Inne aktualności
- Warszawa. „Moja Nina. Mariotti śpiewa Simone”. Wyjątkowy muzodram w Terminalu Kultury Gocław 10.03.2025 18:38
- Bydgoszcz. Wiadomości z Teatru Kameralnego 10.03.2025 17:22
- Kraków. Śledztwo w sprawie Juliana Sorela w Łaźni Nowej 10.03.2025 17:09
- Gietrzwałd. Wspaniały Teatr Bez Nazwy w trasie po Warmii i Mazurach 10.03.2025 16:18
- Warszawa. Zieliński, Kochańska-Bajon, Trzaska, Lewandowska laureatami 3. Nagród Gildii Scenarzystów Polskich 10.03.2025 16:00
-
Szczecin. „Surferzy” w Teatrze Współczesnym już 22 marca 10.03.2025 15:13
- Warszawa. Konkurs reżyserski w Teatrze Współczesnym 10.03.2025 15:13
- Szczecin. Po premierze „Oskara i rzeczy” w Pleciudze 10.03.2025 14:53
- Warszawa. Warsztaty Mariny Otero w Centrum Sztuki Włączającej/ Teatr 21 10.03.2025 14:45
- Kraj. Ukazał się 185. numer „Didaskaliów. Gazety Teatralnej”, dostępny bezpłatnie online 10.03.2025 14:34
- Warszawa. „Artyści na cenzurowanym” – premiera reportażu 11 marca o godz. 21:05, TVP1 i TVP VOD 10.03.2025 14:30
-
Warszawa. W kwietniu po raz pierwszy Festiwal Teatralny Lamentacje 10.03.2025 13:58
- Warszawa. MKiDN: 115 projektów otrzymało dofinansowanie w ramach programu „Infrastruktura kultury” 10.03.2025 13:31
-
Łódź. „Jaśniej. Nie taki las straszny” po raz pierwszy w sobotę 15 marca 10.03.2025 13:00
Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie, najjaśniejsza scena teatralna w Polsce, otwiera nowy sezon. I potwierdza, że dopóki będzie trwała wojna na Ukrainie, nie wystawi przygotowanego od dawna spektaklu „Borys Godunow” w reżyserii Mariusza Trelińskiego. Brawo! Pisze Sylwia Krasnodębska w „Gazecie Polskiej Codziennie”.
Opera Modesta Musorgskiego jest muzyczną adaptacją tragedii Aleksandra Puszkina pod tym samym tytułem - „Borys Godunow". Sztuka inspirowana życiem doradcy Iwana IV Groźnego w ostatnich latach jego panowania odnosi się do jednego z najbardziej dramatycznych okresów w dziejach Rosji - wielkiej smuty. Ten burzliwy czas zamętu przyniósł kryzys Carstwa Rosyjskiego z klęskami żywiołowymi i kryzysem społeczno-gospodarczym. Muzyczne dzieło Musorgskiego z tekstem Puszkina swoją prapremierę miało w 1874 r. Co istotne, spektakl z premedytacją odrzucił silne wpływy opery włoskiej i postawił w całości na rosyjską tradycję muzyczną.
Treliński wystawił dzieło 15 lat temu, pokazując zgubne skutki tyranii. W 2008 r., najpierw inscenizował je w Litewskim Narodowym Teatrze Opery i Baletu w Wilnie, a rok później tytuł zabrzmiał w Operze Narodowej w Warszawie. W 2021 r. Treliński powrócił do tytułu, szykując kolejną premierę z Tomaszem Koniecznym w partii tytułowej i dyrygentem Michałem Klauzą.