Inne aktualności
- Warszawa. Premiera płyty z nagraniem „Requiem” Mozarta w wykonaniu artystów Warszawskiej Opery Kameralnej 13.05.2025 19:10
- Warszawa. Spotkanie wokół książki „Kalejdoskopy: Ból” w Big Book Cafe 13.05.2025 16:25
- Poznań. Premiera plenerowej „Burzy” Teatru Biuro Podróży – w sobotę 13.05.2025 16:21
- Poznań. Rozstrzygnięcie 36. Konkursu na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży 13.05.2025 16:08
- Warszawa. Start prób musicalu „Beetlejuice”. Premiera w Teatrze Syrena już we wrześniu 13.05.2025 16:07
- Toruń. Już za tydzień rusza 9. Ogólnopolski Przegląd „Przygrywka” 13.05.2025 15:54
- Warszawa. Ruszył przetarg na budowę największej sali koncertowej w Polsce 13.05.2025 15:53
-
Kraj. Elza van den Heever, Peter Mattei i Piotr Buszewski na wielkim ekranie 13.05.2025 15:38
- Warszawa. Bajkowy Dzień Dziecka w Teatrze Kamienica 13.05.2025 15:10
-
Szczecin. Agnieszka Nagórka nowym zastępcą ds. artystycznych Opery na Zamku 13.05.2025 14:52
-
Warszawa. Pierwsza edycja Festiwalu #studencinascenę_premiery2025 13.05.2025 13:15
- Poznań/Warszawa. „Amoroso” Teatru Klucz z CK Zamek– gościnnie w Komunie Warszawa 13.05.2025 13:15
-
Warszawa. Program 32. edycji Festiwalu Sztuka Ulicy 13.05.2025 12:27
-
Gdynia. Pięcioro nominowanych do finału konkursu o Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną 13.05.2025 11:50
Rozmowa z Magdaleną Gardas-Wasilewską - pedagożką teatru, animatorką kultury
Pracujesz właśnie nad projektem „Czułe studium codzienności". Jaka przyświeca mu idea?
Pomysł powstał w czasie lockdownu, kiedy byłam w domu z dwójką małych dzieci. Wtedy zaczęłam dostrzegać pewne rzeczy: drobne rytuały, tempo codziennego życia. To projekt w ramach stypendium twórczego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Podzieliłam go na trzy etapy. W pierwszym przeprowadziłam ankietę wśród rodzin, pytałam o ulubione przedmioty, miejsca, co lubią robić wspólnie, a co osobno. W drugim etapie badam twórczość Joanny Kulmowej i szukam inspiracji do dalszej pracy.
Dlaczego akurat ta autorka?
To poetka, która dużo czerpała z codzienności, a w swoich tekstach z czułością i przenikliwością ujmowała kwestie związane z dzieciństwem. Ponadto przeprowadziłam rozmowy z osobami zajmującymi się pedagogiką teatru i wykorzystującymi jej elementy w pracy nad przedstawieniami. Finałem będzie stworzenie scenariusza teatralnego opartego na tych wątkach wraz z komplementarnym działaniem edukacyjnym.