Inne aktualności
-
Kraków. Zmarła Elżbieta Penderecka
31.10.2025 20:01
- Warszawa. Ruszył nabór do trzech programów dotacyjnych na rok 2026 31.10.2025 19:45
- Warszawa. Wkrótce rozpocznie się 23. Warszawski Festiwal Filmów o Tematyce Żydowskiej „Kamera Dawida” 2025 31.10.2025 19:39
- Gorzów Wlkp. Już wkrótce 41. Gorzowskie Spotkania Teatralne 31.10.2025 18:33
- Poznań. Listopad w Polskim Teatrze Tańca 31.10.2025 18:07
- Warszawa. Satyryk Zenon Laskowik uhonorowany Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 31.10.2025 17:18
-
Warszawa. Trwa nabór do trzeciego sezonu Otwartej Sceny Instytutu Teatralnego
31.10.2025 16:02
- Gdańsk. Tytuł Miasta Literatury UNESCO dla Gdańska 31.10.2025 13:58
- Lublin. W Teatrze Starym spektakl o Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej 31.10.2025 13:46
-
Teatr Telewizji. „Embodying Pasolini” z Tildą Swinton już 3 listopada
31.10.2025 12:47
- Warszawa. 94 uczniów ze szkół artystycznych otrzymało stypendia ministra kultury 31.10.2025 12:45
- Kraków. Architekci w pierwszym rzędzie Narodowego Starego Teatru 31.10.2025 12:20
- Gdańsk. Wystawa „Witkacy Wielokrotny” w Muzeum UG 31.10.2025 12:18
- Łódź. Posłuchaj „Dziadów” 31 października 31.10.2025 12:04
Pojedynek na gęby. Strojenie min. Aktorstwo codzienności.
„Możecie zaczynać! – zawołałem niczym Pyza z Ferdydurke – rzeczywistość przekroczyła ostateczne swe granice, nieistotność skulminowała się w koszmar, a zdarzenie z nieprawdziwego zdarzenia stało się zupełnym snem (…). Wyglądało, jak gdyby na drodze długiego ćwiczenia osiągnięto nareszcie stopień, na którym zatraca się twarz. Frazes przeistaczał się w grymas, a grymas – pusty, czczy, próżny, jałowy – złapał i nie puszczał".
Dzięki uprzejmości dyrektora Marka Mokrowieckiego, w teatralnym „Piekiełku" odbyło się spotkanie Płockiego Towarzystwa Przyjaciół Teatru, uczniów Małachowianki oraz zaproszonych aktorów. Pięćdziesiąty piąty rok działalności PTPT postanowiliśmy rozpocząć od projektu edukacyjnego, pokazując jak sztuka sceniczna przydaje się w wykonywaniu innych zawodów. Pretekstem stał się tekst Witolda Gombrowicza, którego fragment w mistrzowski sposób odegrali Dorota Cempura i Piotr Bała, związani z Płockiem do trzech dekad.