Inne aktualności
- Warszawa. Mateusz Pakuła wśród nominowanych do Nagrody Grand Continent 2024 03.12.2024 19:33
- Warszawa. Dodatkowa „Godzinka spokoju” w Teatrze Kwadrat 03.12.2024 18:32
- Gdynia. Jubileusz Teatru Gdynia Główna 03.12.2024 17:31
- Kraj. Ogłoszono nominacje do Paszportów „Polityki” 2024 03.12.2024 16:26
- Poznań. Dziś ukazał się 54. tom „Nowych Sztuk dla Dzieci i Młodzieży” 03.12.2024 15:54
- Kielce. Dziś Gala Mistrzostw Świata IDO w Kieleckim Teatrze Tańca 03.12.2024 14:47
- Katowice. Polska prapremiera „Wieloryba” w Teatrze Śląskim – 6 grudnia 03.12.2024 14:40
- W. Brytania. Cumberbatch przeczyta w radiu BBC wspomnienia Nawalnego 03.12.2024 14:35
- Warszawa. Spotkanie poświęcone dramaturgii radiowej w Instytucie Teatralnym 03.12.2024 14:35
- Bielsko-Biała. Wstrząsająca lekcja empatii w Teatrze Polskim 03.12.2024 13:51
- Szczecin. Teatr Polski opublikował drugi numer „Wieczoru w Teatrze” 03.12.2024 13:39
- Warszawa. W piątek premiera „Zupełnie innych Świąt” w Lalce 03.12.2024 13:38
- Warszawa. Listopadowy numer Informatora „ZAiKS. Teatr. Nowości” już dostępny 03.12.2024 12:32
- Łomża. Grudniowy weekend z „Calineczką” w Teatrze Lalki i Aktora 03.12.2024 11:59
Trzy miliony złotych wynagrodzenia dla Mariusza Kwietnia w Operze Wrocławskiej PiS nazywał „szokującymi". Partia zażądała wyjaśnień.
Władze województwa podjęły uchwalę o zamiarze powołania Mariusza Kwietnia na stanowisko zastępcy dyrektora ds. artystycznych w Operze Wrocławskiej. Kwiecień, jak w grudniu ujawniła „Wyborcza", został zatrudniony na kontrakcie z wynagrodzeniem 3 min zł za cztery sezony artystyczne, co miesięcznie daje 65 tys. zł. Jest właścicielem firmy świadczącej usługi artystyczne i jako firma może dużo więcej zarobić z pominięciem ustawy kominowej. Odpowiedzialności nie ma żadnej, co pokazała kontrola zlecona w operze przez marszałka: „nie mógł pełnić funkcji kierowniczej, a wykonywane przez niego czynności miały walor jedynie artystyczny".
Zadania, które mu powierzono, nie obejmowały zarządzania Operą ani pracownikami.
Skąd więc wzięła się taka wysoka gaża dla niego? Kontrolerzy stwierdzili, że Opera „nie dopełniła obowiązków w zakresie rozpoznania rynku i ustalenia wartości szacunkowej wynagrodzenia" i że dyrektorka działała niezgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych oraz z przepisami statutu i regulaminu organizacyjnego Opery Wrocławskiej.