Inne aktualności
- Warszawa. MKiDN: NIMiT wydłuży terminy realizacji projektów w ramach KPO dla kultury 24.12.2024 15:22
- E-teatr życzy pełnych spokoju i radości Świąt Bożego Narodzenia! 24.12.2024 14:25
- Białystok. Igor Gorzkowski reżyseruje „Wieczór Trzech Króli” w Teatrze Dramatycznym 24.12.2024 13:00
- Warszawa. Pożegnano Switłanę Oleszko – słynną ukraińską reżyserkę teatralną 24.12.2024 11:14
- Kraków. 28 grudnia ruszy Pochód Kolędniczy z Teatrem Złoty Róg 24.12.2024 10:40
- Słupsk. Sylwester w Nowym Teatrze w klimacie PRL-u 24.12.2024 10:12
- Sopot. Muzyczne serce Polski z germańskim epizodem. Powstanie muzeum Opery Leśnej 24.12.2024 09:47
- Kielce. „Noworoczna piosenka” zapowiada płytę z utworami Jerzego Wasowskiego 24.12.2024 09:37
- Lublin. Nie żyje aktor Jan Wojciech Krzyszczak 24.12.2024 09:14
- Kraj. Święta z Polskim Radiem – wyjątkowe audycje, muzyka i refleksja 24.12.2024 09:08
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 23.12.2024 17:35
- Internet. Antologia dramatów Jolanty Janiczak 23.12.2024 17:17
- Poznań. Koncert Noworoczny, wznowienia i pożegnania. Styczeń w Teatrze Wielkim 23.12.2024 15:19
- Siedlce. Premiera spektaklu „Mił(ość)” w Centrum Kultury i Sztuki 23.12.2024 15:01
Rozmowa z Magdaleną Gardas-Wasilewską - pedagożką teatru, animatorką kultury
Pracujesz właśnie nad projektem „Czułe studium codzienności". Jaka przyświeca mu idea?
Pomysł powstał w czasie lockdownu, kiedy byłam w domu z dwójką małych dzieci. Wtedy zaczęłam dostrzegać pewne rzeczy: drobne rytuały, tempo codziennego życia. To projekt w ramach stypendium twórczego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Podzieliłam go na trzy etapy. W pierwszym przeprowadziłam ankietę wśród rodzin, pytałam o ulubione przedmioty, miejsca, co lubią robić wspólnie, a co osobno. W drugim etapie badam twórczość Joanny Kulmowej i szukam inspiracji do dalszej pracy.
Dlaczego akurat ta autorka?
To poetka, która dużo czerpała z codzienności, a w swoich tekstach z czułością i przenikliwością ujmowała kwestie związane z dzieciństwem. Ponadto przeprowadziłam rozmowy z osobami zajmującymi się pedagogiką teatru i wykorzystującymi jej elementy w pracy nad przedstawieniami. Finałem będzie stworzenie scenariusza teatralnego opartego na tych wątkach wraz z komplementarnym działaniem edukacyjnym.