Inne aktualności
- Warszawa. MKiDN: Zdzisław Wardejn uhonorowany Złotym Medalem „Gloria Artis” 28.03.2025 18:22
- Kraków. Silent Disco – sober party w Sali Modrzejewskiej Narodowego Starego Teatru 28.03.2025 17:24
-
Warszawa. MKiDN: Boris Kudlička rekomendowany na dyrektora Teatru Wielkiego – Opery Narodowej 28.03.2025 17:09
- Bytom. Kwiecień w Teatrze Rozbark 28.03.2025 16:24
- Poznań. Wznowienie „Czarodziejskiego fletu” i inne. Kwiecień w Teatrze Wielkim 28.03.2025 15:49
- Wałbrzych. Po premierze „Immanuela Kanta” w reż. Agnieszki Olsten 28.03.2025 15:14
- Legnica. Po premierze „Juliusza Cezara” – pierwszej od 14 lat na Scenie na Piekarach 28.03.2025 15:10
- Poznań. Akram Khan Company z „Księgą dżungli” na finał Przedwiośnia Baletowego w Wielkim 28.03.2025 14:02
-
Szwajcaria. Ewelina Marciniak reżyseruje „Zmierzch bogów” w Bernie 28.03.2025 13:48
- Kraków. Prezydent Miasta ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Krakowskiego Teatru Variete 28.03.2025 13:44
-
Łódź. W kwietniu 15. edycja Festiwalu Dotknij Teatru 28.03.2025 13:27
-
Łodź. Teatropolis 2025. Nagrody 28.03.2025 13:04
- Białystok. Kwiecień w Operze i Filharmonii Podlaskiej 28.03.2025 12:55
- Kraków. Teatr Mumerus zaprasza na kwietniowe pokazy „Widm Atelier”. 28.03.2025 12:22
Pojedynek na gęby. Strojenie min. Aktorstwo codzienności.
„Możecie zaczynać! – zawołałem niczym Pyza z Ferdydurke – rzeczywistość przekroczyła ostateczne swe granice, nieistotność skulminowała się w koszmar, a zdarzenie z nieprawdziwego zdarzenia stało się zupełnym snem (…). Wyglądało, jak gdyby na drodze długiego ćwiczenia osiągnięto nareszcie stopień, na którym zatraca się twarz. Frazes przeistaczał się w grymas, a grymas – pusty, czczy, próżny, jałowy – złapał i nie puszczał".
Dzięki uprzejmości dyrektora Marka Mokrowieckiego, w teatralnym „Piekiełku" odbyło się spotkanie Płockiego Towarzystwa Przyjaciół Teatru, uczniów Małachowianki oraz zaproszonych aktorów. Pięćdziesiąty piąty rok działalności PTPT postanowiliśmy rozpocząć od projektu edukacyjnego, pokazując jak sztuka sceniczna przydaje się w wykonywaniu innych zawodów. Pretekstem stał się tekst Witolda Gombrowicza, którego fragment w mistrzowski sposób odegrali Dorota Cempura i Piotr Bała, związani z Płockiem do trzech dekad.