Inne aktualności
- Gdańsk. Nagrody dla Teatru Wybrzeże 27.03.2023 19:42
- Gdańsk. Wręczono nagrody dla twórców teatru 27.03.2023 19:07
- Wałbrzych. Dolnośląskie obchody Międzynarodowego Dnia Teatru 27.03.2023 16:51
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Sen nocy letniej” w TVP1 27.03.2023 16:17
- Międzynarodowe obchody 90. urodzin Krzysztofa Pendereckiego 27.03.2023 15:54
- Polska sekcja AICT na Dzień Teatru: Poznawać się nawzajem 27.03.2023 15:38
- Wrocław. Jan Ptaszyn Wróblewski doktorem honoris causa Akademii Muzycznej 27.03.2023 15:21
- Warszawa. Życzenia na Międzynarodowy Dzień Teatru od Akademii Teatralnej i nie tylko 27.03.2023 14:00
-
Warszawa. Teatr Klasyki Polskiej nową instytucją kultury prowadzoną przez MKiDN 27.03.2023 12:51
- Poznań. „Irena" z Teatru Muzycznego entuzjastycznie przyjęta w Warszawie 27.03.2023 12:44
- Szczecin. Prapremiera „Kolorów” w Pleciudze 27.03.2023 12:39
- Warszawa. Koncert symfoniczny w wykonaniu Orkiestry Polskiej Opery Królewskiej 27.03.2023 12:38
- Gdańsk. Muzyk w hołdzie Aktorowi. Po premierze „Lekcji aktorstwa” na Scenie Teatralnej im. Ryszarda Jaśniewicza 27.03.2023 12:26
- Wrocław. Zarząd województwa chce, aby Operą Wrocławską pokierował duet dyrektorów – Tomasz Janczak i Michał Znaniecki 27.03.2023 12:26
Jak młodzi mężczyźni postrzegają ojcostwo? Odkładają je na później czy marzą o tym, by zostać tatą? Szansę wypowiedzi na ten temat Teatr Ludowy da kolejnemu debiutantowi - "Ojców" w reżyserii Błażeja Biegasiewicza z AST obejrzymy 2 i 3 marca.
Bohaterami spektaklu studenta III roku Wydziału Reżyserii Dramatu AST w Krakowie są młodzi, bezdzietni mężczyźni. Panowie prowadzą rozmowy o tacierzyństwie, którego jeszcze nie doświadczyli, ale właściwie są w takim wieku, że już by mogli. - Status „nieistniejącego, ale możliwego ojca" współdzielą wszyscy aktorzy, a spektakl opiera się na autentycznych doświadczeniach i subiektywnych odczuciach wszystkich twórców. Snucie wizji o sobie samych w roli taty automatycznie wywoływało w nas wspomnienia ojcostwa doświadczanego z perspektywy synów. Ten wątek okazał się fundamentalny. Dopiero rozliczenie się z paradygmatem zastanego ojcostwa i refleksja nad tym, co warto z niego ocalić, co zaczerpnąć, a co zmienić, stworzyło punkt odniesienia do rozważań nad następnym wzorcem. To przejście - od ojca poprzednich pokoleń do ojca przyszłości - wyznacza treść naszego widowiska - mówi Błażej Biegasiewicz, reżyser spektaklu.