Operetka Jacques’a Offenbacha w inscenizacji Christiana Lacroix w retransmisji z Teatru przy Polach Elizejskich trafi do Multikin 11 maja o godzinie 18:00.
Inne aktualności
- Nowy RAPTULARZ: Gdzie ci mężczyźni?! 19.05.2024 10:08
- Kalisz. Ogłoszono werdykt 64. Kaliskich Spotkań Teatralnych – Festiwalu Sztuki Aktorskiej 19.05.2024 08:38
- Gniezno. „Czekając na Godota” w Teatrze Fredry 17.05.2024 18:40
- Poznań. Panel „Dramat to nie literatura?" na Festiwalu Fabuły 17.05.2024 15:40
- Warszawa. „Maria Klassenberg” na Segal Film Festival w Nowym Jorku 17.05.2024 15:28
- Warszawa. Ogłoszenie wyników konkursu Lupy Obscury Instytut Badań Literackich PAN 17.05.2024 15:11
- Elbląg. Dzień Matki z Virginią Woolf w Teatrze Sewruka 17.05.2024 15:10
- Kraków. Premiera „Małej Apokalipsy 20XX” 17.05.2024 14:50
- Warszawa. Dorota Stalińska gościem cyklu „Bagaż filmowy” w Terminalu Kultury Gocław 17.05.2024 14:18
- Lubuskie. Zbliża się Festiwal Filmu, Teatru i Książki „Kozzi – Nowicki - Hłasko" 17.05.2024 13:32
- Gardzienice. 9. edycja Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Młodzieżowych „Kalejdoskop” 17.05.2024 13:20
- Gdańsk. Spotkanie z redakcją „Dialogu" w Instytucie Kultury Miejskiej 17.05.2024 12:27
- Wrocław. „ I Love Chopin” Piaskowskiego/Sulimy premierowo w WTP 17.05.2024 12:26
- Warszawa. Ostatnie w tym sezonie spektakle „Trzy po trzy” w Teatrze Klasyki Polskiej 17.05.2024 12:17
Christian Lacroix to nie tylko jeden z najbardziej rozpoznawalnych na świecie projektantów mody. We Francji dodatkowo często zajmuje się projektowaniem kostiumów i dekoracji teatralnych, między innymi dla legendarnej Comédie-Française. Ostatnio zajął się także reżyserią i przygotował w słynnym paryskim teatrze Théâtre des Champs-Elysées inscenizację „Życia paryskiego” Jacques’a Offenbacha, francuskiego kompozytora, który uwielbiał bufonady. Offenbach był mistrzem w pisaniu operetek na kanwie mitów greckich („Piękna Helena” czy „Orfeusz w piekle”), jednak jego „antyczne” dzieła prawie zawsze w jakiś sposób odmalowywały mu współczesnych. Z okazji organizowanej w Paryżu w 1867 roku Wystawy Światowej napisał „Życie paryskie”, które drwiło z wad mieszkańców miasta. Udawane hrabiny, niewierni baronowie, sprytni lokaje, uszlachcone pokojówki i... kolejarze – wszyscy oni uwikłani są w niezwykle skomplikowaną i pełną zwrotów akcji intrygę, okraszoną łatwo wpadającą w ucho, pełną francuskiej figlarności muzyką. W „Życiu paryskim” Offenbach, jak zwykle, umieścił wymyślonego właśnie i bardzo modnego kankana. Zresztą inny jego kankan – ten z „Orfeusza w piekle” – jest najsłynniejszy na świecie. Spektakl ten grany jest z kompletnej, prapremierowej partytury z 1866 roku, zawierającej wszystkie pierwotne fragmenty, które Offenbach wykreślił lub przekomponował w późniejszych redakcjach.