Inne aktualności
- Lusławice/Warszawa. Festiwal Eufonie: „Baśnie nocy” i „Siedem bram Jerozolimy” 23.11.2024 17:52
- Warszawa. „Matki. Pieśń na czas wojny” – dwa pokazy w Teatrze Powszechnym 23.11.2024 17:33
- Kraków. Ceremonia osadzenia chochoła na pamiątkę historii z „Wesela” 23.11.2024 16:50
- Gdańsk. Uniwersytet Gdański kupił nieznany scenariusz do filmu Aleksandra Forda 23.11.2024 16:43
- Warszawa. Bajki surrealistyczne Erny Rosenstein. 19. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Opowiadania 23.11.2024 13:01
- Opolskie. Teatralna inicjatywa mniejszości niemieckiej w Głogówku 23.11.2024 12:48
- Warszawa. „Świąteczny Spektakl Improwizowany” w DK Zacisze 23.11.2024 11:15
- Rzeszów. 578 premier w 80 lat, czyli urodziny Teatru im. Wandy Siemaszkowej 23.11.2024 10:32
- Włochy. Inauguracja świątecznego targu na słynnej ulicy szopkarzy w Neapolu 23.11.2024 10:29
- Rzeszów. Premiera farsy „Gdzie jest mój mąż?” na 80-lecie sceny dramatycznej w mieście 23.11.2024 09:30
- TVP. Premiera spektaklu telewizyjnego pt. „Miłość” w reż. Błażeja Peszka - w poniedziałek 23.11.2024 09:04
- Gdańsk. Dziś premiera „La Boheme” w Operze Bałtyckiej 23.11.2024 08:41
- Litwa. W Wilnie rozpoczęły się Dni Kultury Polskiej 22.11.2024 19:40
- Bytom. „Ciało” – wystawa fotografii Alicji Przybyszowskiej 22.11.2024 17:40
Rozmowa z Magdaleną Gardas-Wasilewską - pedagożką teatru, animatorką kultury
Pracujesz właśnie nad projektem „Czułe studium codzienności". Jaka przyświeca mu idea?
Pomysł powstał w czasie lockdownu, kiedy byłam w domu z dwójką małych dzieci. Wtedy zaczęłam dostrzegać pewne rzeczy: drobne rytuały, tempo codziennego życia. To projekt w ramach stypendium twórczego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Podzieliłam go na trzy etapy. W pierwszym przeprowadziłam ankietę wśród rodzin, pytałam o ulubione przedmioty, miejsca, co lubią robić wspólnie, a co osobno. W drugim etapie badam twórczość Joanny Kulmowej i szukam inspiracji do dalszej pracy.
Dlaczego akurat ta autorka?
To poetka, która dużo czerpała z codzienności, a w swoich tekstach z czułością i przenikliwością ujmowała kwestie związane z dzieciństwem. Ponadto przeprowadziłam rozmowy z osobami zajmującymi się pedagogiką teatru i wykorzystującymi jej elementy w pracy nad przedstawieniami. Finałem będzie stworzenie scenariusza teatralnego opartego na tych wątkach wraz z komplementarnym działaniem edukacyjnym.