Inne aktualności
- Kraków. W Starym Teatrze odbyła się premiera spektaklu Luka Percevala 18.01.2025 21:57
- Warszawa. Nie żyje producent telewizyjny Ryszard Sibilski, mąż Ewy Bem 18.01.2025 21:44
- Warszawa. „Ferajna. Zupełnie inny świat” w Teatrze XL 18.01.2025 16:11
- Gdynia. Szymon Jachimek dramaturgiem Teatru Miejskiego? 18.01.2025 15:14
- Warszawa. Zmarła ceniona socjolog prof. Barbara Szacka 18.01.2025 10:44
- Teatr TV. Premiera „Upiorów” w reż. Anny Augustynowicz – w poniedziałek 18.01.2025 10:18
- Bielsko-Biała. Twórczość Katarzyny Kozyry w Galerii Bielskiej BWA 18.01.2025 09:47
- Wrocław. ORLEN S.A. Mecenasem Tytularnym Narodowego Forum Muzyki 17.01.2025 16:50
- Austria. Nie żyje Martin Pollack 17.01.2025 16:31
- Warszawa. Spektakl taneczny „Home grown allure”. Otwarta Scena IT 17.01.2025 15:43
- Warszawa. W lutym premiera „Pary nasyconej” w Teatrze Ateneum 17.01.2025 15:30
- Tychy. Prapremiera monodramu „Hibernacja” w Teatrze Małym 17.01.2025 15:20
- Elbląg. Żmijewski śpiewa Cohena. Koncert w ramach XXVII Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Słowa 17.01.2025 15:17
- Kraj. Sezon Kulturalny Polska – Wielka Brytania 2025. Ponad 100 wydarzeń; start w marcu 17.01.2025 15:03
Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie, najjaśniejsza scena teatralna w Polsce, otwiera nowy sezon. I potwierdza, że dopóki będzie trwała wojna na Ukrainie, nie wystawi przygotowanego od dawna spektaklu „Borys Godunow” w reżyserii Mariusza Trelińskiego. Brawo! Pisze Sylwia Krasnodębska w „Gazecie Polskiej Codziennie”.
Opera Modesta Musorgskiego jest muzyczną adaptacją tragedii Aleksandra Puszkina pod tym samym tytułem - „Borys Godunow". Sztuka inspirowana życiem doradcy Iwana IV Groźnego w ostatnich latach jego panowania odnosi się do jednego z najbardziej dramatycznych okresów w dziejach Rosji - wielkiej smuty. Ten burzliwy czas zamętu przyniósł kryzys Carstwa Rosyjskiego z klęskami żywiołowymi i kryzysem społeczno-gospodarczym. Muzyczne dzieło Musorgskiego z tekstem Puszkina swoją prapremierę miało w 1874 r. Co istotne, spektakl z premedytacją odrzucił silne wpływy opery włoskiej i postawił w całości na rosyjską tradycję muzyczną.
Treliński wystawił dzieło 15 lat temu, pokazując zgubne skutki tyranii. W 2008 r., najpierw inscenizował je w Litewskim Narodowym Teatrze Opery i Baletu w Wilnie, a rok później tytuł zabrzmiał w Operze Narodowej w Warszawie. W 2021 r. Treliński powrócił do tytułu, szykując kolejną premierę z Tomaszem Koniecznym w partii tytułowej i dyrygentem Michałem Klauzą.