1 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Muzyki. W tym dniu do repertuaru Warszawskiej Opery Kameralnej powraca „Maria de Buenos Aires” z Alicją Węgorzewską w głównej roli. Spektakle grane są tylko od 1 do 3 października, a potem od 8 do 11 października.
Inne aktualności
- Warszawa. Spotkanie z Lilianą Bardijewską w Bibliotece na Koszykowej 22.04.2024 16:31
- Warszawa. Bliadski Circus Queelektyw w Teatrze Dramatycznym 22.04.2024 15:39
- Wrocław. II edycja konkursu na dokumentalne czytanie performatywne w Instytucie Grotowskiego 22.04.2024 15:37
- Warszawa. Wystawa prac Grzegorza Pabla w Salach Redutowych 22.04.2024 15:28
- Toruń. Nocowanie w Baju Pomorskim hitem turystycznego sezonu 22.04.2024 15:24
- Warszawa. MKiDN: 107 młodych artystów otrzymało stypendia „Młoda Polska” 22.04.2024 15:01
- Kraków. Grzegorz Mielczarek wybrany na rektora Akademii Sztuk Teatralnych 22.04.2024 14:28
- Warszawa. „Szymborska. Kropki, przecinki, papierosy” w cyklu SOLO INACZEJ w MIK 22.04.2024 13:34
- Ruda Śląska. „Noc tańca" w Śląskim Teatrze Impresaryjnym im. Henryka Bisty 22.04.2024 13:09
- Warszawa. W maju premiera spektaklu „Cztery pory miłości” w Teatrze Polskim 22.04.2024 12:26
- Toruń. Nagrody dla ludzi teatru od marszałka 22.04.2024 11:26
- Opole. Będą historyczne momenty: wideorelacja z konferencji 48. edycji Opolskich Konfrontacji Teatralnych 22.04.2024 11:21
- Poznań. Od jutra IV Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca „Granice natury - granice kultury" 22.04.2024 10:48
- Kalisz. Wystawa „Ulice Ryszarda Cieślaka” w Ośrodku Kultury Plastycznej Wieża Ciśnień 22.04.2024 10:44
Jeśli szukać tego najbardziej szczególnego dzieła w dorobku ojca Tango Nuevo – Astora Piazzolli – pozycji, która w sposób jednoznaczny ugruntowałaby jego niekwestionowane miejsce wśród największych indywidualności muzyki XX wieku, to bezspornie jest nim „Maria de Buenos Aires”. Jedni nazywają ją operą złożoną z tang i milong, utrzymaną w głównym nurcie Tango Nuevo, inni – operetką, rozpisaną na ludzkie emocje, pasje, słabości i miłość, opartą na frazach tańca wyklętego. Sam Piazzolla mówił, że tytułowa Maria jest personifikacją Buenos Aires – miasta pięknego, ale kryjącego w sobie również mroczne, nieznane zaułki.
Tango Nuevo to muzyka, którą krytycy definiują w sposób dosyć barwny. Samego Piazzollę czynią kimś, kto tango – taniec zakazany, aż kipiący od erotyzmu – z portowych zamtuzów wyprowadził na filharmoniczne salony. Z dziełem tym mierzyli się wybitni skrzypkowie i mistrzowie bandoneonu. Sam Gidon Kremer, którego rejestracja płytowa „Maria de Buenos Aires” to interpretacja wzorcowa, mówił: „To muzyka pełna wirtuozerii, emocji i głębi, tak typowych dla dzieł innego mistrza, Nicolo Paganiniego. Bije z niej romantyzm i determinacja, uczucia tak silne, że potrafią pchnąć do zbrodni”.
UWAGA! Treść przedstawienia jest przeznaczona dla osób powyżej 16 roku życia.