1 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Muzyki. W tym dniu do repertuaru Warszawskiej Opery Kameralnej powraca „Maria de Buenos Aires” z Alicją Węgorzewską w głównej roli. Spektakle grane są tylko od 1 do 3 października, a potem od 8 do 11 października.
Inne aktualności
- Bydgoszcz. Koncerty Sylwestrowo-Noworoczne w Operze Nova. Wkrótce rusza sprzedaż biletrów 25.09.2023 13:20
-
Poznań. II Festiwal „Czas na teatr" od czwartku w Muzycznym 25.09.2023 13:12
- Warszawa. TR Warszawa zaprasza na huczne zakończenie września 25.09.2023 12:58
- Lublin. Wkrótce Musicalia – I Festiwal Teatrów Muzycznych w Operze Lubelskiej 25.09.2023 12:34
- Łódź. Zmarł Tomasz Fitas, wybitny bas związany z Teatrem Wielkim 25.09.2023 12:28
- Warszawa. Piotr Gliński: przez dwie kadencje zwiększyliśmy budżet kultury o ponad sto procent 25.09.2023 12:24
- Warszawa. Kabaret Moulin Rouge wystąpi na French Touch La Belle Vie w TW-ON 25.09.2023 12:21
- Bytom. Integracyjny Teatr Tańca „Integra” zaprasza na spektakl „Ty i Ja" 25.09.2023 12:18
- Toruń. Andersen i inni. Plany repertuarowe Teatru „Baj Pomorski” 25.09.2023 12:13
- Kraków. Dominik Więcek i „Café Müller” na scenie Teatru KTO 25.09.2023 11:58
- Szczecin. Kobieta w świecie mężczyzn: „Dzieje grzechu” wznowione na scenie Opery na Zamku 25.09.2023 11:38
-
Warszawa. Konferencja „Teatr polski poza granicami: kultura, tożsamość i wspólnota” w IT 25.09.2023 11:37
- Stary Sącz. Zbliża się 27. edycja Jesiennego Festiwalu Teatralnego 25.09.2023 10:54
-
Kraków. Opera Krakowska to dziś „klub disco, w którym dyrektor może robić wszystko”. Ludzie kultury apelują do ministra, wojewody i marszałka 25.09.2023 10:22
Jeśli szukać tego najbardziej szczególnego dzieła w dorobku ojca Tango Nuevo – Astora Piazzolli – pozycji, która w sposób jednoznaczny ugruntowałaby jego niekwestionowane miejsce wśród największych indywidualności muzyki XX wieku, to bezspornie jest nim „Maria de Buenos Aires”. Jedni nazywają ją operą złożoną z tang i milong, utrzymaną w głównym nurcie Tango Nuevo, inni – operetką, rozpisaną na ludzkie emocje, pasje, słabości i miłość, opartą na frazach tańca wyklętego. Sam Piazzolla mówił, że tytułowa Maria jest personifikacją Buenos Aires – miasta pięknego, ale kryjącego w sobie również mroczne, nieznane zaułki.
Tango Nuevo to muzyka, którą krytycy definiują w sposób dosyć barwny. Samego Piazzollę czynią kimś, kto tango – taniec zakazany, aż kipiący od erotyzmu – z portowych zamtuzów wyprowadził na filharmoniczne salony. Z dziełem tym mierzyli się wybitni skrzypkowie i mistrzowie bandoneonu. Sam Gidon Kremer, którego rejestracja płytowa „Maria de Buenos Aires” to interpretacja wzorcowa, mówił: „To muzyka pełna wirtuozerii, emocji i głębi, tak typowych dla dzieł innego mistrza, Nicolo Paganiniego. Bije z niej romantyzm i determinacja, uczucia tak silne, że potrafią pchnąć do zbrodni”.
UWAGA! Treść przedstawienia jest przeznaczona dla osób powyżej 16 roku życia.