Inne aktualności
- Francja. „Gombrowicz. Ja Europejczyk” – wystawa na paryskiej Sorbonie 14.03.2025 18:02
- Warszawa Rafał Skąpski, Michał Komar i Małgorzata Szumowska odznaczeni Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 14.03.2025 18:00
- Mazowieckie. Zmarła aktorka teatrów lalkowych Halina Wołosewicz 14.03.2025 17:18
- Gdańsk, Kraków. „Jak Zabłocki na mydle” Teatru Gudejko 14.03.2025 17:01
-
Katowice. Ogłoszono nominacje w 57. edycji nagrody teatralnej Złote Maski w woj. śląskim 14.03.2025 15:15
- Warszawa. Kwiecień w Teatrze Collegium Nobilium. Białostocka Filia przejmuje sceny na Miodowej 14.03.2025 15:13
- Ruda Śląska. Teatr Impresaryjny zaprasza 23 marca dzieci i seniorów 14.03.2025 14:42
-
Kraj. Międzynarodowy Dzień Teatru w Multikinie: „Hamlet” z Ianem McKellenem na wielkim ekranie 14.03.2025 14:36
- Warszawa. „Ćwiczenia z Szekspira” – Międzynarodowy Dzień Teatru w Ateneum 14.03.2025 14:30
- Warszawa. Wyprawa do świata pełnego możliwości. Premiera „Wyobraźni” w Lalce 14.03.2025 14:19
-
Opole. VI Maraton Teatralny/ Showcase w ramach 50-lecia Teatru im. Jana Kochanowskiego 14.03.2025 14:11
-
Warszawa. Wręczenie Nagrody im. Zygmunta Hübnera CZŁOWIEK TEATRU i Wyróżnienia ZŁOTY PROLOG– 24 marca 14.03.2025 14:03
- Ruda Śląska. „Szeryf z Fran City” powraca na scenę Śląskiego Teatru Impresaryjnego 14.03.2025 14:00
- Warszawa. MKiDN: 26 marca odbędzie się 9. Forum Prawa Autorskiego 14.03.2025 13:58
„Dydona i Eneasa Henry'ego Purcella w rez. Natalii Iwaniec na Festiwalu Opera Rara w Krakowie. Pisze Jacek Marczyński w Ruchu Muzycznym.
Problemy z wystawieniem Dydony i Eneasza Henry'ego Purcella - dzieła prostego, a zarazem skomplikowanego mnogością scenicznych sytuacji - można rozwiązać, decydując się na inscenizacyjną ascetyczność albo też podjąć próbę realizacji widowiska, w którym będą i paląc królowej Kartaginy, i grota Czarnoksiężnika, i szalejąca burza. Powierzając ten utwór choreografce, organizatorzy festiwalu Opera Rara niewątpliwie optowali za pierwszym rozwiązaniem. Natalia Iwaniec nie jest jedyną artystką z kręgu sztuki tańca, która wkroczyła do opery. Zajmowały się tym największe indywidualności, by wspomnieć legendarną inscenizację Piny Bausch Orfeusza i Eurydyki Glucka z 1975 roku, w której każda z postaci otrzymała podwójne wcielenie - śpiewające i tańczące. W ostatniej dekadzie w podobny sposób zrealizowała Cosi fan tutte w Paryżu Anne Teresa De Keersmaeker, a Sasha Waltz przedstawiła Tannhamera w berlińskiej Staatsoper, prowadząc narrację równolegle przez śpiewaków i tancerzy.