Inne aktualności
- Poznań. „Bestia” Polskiego Teatru Tańca z nagrodą dla najlepszego filmu tańca 28.03.2024 17:43
- Łódź. Agnieszka Skrzypczak z wyróżnieniem aktorskim II Festiwalu Sztuki Aktorskiej Teatropolis 28.03.2024 17:15
- Lublin. Wyniki kontroli ws. zastrzeżeń wobec dyrektora Teatru Osterwy - pod koniec kwietnia 28.03.2024 15:46
- Warszawa. Przed nami X Konkurs „Klasyka Żywa” 28.03.2024 15:15
- Warszawa. Wkrótce premiera monodramu Sławomira Grzymkowskiego w Teatrze Polskim 28.03.2024 13:55
- Warszawa. Zintensyfikowane światy wewnętrzne. TR Warszawa żegna Renégo Pollescha 28.03.2024 13:28
- Łódź. Edukacyjna odsłona festiwalu OFF-Północna 28.03.2024 13:23
- Gdańsk. „Coppélia" Léo Delibesa - premiera baletowa w Operze Bałtyckiej 28.03.2024 12:37
- Poznań. Rozstrzygnięcie naboru do programu pisarskiego Centrum Sztuki Dziecka 28.03.2024 12:28
- Warszawa. W kwietniu premiera „Gry snów” Strindberga w Teatrze Narodowym 28.03.2024 11:20
- Białystok. Spektakl „Cicho… sza…” z ministerialnym dofinansowaniem 28.03.2024 11:19
- Elbląg. Aleksandry wręczone w Teatrze Sewruka 28.03.2024 10:53
- Łódź. Prof. Elżbieta Aleksandrowicz ponownie rektorem Akademii Muzycznej 28.03.2024 10:35
- Łódź. Grand Prix festiwalu Teatropolis dla Marcina Hycnara 28.03.2024 10:17
Tancerze Baletu Cracovia Danza wystąpili pod arkadami Sukiennic z tańcami charakterystycznymi dla salonu wileńskiego I połowy XIX wieku. Tym happeningiem zespół chce nie tylko zwrócić uwagę na jego poezję, ale także zaprosić na swoją najbliższą premierę „Mickiewicz tańczy”, która odbędzie się 4 października o godz. 19 w Teatrze Variete. Pisze Julia Kalęba w „Dzienniku Polskim”.
To jedna z trzech premier baletowych, które Cracovia Danza wystawi w nowym sezonie artystycznym.
Chociaż ta pozycja wpisuje się w naszą specjalizację i działalność, jest to mimo wszystko spektakl wyjątkowy - nie tylko Mickiewicz tańczy, nie tylko opowiadamy o zdarzeniach z młodości poety, ale również prezentujemy różne gatunki i style tańca epoki - mówi Romana Agnel, dyrektorka Baletu i reżyserka spektaklu.
Są to tańce salonowe odtworzone z traktatu francuskiego mistrza tańca St. Leona wydanego w 1830 roku, a także praktykowane w całej ówczesnej Europie tańce polskie w wersji salonowej, takie jak polonez, kontredans-mazurka, krakowiak-menuet. Na balu pojawią się także tańce o źródłach ludowych pochodzące z Europy Centralnej, tańce sceniczne i baletowe w nowym wówczas stylu romantycznym.