Inne aktualności
-
Warszawa. Maja Kleczewska nową dyrektorką Teatru Powszechnego 24.01.2025 19:49
- Bydgoszcz. „Madagaskar – musicalowa przygoda” w Teatrze Kameralnym 24.01.2025 16:33
- Poznań. Luty 2025 w Teatrze Wielkim 24.01.2025 16:03
- Wrocław. Premiera płyty z utworami Józefa Elsnera 24.01.2025 15:45
- Warszawa. W lutym premiera „Wiśniowego sadu” w Teatrze Powszechnym 24.01.2025 15:22
- Warszawa. Premiera singla z najnowszej płyty Spanish Night 24.01.2025 15:11
- Łódź. „Mroczne perwersje codzienności” po raz 150. w Teatrze im. Stefana Jaracza 24.01.2025 15:08
-
Warszawa. V edycja „Dramatopisania”. Konkurs dla teatrów 24.01.2025 14:07
- Wrocław. W marcu dodatkowe spektakle baletu „Królowa Śniegu” 24.01.2025 13:51
- Warszawa. Dyskusja o przyszłości Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski 24.01.2025 13:40
-
Białystok. Teatr Dramatyczny z dotacją Ministra na promocję kultury polskiej za granicą 24.01.2025 13:26
- Warszawa. Poznaj cyfrowe archiwum Grupy Artystycznej TERAZ POLIŻ 24.01.2025 12:43
- Warszawa. Sinfonia Varsovia na festiwalach w Nantes i Kraju Loary 24.01.2025 12:21
-
Kraj. Nowa wersja „Aidy” już 25 stycznia na żywo w kinach. W rolach głównych Angel Blue i Piotr Beczała 24.01.2025 12:20
Tancerze Baletu Cracovia Danza wystąpili pod arkadami Sukiennic z tańcami charakterystycznymi dla salonu wileńskiego I połowy XIX wieku. Tym happeningiem zespół chce nie tylko zwrócić uwagę na jego poezję, ale także zaprosić na swoją najbliższą premierę „Mickiewicz tańczy”, która odbędzie się 4 października o godz. 19 w Teatrze Variete. Pisze Julia Kalęba w „Dzienniku Polskim”.
To jedna z trzech premier baletowych, które Cracovia Danza wystawi w nowym sezonie artystycznym.
Chociaż ta pozycja wpisuje się w naszą specjalizację i działalność, jest to mimo wszystko spektakl wyjątkowy - nie tylko Mickiewicz tańczy, nie tylko opowiadamy o zdarzeniach z młodości poety, ale również prezentujemy różne gatunki i style tańca epoki - mówi Romana Agnel, dyrektorka Baletu i reżyserka spektaklu.
Są to tańce salonowe odtworzone z traktatu francuskiego mistrza tańca St. Leona wydanego w 1830 roku, a także praktykowane w całej ówczesnej Europie tańce polskie w wersji salonowej, takie jak polonez, kontredans-mazurka, krakowiak-menuet. Na balu pojawią się także tańce o źródłach ludowych pochodzące z Europy Centralnej, tańce sceniczne i baletowe w nowym wówczas stylu romantycznym.