Teraz widzę wyraźniej, że ten ostatni, łódzki (prawie łódzki) tydzień, był dla mnie formą ucieczki przed politycznym i obyczajowym mułem – pisze Łukasz Maciejewski w AICT Polska.
Inne aktualności
- Kraków. Październik w Teatrze Barakah 23.09.2025 12:39
- Zielona Góra. II Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. T. Bairda – już od piątku 23.09.2025 12:00
-
Kraków. Teatr KTO zaprasza na 2. edycję Festiwalu Ciało i Czas 23.09.2025 11:57
- Bydgoszcz. Weekend z Rigolettem i kulturą seniorów 23.09.2025 11:49
- Warszawa. Spektakl „Good waves only” na Otwartej Scenie IT 23.09.2025 11:44
- Kraków. Październik w Nowohuckim Centrum Kultury 23.09.2025 10:23
- Warszawa. „Pół żartem…” – nowa komedia Teatru Capitol 23.09.2025 09:52
- Kielce. „Koń na rycerzu” Teatru Żeromskiego w Ogólnopolskim Plebiscycie Musicalowych Premier Sezonu 2024/25 23.09.2025 09:41
- Łódź. Zięta i Mildner w Arlekinie 23.09.2025 09:22
- Tbilisi. Polscy i gruzińscy performerzy zaprezentują dziś „Rytuał wody” 23.09.2025 09:13
- Poznań. Ostatni weekend września z premierą w Polskim i festiwalami 23.09.2025 09:05
- Warszawa. W piątek premiera spektaklu „Zły. Warszawska jazz opera” w Teatrze Rampa 23.09.2025 09:00
- Kielce. Modernizacja WDK idzie pełną parą. Sala teatralna już gotowa 23.09.2025 08:55
-
Wrocław. Adaptacja „Solaris” Stanisława Lema rozpocznie nowy sezon w Teatrze Polskim 23.09.2025 08:53
„Ciemne skłębione zasłony”.
Wczoraj też było ciemno. Ciemno, chłodno, deszczowo. A w nocy mrok.
Łódź była ucieczką.
Takie festiwale muszą być pod ochroną.
Wczoraj, podczas przepięknej uroczystości wręczenia nagród, z gradobiciem entuzjazmu, którego nie uświadczysz nigdzie już chyba, ze wzruszającym i wspaniałym mini spektaklem muzycznym studentów trzeciego roku WA w Łodzi, poczułem, wszyscy poczuliśmy, że o taki świat, o takich ludzi, o nas przecież także, warto walczyć, warto marzyć.
Było intensywnie i serdecznie. Spektakle, dyskusje, jurorzy, ale i wieczorem przecinki, ale i wielokropki pytań, ale i spotkania filmowe, które prowadziłem.
Wręczając, w imieniu Jerzego i Mikołaja Antczaków, historyczną, pierwszą Nagrodę im. Jadwigi Barańskiej, dla Sary Kociołek z AST Kraków za rolę Elżbiety w spektaklu ,,Frankenstein show” w reż. Rafała Dziwisza, cytowałem patronkę tej nagrody.
Jadwiga Barańska mówiła, że „w aktorstwie nie chodzi o to, żeby błyszczeć, ale by uporczywie, każdego dnia, doszukiwać się prawdy o człowieku, docierać do człowieka przez serce”.
Nikt nie odbierze mi tej nadziei.