Inne aktualności
- 
                                                                       Kraków. Zmarła Elżbieta Penderecka
                      31.10.2025 20:01 Kraków. Zmarła Elżbieta Penderecka
                      31.10.2025 20:01
- Warszawa. Ruszył nabór do trzech programów dotacyjnych na rok 2026 31.10.2025 19:45
- Warszawa. Wkrótce rozpocznie się 23. Warszawski Festiwal Filmów o Tematyce Żydowskiej „Kamera Dawida” 2025 31.10.2025 19:39
- Gorzów Wlkp. Już wkrótce 41. Gorzowskie Spotkania Teatralne 31.10.2025 18:33
- Poznań. Listopad w Polskim Teatrze Tańca 31.10.2025 18:07
- Warszawa. Satyryk Zenon Laskowik uhonorowany Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 31.10.2025 17:18
- 
                                                                       Warszawa. Trwa nabór do trzeciego sezonu Otwartej Sceny Instytutu Teatralnego
                      31.10.2025 16:02 Warszawa. Trwa nabór do trzeciego sezonu Otwartej Sceny Instytutu Teatralnego
                      31.10.2025 16:02
- Gdańsk. Tytuł Miasta Literatury UNESCO dla Gdańska 31.10.2025 13:58
- Lublin. W Teatrze Starym spektakl o Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej 31.10.2025 13:46
- 
                                                                       Teatr Telewizji. „Embodying Pasolini” z Tildą Swinton już 3 listopada 
                      31.10.2025 12:47 Teatr Telewizji. „Embodying Pasolini” z Tildą Swinton już 3 listopada 
                      31.10.2025 12:47
- Warszawa. 94 uczniów ze szkół artystycznych otrzymało stypendia ministra kultury 31.10.2025 12:45
- Kraków. Architekci w pierwszym rzędzie Narodowego Starego Teatru 31.10.2025 12:20
- Gdańsk. Wystawa „Witkacy Wielokrotny” w Muzeum UG 31.10.2025 12:18
- Łódź. Posłuchaj „Dziadów” 31 października 31.10.2025 12:04
Jak młodzi mężczyźni postrzegają ojcostwo? Odkładają je na później czy marzą o tym, by zostać tatą? Szansę wypowiedzi na ten temat Teatr Ludowy da kolejnemu debiutantowi - "Ojców" w reżyserii Błażeja Biegasiewicza z AST obejrzymy 2 i 3 marca.
Bohaterami spektaklu studenta III roku Wydziału Reżyserii Dramatu AST w Krakowie są młodzi, bezdzietni mężczyźni. Panowie prowadzą rozmowy o tacierzyństwie, którego jeszcze nie doświadczyli, ale właściwie są w takim wieku, że już by mogli. - Status „nieistniejącego, ale możliwego ojca" współdzielą wszyscy aktorzy, a spektakl opiera się na autentycznych doświadczeniach i subiektywnych odczuciach wszystkich twórców. Snucie wizji o sobie samych w roli taty automatycznie wywoływało w nas wspomnienia ojcostwa doświadczanego z perspektywy synów. Ten wątek okazał się fundamentalny. Dopiero rozliczenie się z paradygmatem zastanego ojcostwa i refleksja nad tym, co warto z niego ocalić, co zaczerpnąć, a co zmienić, stworzyło punkt odniesienia do rozważań nad następnym wzorcem. To przejście - od ojca poprzednich pokoleń do ojca przyszłości - wyznacza treść naszego widowiska - mówi Błażej Biegasiewicz, reżyser spektaklu.
 
