„Manifest 2083” Christiana Lollike'a w reż. Adama Nalepy, w ramach Festiwalu Sopot Non-Fiction. Pisze Przemek Gulda na swoim koncie instagramowym.
Inne aktualności
- Kraków. Teatr Variete zapowiada musical z Brodwayu. Wyreżyseruje go Katarzyna Chlebny 18.07.2024 10:02
- Trójmiasto. Druga edycja Baltic Opera Festival od soboty 18.07.2024 09:48
- Sopot. Ostatnie dni zgłoszeń na VIII Sopockie Konsekwencje Teatralne 18.07.2024 09:17
- Warszawa. Magdalena Kaczorowska nową dyrektorką Polskiej Opery Królewskiej 18.07.2024 08:49
- Wrocław. Call for papers do 28. numeru „Performera” 18.07.2024 08:45
- Łódź. Na 601 urodziny miasta Teatr Powszechny proponuje spektakl za 601 groszy 18.07.2024 08:23
- Warszawa. Tomasz Kolankiewicz: audyty w FINA będą konieczne 18.07.2024 08:20
- Katowice. Wakacyjna wystawa lalek w Teatrze Lalki i Aktora Ateneum 17.07.2024 18:12
- Warszawa. Prezydent o Jerzym Stuhrze: odszedł jeden z najwybitniejszych artystów czasów powojennych 17.07.2024 18:09
- Kraków. Agnieszka Holland o Jerzym Stuhrze: aktorstwo rozumiał jako służbę 17.07.2024 16:15
- Kraków pożegnał Jerzego Stuhra, wszechstronnego aktora, reżysera, pedagoga 17.07.2024 15:37
- Zakopane. Teatr Witkacego rozpoczyna 40. sezon artystyczny 17.07.2024 15:12
- Kraków. Dorota Segda o Jerzym Stuhrze: był pan bezcennym darem, który otrzymaliśmy 17.07.2024 14:18
- Kraków. Hanna Wróblewska: artyści, tacy jak Jerzy Stuhr, nigdy nie odchodzą 17.07.2024 13:46
Tekst, oparty na historii zamachu Andreasa Breivika i jego ideowym manifeście, pyta sam siebie, czy nie gloryfikuje mordercy. Przeraża, kiedy słowa prawicowego ekstremisty brzmią jak programy wyborcze niektórych polskich partii. W rękach Nalepy ten tekst otrzymał porywającą formę: to monodram z użyciem nieoczywistych narzędzi i wykorzystaniem bardzo znaczącej muzyki. Sylwia Góra tworzy postać, której siła wbija w fotel: poraża kiedy strzela z palców do publiczności i kiedy bardzo cichym głosem wyraża wątpliwości swojej postaci - aktora grającego Breivika.