Inne aktualności
- Łódź. Żywiołowy koncert w Teatrze Jaracza na zakończenie Dni Pamięci 31.01.2023 08:36
- Toruń. Ferie zimowe w teatralnej szafie. Baj Pomorski zaprasza 31.01.2023 08:33
- Bydgoszcz. „Gołda Tencer i aktorzy Teatru Żydowskiego zapraszają na szlagiery kabaretu żydowskiego" w Filharmonii 31.01.2023 08:25
- Radom. Teatr przekazał dwa wyjątkowe kostiumy na aukcje WOŚP 30.01.2023 20:54
- Kraków. Teatr Ludowy i Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży zapraszają do programu Krakowski Archipelag Kultury 30.01.2023 20:42
- Warszawa. W lutym w Nowym Teatrze premiera: „Goście Wieczerzy Pańskiej” 30.01.2023 20:20
- Warszawa. STUDIO teatrgaleria w lutym: ferie, sensoryczne podróże w kosmos i „Kora. Boska” 30.01.2023 19:58
- Bytom. Premiera w Rozbarku: KULU KULU. Spektakl dla dzieci w wieku 5+ 30.01.2023 19:41
-
Warszawa. Teatr 6.piętro wystartował z kampanią SMARTFON OFF. TEATR ON. Teatry z całej Polski zaproszone! 30.01.2023 19:10
- Warszawa. Koncert Macieja Balcara w Teatrze Ekologicznym Bohema House 30.01.2023 16:24
-
Kraków. Kto wybierze dyrektora Teatru Groteska? Rozstrzygnięcie możliwe już 1 lutego 30.01.2023 16:16
- Warszawa. „Gdzie ty, gdzie ja?” – spektakl w DK Zacisze 30.01.2023 16:12
- Wrocław. „Planeta małp” w Teatrze Polskim w Podziemiu 30.01.2023 12:38
- Świętokrzyskie. Lalki z Teatru Kubuś na wystawie w Pałacu Kołłątajów w Wiśniowej 30.01.2023 11:46
Co młodzi mężczyźni myślą o ojcostwie? Marzą o tym, by zostać tatą, czy raczej najpierw wolą się wyszaleć i zwiedzić trochę świata? O przyszłych ojcach opowie na deskach Teatru Ludowego debiutujący reżyser Błażej Biegasiewicz. "Ojców" obejrzymy 2 i 3 marca.
Młody twórca, student III roku Wydziału Reżyserii Dramatu AST w Krakowie, otrzymał za „Ojców" nagrodę główną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na prestiżowym 11. Forum Młodej Reżyserii. Teatr Ludowy udostępnia więc scenę kolejnemu debiutującemu reżyserowi, który ma szansę pojawiać się na niej regularnie.
Od ojca poprzednich pokoleń do ojca przyszłości
Bohaterami spektaklu są młodzi, bezdzietni mężczyźni. Panowie prowadzą rozmowy o tacierzyństwie, którego jeszcze nie doświadczyli, ale właściwie z racji wieku każdy z nich mógłby już zostać ojcem. - Spektakl opiera się na autentycznych doświadczeniach i subiektywnych odczuciach wszystkich twórców, status „nieistniejącego, ale możliwego ojca" współdzielą wszyscy aktorzy. Snucie wizji o sobie samych w roli taty automatycznie wywoływało w nas wspomnienia ojcostwa doświadczanego z perspektywy synów. Ten wątek okazał się fundamentalny. Dopiero rozliczenie się z paradygmatem zastanego ojcostwa i refleksja nad tym, co warto z niego ocalić, co zaczerpnąć, a co zmienić, stworzyło punkt odniesienia do rozważań nad następnym wzorcem. To przejście – od ojca poprzednich pokoleń do ojca przyszłości – wyznacza treść naszego widowiska – mówi Błażej Biegasiewicz, reżyser spektaklu.