Inne aktualności
- Lusławice/Warszawa. Festiwal Eufonie: „Baśnie nocy” i „Siedem bram Jerozolimy” 23.11.2024 17:52
- Warszawa. „Matki. Pieśń na czas wojny” – dwa pokazy w Teatrze Powszechnym 23.11.2024 17:33
- Kraków. Ceremonia osadzenia chochoła na pamiątkę historii z „Wesela” 23.11.2024 16:50
- Gdańsk. Uniwersytet Gdański kupił nieznany scenariusz do filmu Aleksandra Forda 23.11.2024 16:43
- Warszawa. Bajki surrealistyczne Erny Rosenstein. 19. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Opowiadania 23.11.2024 13:01
- Opolskie. Teatralna inicjatywa mniejszości niemieckiej w Głogówku 23.11.2024 12:48
- Warszawa. „Świąteczny Spektakl Improwizowany” w DK Zacisze 23.11.2024 11:15
- Rzeszów. 578 premier w 80 lat, czyli urodziny Teatru im. Wandy Siemaszkowej 23.11.2024 10:32
- Włochy. Inauguracja świątecznego targu na słynnej ulicy szopkarzy w Neapolu 23.11.2024 10:29
- Rzeszów. Premiera farsy „Gdzie jest mój mąż?” na 80-lecie sceny dramatycznej w mieście 23.11.2024 09:30
- TVP. Premiera spektaklu telewizyjnego pt. „Miłość” w reż. Błażeja Peszka - w poniedziałek 23.11.2024 09:04
- Gdańsk. Dziś premiera „La Boheme” w Operze Bałtyckiej 23.11.2024 08:41
- Litwa. W Wilnie rozpoczęły się Dni Kultury Polskiej 22.11.2024 19:40
- Bytom. „Ciało” – wystawa fotografii Alicji Przybyszowskiej 22.11.2024 17:40
Trzy miliony złotych wynagrodzenia dla Mariusza Kwietnia w Operze Wrocławskiej PiS nazywał „szokującymi". Partia zażądała wyjaśnień.
Władze województwa podjęły uchwalę o zamiarze powołania Mariusza Kwietnia na stanowisko zastępcy dyrektora ds. artystycznych w Operze Wrocławskiej. Kwiecień, jak w grudniu ujawniła „Wyborcza", został zatrudniony na kontrakcie z wynagrodzeniem 3 min zł za cztery sezony artystyczne, co miesięcznie daje 65 tys. zł. Jest właścicielem firmy świadczącej usługi artystyczne i jako firma może dużo więcej zarobić z pominięciem ustawy kominowej. Odpowiedzialności nie ma żadnej, co pokazała kontrola zlecona w operze przez marszałka: „nie mógł pełnić funkcji kierowniczej, a wykonywane przez niego czynności miały walor jedynie artystyczny".
Zadania, które mu powierzono, nie obejmowały zarządzania Operą ani pracownikami.
Skąd więc wzięła się taka wysoka gaża dla niego? Kontrolerzy stwierdzili, że Opera „nie dopełniła obowiązków w zakresie rozpoznania rynku i ustalenia wartości szacunkowej wynagrodzenia" i że dyrektorka działała niezgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych oraz z przepisami statutu i regulaminu organizacyjnego Opery Wrocławskiej.