Inne aktualności
- Lublin. Premiera spektaklu inspirowanego „Dybukiem” w Teatrze im. Osterwy - w piątek 06.12.2023 19:22
- Łódź. Szkoła Filmowa ma swoją gwiazdę na Piotrkowskiej 06.12.2023 18:05
- Elbląg. Zbliża się premiera „Przyjaznych dusz" w Teatrze Sewruka - z Emilią Krakowską 06.12.2023 16:02
- Wrocław. Rytm mowy na scenie z perspektywy ukraińskiego reżysera i filozofa teatru Łesia Kurbasa 06.12.2023 15:53
- Warszawa. Teatr pod choinkę? Pomysł na prezent świąteczny 06.12.2023 15:17
- Kielce. Mateusz Pakuła z szansą na kolejną prestiżową nagrodę 06.12.2023 15:14
- Katowice. Dwa spektakle i wystawa Tadeusza Kantora. Teatr w Muzeum Śląskim 06.12.2023 14:56
- Warszawa. Nie żyje aktorka Mirosława Krajewska-Marczewska 06.12.2023 14:14
- Białystok. Spotkanie, do którego nigdy nie doszło, czyli wielka uczta na scenie Nie Teatru 06.12.2023 12:27
- Zielona Góra. Hitowa komedia „Kwartet" powraca na deski Lubuskiego Teatru 06.12.2023 12:22
- Radom. Sonety Szekspira już w najbliższy weekend na scenie Teatru Kochanowskiego 06.12.2023 12:16
- Kraków. Plejada gwiazd praktykuje „Jogę" na scenie Starego 06.12.2023 12:12
- Lublin. „Gangliony, gangliony…” - premiera w Centrum Kultury 06.12.2023 12:10
- Warszawa. Koniec roku z Potem-o-tem 06.12.2023 11:42
Trzy miliony złotych wynagrodzenia dla Mariusza Kwietnia w Operze Wrocławskiej PiS nazywał „szokującymi". Partia zażądała wyjaśnień.
Władze województwa podjęły uchwalę o zamiarze powołania Mariusza Kwietnia na stanowisko zastępcy dyrektora ds. artystycznych w Operze Wrocławskiej. Kwiecień, jak w grudniu ujawniła „Wyborcza", został zatrudniony na kontrakcie z wynagrodzeniem 3 min zł za cztery sezony artystyczne, co miesięcznie daje 65 tys. zł. Jest właścicielem firmy świadczącej usługi artystyczne i jako firma może dużo więcej zarobić z pominięciem ustawy kominowej. Odpowiedzialności nie ma żadnej, co pokazała kontrola zlecona w operze przez marszałka: „nie mógł pełnić funkcji kierowniczej, a wykonywane przez niego czynności miały walor jedynie artystyczny".
Zadania, które mu powierzono, nie obejmowały zarządzania Operą ani pracownikami.
Skąd więc wzięła się taka wysoka gaża dla niego? Kontrolerzy stwierdzili, że Opera „nie dopełniła obowiązków w zakresie rozpoznania rynku i ustalenia wartości szacunkowej wynagrodzenia" i że dyrektorka działała niezgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych oraz z przepisami statutu i regulaminu organizacyjnego Opery Wrocławskiej.