Inne aktualności
- Warszawa. Spotkanie wokół książki „Performanse plastyczne Władysława Hasiora” w IT 25.01.2025 18:35
- Gdańsk. PC Drama w Klubie Żak w poniedziałek 25.01.2025 11:42
- Wrocław. Improwizowane Poniedziałki, czyli niezwykły sposób na rozpoczęcie tygodnia 25.01.2025 11:30
- Teatr TV. „Mianujom mie Hanka” – śląski spektakl na antenie TVP1 25.01.2025 11:16
- Warszawa. Zmarł Marcin Wicha, laureat Nagrody Literackiej „Nike” 25.01.2025 09:49
- Warszawa. Konkurs na dyrektora Teatru Narodowego. Tajne/poufne, czyli co reżyseruje ministra Hanna Wróblewska? 25.01.2025 09:28
- Nowy RAPTULARZ: Zygmunt Krauze. Opera 25.01.2025 08:54
- USA. Koncert gwiazdy Broadwayu uczcił polską prezydencję w UE 25.01.2025 08:48
- Warszawa. Maja Kleczewska nową dyrektorką Teatru Powszechnego 24.01.2025 19:49
- Bydgoszcz. „Madagaskar – musicalowa przygoda” w Teatrze Kameralnym 24.01.2025 16:33
- Poznań. Luty 2025 w Teatrze Wielkim 24.01.2025 16:03
- Wrocław. Premiera płyty z utworami Józefa Elsnera 24.01.2025 15:45
- Warszawa. W lutym premiera „Wiśniowego sadu” w Teatrze Powszechnym 24.01.2025 15:22
- Warszawa. Premiera singla z najnowszej płyty Spanish Night 24.01.2025 15:11
Trzy miliony złotych wynagrodzenia dla Mariusza Kwietnia w Operze Wrocławskiej PiS nazywał „szokującymi". Partia zażądała wyjaśnień.
Władze województwa podjęły uchwalę o zamiarze powołania Mariusza Kwietnia na stanowisko zastępcy dyrektora ds. artystycznych w Operze Wrocławskiej. Kwiecień, jak w grudniu ujawniła „Wyborcza", został zatrudniony na kontrakcie z wynagrodzeniem 3 min zł za cztery sezony artystyczne, co miesięcznie daje 65 tys. zł. Jest właścicielem firmy świadczącej usługi artystyczne i jako firma może dużo więcej zarobić z pominięciem ustawy kominowej. Odpowiedzialności nie ma żadnej, co pokazała kontrola zlecona w operze przez marszałka: „nie mógł pełnić funkcji kierowniczej, a wykonywane przez niego czynności miały walor jedynie artystyczny".
Zadania, które mu powierzono, nie obejmowały zarządzania Operą ani pracownikami.
Skąd więc wzięła się taka wysoka gaża dla niego? Kontrolerzy stwierdzili, że Opera „nie dopełniła obowiązków w zakresie rozpoznania rynku i ustalenia wartości szacunkowej wynagrodzenia" i że dyrektorka działała niezgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych oraz z przepisami statutu i regulaminu organizacyjnego Opery Wrocławskiej.