskno gra poezję” w klubie Fama 13.08.2022 10:01
-
Wilno. Ruszyła produkcja spektaklu telewizyjnego „Tu mówi Szwejk” 13.08.2022 09:01
- USA. Po tygodniu w śpiączce zmarła aktorka Anne Heche, znana z serialu „Ally McBeal” 13.08.2022 08:56
- USA. Pisarz Salman Rushdie kilkukrotnie dźgnięty w szyję, trafił do szpitala 13.08.2022 08:50
-
Gdańsk. „Hamlet on the Road” z nagrodą publiczności 26. Festiwalu Szekspirowskiego 13.08.2022 08:20
- Warszawa. „Kobiety 44...” na obchodach „Dnia Pamięci Starówki” - w sobotę 12.08.2022 20:56
- Nowy Jork. Sztuka Martyny Majok trafi na Broadway 12.08.2022 20:50
- Warszawa. 18. Międzynarodowy Festiwal Muzyczny „Chopin i jego Europa” - od niedzieli 12.08.2022 16:20
Gorąca polemika karmi publicystykę. Krytyczne felietony, trafiające w czułe miejsca, prowokując do prasowej dyskusji, zawsze służą sprawom teatru, Repertuarowa rozmowa na temat płockiej sceny, sugerowana w poprzednim wydaniu przez Jakuba Moryca, o czym Kuba doskonale wie, nigdy w gronie miłośników Melpomeny nie ustaje. Nie jest też pokątna ani w gruncie rzeczy złośliwa personalnie, za to z pewnością jest wielogłosowa i nam nadzieję, kreatywna. Emocjonalna debata o wizji artystycznej przy Nowym Rynku 11 odbywa się przecież nie tylko na forum Płockiego Towarzystwa Przyjaciół Teatru, łamach gazet i mediów społecznościowych, ale przede wszystkim w gabinecie dyrektora Mokrowieckiego. Od wielu lat wytykamy sobie z Markiem błędy serdecznym palcem, patrząc na jakość sztuki z perspektywy dwóch stron kurtyny i wiele projektów realizując razem. Od kilku lat systematycznie publikuję czerwcowe analizy kolejnych sezonów. Znam ich wartość na podstawie relacji uważnych czytelników. Skrupulatnie oglądam wszystkie spektakle, niektóre po kilka razy, wymieniam na ich temat poglądy, nie rezygnując z własnych odczuć. Najczęściej nie są to laurki, ale bardzo unikam w moich ocenach ataków na sumienną pracę kogokolwiek. Zamiarem krytyki jest refleksja i wyciąganie wniosków na przyszłość. Nie raz, nie dwa PTPT udowodniło, że nie stosuje żadnych schematów i nie kieruje się prywatnymi sympatiami. Każdy reżyser, aktor, scenograf, kompozytor jest zauważony z maksymalną dozą obiektywizmu przez kilkuosobową kapitułę „Srebrnej Maski". Nie różnicujemy zespołu na tych co lepsi i gorsi. Oni są nasi!