Inne aktualności
- Gdynia. Hity Disneya na deskach Teatru Muzycznego - w sobotę premiera 01.04.2023 12:00
-
Łódź. Twórczość Krystiana Lupy na finał XXIX Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych 01.04.2023 11:43
- Kraków. Karol Suszczyński odebrał nominację na dyrektora Teatru Groteska 01.04.2023 11:27
- Jelenia Góra. Zmarła Asja Łamtiugina 01.04.2023 10:38
-
Gdy chcesz coś powiedzieć, mów. O „Chłopaki płaczą”, premierze warszawskiego Teatru Dramatycznego, rozmawiają Skrzydelski z Morozem 01.04.2023 10:25
- Kraj. W niedzielę święcimy palmy, które towarzyszą nam przez cały Wielki Tydzień 01.04.2023 10:22
-
Wrocław. Nagrody 43. Przeglądu Piosenki Aktorskiej przyznane 01.04.2023 08:04
- Warszawa. Kwiecień w Komunie 31.03.2023 21:56
- Warszawa. W Ateneum premiera, spotkanie i nowa przestrzeń 31.03.2023 16:30
-
Kraków. Ostatnie miesiące Adolfa Weltschka w Grotesce. Już oficjalnie: teatr z nowym dyrektorem 31.03.2023 15:27
-
Warszawa. Centrum Sztuki Włączającej pokazuje język 31.03.2023 15:23
-
Kraj. Największe hity świata opery, baletu i teatru w kwietniu w Multikinie 31.03.2023 12:48
- Wałbrzych. Dziś premiera „Nad Niemnem” 31.03.2023 12:24
- Zielona Góra. Inteligentna komedia omyłek. Jutro premiera spektaklu „Przedstawię ci tatę” w Lubuskim 31.03.2023 12:23
Pojedynek na gęby. Strojenie min. Aktorstwo codzienności.
„Możecie zaczynać! – zawołałem niczym Pyza z Ferdydurke – rzeczywistość przekroczyła ostateczne swe granice, nieistotność skulminowała się w koszmar, a zdarzenie z nieprawdziwego zdarzenia stało się zupełnym snem (…). Wyglądało, jak gdyby na drodze długiego ćwiczenia osiągnięto nareszcie stopień, na którym zatraca się twarz. Frazes przeistaczał się w grymas, a grymas – pusty, czczy, próżny, jałowy – złapał i nie puszczał".
Dzięki uprzejmości dyrektora Marka Mokrowieckiego, w teatralnym „Piekiełku" odbyło się spotkanie Płockiego Towarzystwa Przyjaciół Teatru, uczniów Małachowianki oraz zaproszonych aktorów. Pięćdziesiąty piąty rok działalności PTPT postanowiliśmy rozpocząć od projektu edukacyjnego, pokazując jak sztuka sceniczna przydaje się w wykonywaniu innych zawodów. Pretekstem stał się tekst Witolda Gombrowicza, którego fragment w mistrzowski sposób odegrali Dorota Cempura i Piotr Bała, związani z Płockiem do trzech dekad.