Inne aktualności
-
Warszawa. Muzyczny spektakl „Alibajda Bis” w ramach Otwartej Sceny IT 02.04.2025 12:39
- Bydgoszcz. Kręcą „Morderstwo w Filharmonii". Premiera w styczniu 2026 r. 02.04.2025 12:27
- Warszawa. Kwietniowe spektakle w Komunie Warszawa 02.04.2025 12:11
-
Warszawa. Przed nami XI Konkurs „Klasyka Żywa” 02.04.2025 11:58
-
Warszawa. Co jest prawdą, co fałszem, co pozorem? Wkrótce premiera „Hamleta” w Teatrze Narodowym 02.04.2025 10:41
-
Częstochowa. Fundacja Teatr Nowy doceniona 02.04.2025 10:39
- Warszawa. Grzegorz Kasdepke debiutuje w teatrze. „Strachy, achy i kalorie!” premierowo w Guliwerze 02.04.2025 10:16
- Warszawa. O sile rodzinnych więzi. Premiera „Widoku z okna" w reż. Pameli Leończyk w Teatrze Lalka 02.04.2025 09:57
- USA. Nie żyje aktor Val Kilmer, znany m.in. z ról Batmana i Jima Morrisona 02.04.2025 08:53
- Warszawa. Premiera spektaklu „Wady postawy” w Teatrze Ochoty – w piątek 02.04.2025 08:48
- Gdańsk. „Futurofonia - prawykonania” – koncert w Operze Bałtyckiej 02.04.2025 08:20
- Włochy. Koncert symfoniczny w przeddzień 20. rocznicy śmierci Jana Pawła II 02.04.2025 08:18
- Łódź. Latające Talerze „Wolność, kocham i rozumiem” – protest songi na deskach Teatru Komedii 01.04.2025 18:47
- Lublin. Premiera „Niewiarygodnej historii Małej S.” w Teatrze Osterwy – w sobotę 01.04.2025 16:35
Zakończony właśnie festiwal Divadelní svět Brno (Teatralny świat) pozwalał spojrzeć na teatr z nieco innej perspektywy. I nie tylko na teatr.
Czescy aktorzy nigdy nie zapominają, że są (tylko) aktorami, nawet najpoważniejsze tematy nasycają humorem, dystansem i ironią. Nie ma w tym żadnej pozy, jest tradycja kuglarska i piwniczna – ciekawa, bo tak różna od naszej, przesiąkniętej powagą i mesjanizmem nawet wtedy, gdy bardzo stara się od starych konwencji uciec. Zakończony właśnie festiwal Divadelní svět Brno(Teatralny świat) pozwalał spojrzeć na teatr z nieco innej perspektywy.
TR Warszawa, ale głównie Czechy
Impreza jest międzynarodowa. Z Polski zaproszono w tym roku TR Warszawa z „Cząstkami kobiety” w reż. Kornéla Mundruczó, reklamowanymi w Brnie jako porywający pierwowzór hollywoodzkiego filmu, który można obejrzeć na Netflixie, oraz świetną „Rewolucję, której nie było” w reż. Justyny Sobczyk nagrodzonego w ubiegłym roku Paszportem POLITYKI Teatru 21. Na otwarcie wystąpił izraelski Kibbutz Contemporary Dance Company, spektakle dla dzieci pokazywali Francuzi, węgierska kobieca grupa KV Társulat zaprezentowała interesującą, niepozbawioną ironii i sarkazmu interpretację „Medei” Eurypidesa, w której zdradzona przez męża i społeczeństwo, dla którego zostawiła rodzinny kraj, bohaterka próbuje przepracować traumę w gabinecie psychoterapeutki...