Inne aktualności
- Kraków. „Męczeństwo i śmierć Marata” w Teatrze Groteska 26.04.2024 16:59
- Warszawa. Maj i czerwiec w Teatrze Collegium Nobilium 26.04.2024 16:25
- Warszawa. 5. Mozart Junior Festival 26.04.2024 15:44
- TVP1. Teatr Telewizji – nowa odsłona 26.04.2024 15:22
- Wałbrzych. Teatr Dramatyczny współpracuje z ESK Chemnitz 2025 26.04.2024 15:05
- Szczecin. Premiera „Giselle, tańcz!” w Teatrze Współczesnym 26.04.2024 14:29
- Warszawa. Konkurs na spektakl w namiocie. Wyniki I etapu 26.04.2024 14:25
- Warszawa. Teatr Polska 2024 – 13 spektakli ruszy w trasę po Polsce 26.04.2024 14:15
- Wrocław. Sakura. III Wrocławskie Dni Japońskich Inspiracji – Spotkanie Kultur w Sercu Europy 26.04.2024 13:45
- Łódź. Komedie w Teatrze Muzycznym 26.04.2024 12:16
- Łódź. „Rodzeństwo” Thomasa Bernharda w Teatrze Jaracza 26.04.2024 11:44
- Łódź. Kolejne pokazy w ramach akcji Dotknij Teatru 26.04.2024 11:34
- Warszawa. „Policzone i Policzeni 2024” - rusza badanie liczby artystów 26.04.2024 11:08
- Paryż. Nie żyje reżyser Laurent Cantet. Miał 63 lata 26.04.2024 10:51
Wystawę „if it is no war today, it doesn’t mean there is NO war” oddającą głos twórcom z Ukrainy na temat wydarzeń ostatnich wojennych miesięcy będzie można oglądać od 24 czerwca w Goethe-Instytucie przy ul. Podgórskiej w Krakowie. Ekspozycja ta jest jednym z elementów jubileuszu 30-lecia placówki w Krakowie.
Alevtina Khakhidze, Kateryna Alijnyk, Kinder Album oraz Sana Shahmuradova oddały swoje prace na wystawę „If there is no war today, it doesn't mean there is NO war", tworząc artystyczny zapis wydarzeń ostatnich wojennych miesięcy. Kuratorkami ekspozycji są Yulia Ktivich, Marat Romankiv i Agata Cieślak.
Wynikająca z potrzeby działania wystawa stała się dla nas sposobem na zrozumienie wojny – nie tylko w kontekście historycznym czy geopolitycznym – ale przez pryzmat indywidualnych historii - mówią kuratorki. - W tym kontekście prezentowane prace są nośnikiem osobistych doświadczeń przemocy oraz narzędziem reagowania. Wsłuchiwanie się w głosy artystek jest dla nas sposobem na pisanie historii wojny bez troski o globalne interesy – to próba oddzielenia dobra od zła, bez relatywizacji. To nazywanie aktów agresji właściwymi słowami - dodają.
Ekspozycja powstała jako część większego projektu badawczego, realizowanego we współpracy z Instytutem Goethego w Krakowie, w ramach którego planowane są także inne wydarzenia, w tym premiera portalu online SONIAKH – w języku angielskim, skierowanego do odbiorców za Zachodzie. Wernisaż wystawy, który odbędzie się 24 czerwca o godz. 18 to jedno z wydarzeń jubileuszu 30-lecia Instytutu. Jego program otworzy multimedialny performens, zaplanowano także wernisaż wystawy, spacer literacki i grę miejską.
– Bardzo się staramy, by nasze propozycje spodobały się mieszkańcom, a Grzegórzki stały się chętnie odwiedzanym miejscem na mapie kulturalnej Krakowa - mówi Claus Heimes, dyrektor Goethe-Institut.
Dzień przed wernisażem, 23 czerwca, Ben J. Riepe ożywi swoją sztuką nowo otwartą siedzibę Goethe-Institut w Krakowie. Ben J. Riepe, wielokrotnie nagradzany choreograf i artysta z Düsseldorfu, tworzy złożone, interdyscyplinarne produkcje, które łączą w sobie ruch, taniec, śpiew na żywo, efekty pracy światłem, mgłą i dźwiękiem, a także elementy ćwiczeń somatycznych, takich jak joga i medytacja. Bazując na stworzonym w 2020 r. performance parcour „CREATURE”, twórca poprowadzi publiczność poprzez zaaranżowane przez siebie pomieszczenia Goethe-Institut. Wraz z sześcioma performerami w każdym pomieszczeniu stworzy multimedialne instalacje składające się po części ze scen z wcześniejszych produkcji zespołu, a po części z nowych, inspirowanych atmosferą budynku przy ulicy Podgórskiej. Artyści zapraszają 23 czerwca w godzinach 18-21 wszystkich zainteresowanych, którzy będą wchodzić do Instytutu co 15 minut w małych grupach. Ilość miejsc na wydarzenie jest ograniczona, zapisy przyjmowane są pod adresem: [email protected].