Przedstawiamy kolejne recenzje spektakli obejrzanych przez Komisję Artystyczną trwającego, IX Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”.
Brzechwatorium, według utworów Jana Brzechwy, reż. Marián Pecko, Opolski Teatr Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki – pisze Anna Wakulik.
Gołoledź, Jeremi Przybora (słowa) i Jerzy Wasowski (muzyka), reż. Piotr Kosewski, Stowarzyszenie Teatr Nieduży, na scenie Teatru Atelier w Sopocie – pisze Barbara Pitak-Piaskowska.
Iwona, księżniczka Burgunda, Witold Gombrowicz, reż. Grzegorz Bral, Teatr Polski w Szczecinie – pisze Michał Mizera.
Komediantka, według powieści Władysława Reymonta, reż. Anita Sokołowska, Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy – pisze Patryk Kencki.
Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca, według utworu Leszka Kołakowskiego, reż. Cezary Domagała, Teatr Powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu – pisze Patryk Kencki.
Moralność pani Dulskiej, Gabriela Zapolska, reż. Paweł Szkotak, Bałtycki Teatr Dramatyczny w Koszalinie – pisze Michał Mizera.
Piękna Lucynda, Marian Hemar, reż. Tomasz Czarnecki, Kujawsko-Pomorski Teatr Muzyczny w Toruniu – pisze Artur Duda.