1 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Muzyki. W tym dniu do repertuaru Warszawskiej Opery Kameralnej powraca „Maria de Buenos Aires” z Alicją Węgorzewską w głównej roli. Spektakle grane są tylko od 1 do 3 października, a potem od 8 do 11 października.
Inne aktualności
- Warszawa. Prapremiera „Pół żartem…” Petera Quiltera w Teatrze Capitol – w piątek 25.09.2025 19:55
- Warszawa. Wernisaż wystawy „Wiercińscy – album nieteatralne” w Instytucie Sztuki PAN - w piątek 25.09.2025 16:37
- Sosnowiec. Młodzieżowy festiwal teatralny OHO stawia na głos uczestników 25.09.2025 16:27
-
Warszawa. Debata „Teatr UA–PL. Praktyka współpracy” w ramach Otwartej Sceny IT 25.09.2025 15:18
-
Toruń. 100. urodziny laski w Teatrze Horzycy. Wyjątkowy jubileusz rekwizytu 25.09.2025 15:02
-
Warszawa. Teatr Rampa zmienia termin najbliższej premiery 25.09.2025 14:47
- Katowice. Konferencja podsumuje trzyletni program Bardzo Młoda Kultura 25.09.2025 14:34
-
Warszawa. Producentka Ewa Puszczyńska odznaczona Złotym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 25.09.2025 14:25
- Kraków. Filharmonia Krakowska rozpoczyna 81. sezon swej działalności 25.09.2025 13:57
- Szczecin. Teatr Współczesny zaprasza na premierę spektaklu „Very Ibsen” 25.09.2025 13:21
-
Bytom. Kongres Metropolia Kultury przygotowaniem do Polskiej Stolicy Kultury 25.09.2025 12:46
-
Kraj. „Inter Alia” w kinach od 3 października w ramach National Theatre Live 25.09.2025 12:45
- Poznań. Kilkudziesięciu performerów na Ostrowie Tumskim. Premiera spektaklu „Ki duch tutaj mieszka?” 25.09.2025 11:30
- Warszawa. Dwudziestolecie Teatru Scena Lubelska 30/32 25.09.2025 11:22
Jeśli szukać tego najbardziej szczególnego dzieła w dorobku ojca Tango Nuevo – Astora Piazzolli – pozycji, która w sposób jednoznaczny ugruntowałaby jego niekwestionowane miejsce wśród największych indywidualności muzyki XX wieku, to bezspornie jest nim „Maria de Buenos Aires”. Jedni nazywają ją operą złożoną z tang i milong, utrzymaną w głównym nurcie Tango Nuevo, inni – operetką, rozpisaną na ludzkie emocje, pasje, słabości i miłość, opartą na frazach tańca wyklętego. Sam Piazzolla mówił, że tytułowa Maria jest personifikacją Buenos Aires – miasta pięknego, ale kryjącego w sobie również mroczne, nieznane zaułki.
Tango Nuevo to muzyka, którą krytycy definiują w sposób dosyć barwny. Samego Piazzollę czynią kimś, kto tango – taniec zakazany, aż kipiący od erotyzmu – z portowych zamtuzów wyprowadził na filharmoniczne salony. Z dziełem tym mierzyli się wybitni skrzypkowie i mistrzowie bandoneonu. Sam Gidon Kremer, którego rejestracja płytowa „Maria de Buenos Aires” to interpretacja wzorcowa, mówił: „To muzyka pełna wirtuozerii, emocji i głębi, tak typowych dla dzieł innego mistrza, Nicolo Paganiniego. Bije z niej romantyzm i determinacja, uczucia tak silne, że potrafią pchnąć do zbrodni”.
UWAGA! Treść przedstawienia jest przeznaczona dla osób powyżej 16 roku życia.