Inne aktualności
- Olsztyn. Marta Rau laureatką Nagrody Henryk 18.03.2024 20:22
- Łódź. Marcowy Krakowski Salon Poezji 18.03.2024 17:08
- Olsztyn. Daria Holovchanska laureatką nagrody Polunima 18.03.2024 16:21
- Wrocław. „Uczta popielcowa” wg Olgi Tokarczuk w Teatrze Integracyjnym Euforion 18.03.2024 15:51
- Bydgoszcz. Opera Nova wyprzedaje plakaty z Festiwalu Operowego 18.03.2024 15:10
- Warszawa. „Pełnia w Skorpionie” podczas Praskich Dni Teatru 18.03.2024 14:51
- Gdańsk. Olga Tokarczuk doktorem honoris causa Uniwersytetu Gdańskiego 18.03.2024 14:50
- Bydgoszcz. Marzec Kobiet w Teatrze Polskim zakończą spektakle „Maszyny" 18.03.2024 14:44
- Internet. Ukazał się 10. numer Magazynu Kulturalnego Chama 18.03.2024 14:41
- Białystok. BTL zaprasza na odsłonięcie tablicy pamiątkowej Joanny Piekarskiej 18.03.2024 14:28
- Paryż. Kompozytorka Elżbieta Sikora uhonorowana Nagrodą Prezydenta Republiki Francuskiej 18.03.2024 13:31
- Katowice. W kwietniu premiera „Detektywa Pozytywki" w Teatrze Żelaznym 18.03.2024 13:17
- Warszawa. Międzynarodowy Dzień Teatru w Teatrze Współczesnym 18.03.2024 12:56
- Wrocław. Długi weekend z Leonorą Carrington we Wrocławskim Teatrze Współczesnym 18.03.2024 12:55
Rozmowa z Magdaleną Gardas-Wasilewską - pedagożką teatru, animatorką kultury
Pracujesz właśnie nad projektem „Czułe studium codzienności". Jaka przyświeca mu idea?
Pomysł powstał w czasie lockdownu, kiedy byłam w domu z dwójką małych dzieci. Wtedy zaczęłam dostrzegać pewne rzeczy: drobne rytuały, tempo codziennego życia. To projekt w ramach stypendium twórczego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Podzieliłam go na trzy etapy. W pierwszym przeprowadziłam ankietę wśród rodzin, pytałam o ulubione przedmioty, miejsca, co lubią robić wspólnie, a co osobno. W drugim etapie badam twórczość Joanny Kulmowej i szukam inspiracji do dalszej pracy.
Dlaczego akurat ta autorka?
To poetka, która dużo czerpała z codzienności, a w swoich tekstach z czułością i przenikliwością ujmowała kwestie związane z dzieciństwem. Ponadto przeprowadziłam rozmowy z osobami zajmującymi się pedagogiką teatru i wykorzystującymi jej elementy w pracy nad przedstawieniami. Finałem będzie stworzenie scenariusza teatralnego opartego na tych wątkach wraz z komplementarnym działaniem edukacyjnym.