1 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Muzyki. W tym dniu do repertuaru Warszawskiej Opery Kameralnej powraca „Maria de Buenos Aires” z Alicją Węgorzewską w głównej roli. Spektakle grane są tylko od 1 do 3 października, a potem od 8 do 11 października.
Inne aktualności
- Kraków. „Pianista” Polańskiego w „Przywróconych arcydziełach” 09.10.2024 21:29
- Łódź. Nie żyje Andrzej Jakubas 09.10.2024 20:18
- Kraków. Sztuka dla sztuki – aukcja charytatywna w Cricotece 09.10.2024 16:12
- Warszawa. MKiDN przedstawiło program dotacyjny „Reymont. Interwencje” 09.10.2024 14:54
- Łódź. Ewa Wycichowska pierwszą w kraju tancerką z tytułem doktora honoris causa 09.10.2024 14:46
- Teatr TV. Premiera spektaklu „ADHD i inne cudowne zjawiska” – w poniedziałek 09.10.2024 14:17
- Rzeszów. Prace studentów i absolwentów WSIiZ na wystawie w Teatrze im. Siemaszkowej 09.10.2024 13:29
- Warszawa. Premiera „Przełamując fale” w Powszechnym 09.10.2024 13:10
- Bielsko-Biała. Muzyka Moniuszki na Festiwalu Kompozytorów Polskich 09.10.2024 13:05
- Łódź. Miłość zabita kapciem. Premiera spektaklu Kuby Kowalskiego w Teatrze Nowym 09.10.2024 12:56
- Poznań. Pierwszy taki Festiwal. QueerFest 2024 w Teatrze Polskim 09.10.2024 12:28
- Gdańsk. „Vibration” i „Island” Rita Góbi Company w Żaku 09.10.2024 12:06
- Gorzów Wlkp. W listopadzie 40. Gorzowskie Spotkania Teatralne 09.10.2024 12:02
- Wrocław. 8. urodziny Teatru Układ Formalny 09.10.2024 11:54
Jeśli szukać tego najbardziej szczególnego dzieła w dorobku ojca Tango Nuevo – Astora Piazzolli – pozycji, która w sposób jednoznaczny ugruntowałaby jego niekwestionowane miejsce wśród największych indywidualności muzyki XX wieku, to bezspornie jest nim „Maria de Buenos Aires”. Jedni nazywają ją operą złożoną z tang i milong, utrzymaną w głównym nurcie Tango Nuevo, inni – operetką, rozpisaną na ludzkie emocje, pasje, słabości i miłość, opartą na frazach tańca wyklętego. Sam Piazzolla mówił, że tytułowa Maria jest personifikacją Buenos Aires – miasta pięknego, ale kryjącego w sobie również mroczne, nieznane zaułki.
Tango Nuevo to muzyka, którą krytycy definiują w sposób dosyć barwny. Samego Piazzollę czynią kimś, kto tango – taniec zakazany, aż kipiący od erotyzmu – z portowych zamtuzów wyprowadził na filharmoniczne salony. Z dziełem tym mierzyli się wybitni skrzypkowie i mistrzowie bandoneonu. Sam Gidon Kremer, którego rejestracja płytowa „Maria de Buenos Aires” to interpretacja wzorcowa, mówił: „To muzyka pełna wirtuozerii, emocji i głębi, tak typowych dla dzieł innego mistrza, Nicolo Paganiniego. Bije z niej romantyzm i determinacja, uczucia tak silne, że potrafią pchnąć do zbrodni”.
UWAGA! Treść przedstawienia jest przeznaczona dla osób powyżej 16 roku życia.