Inne aktualności
- Francja. Aktorka Elizabeth Duda: chcę wypełnić lukę w obecności poezji Miłosza we Francji 21.12.2024 12:43
- Kraków. Projekt „Kultura – pomimo ciemności i ograniczeń 2024” 21.12.2024 11:27
- Lublin. Gruziński balet, Koncert Wiedeński i noworoczne widowisko w CSK 20.12.2024 17:42
- Warszawa. Fundacja Ivana Wyrypajewa Teal House otworzyła program „Art Integration” 20.12.2024 17:35
- Olsztyn. Spektaklem „Setka Jaracza” teatr obchodzi podwójny jubileusz 20.12.2024 17:02
- Warszawa. „Urodziny Leśmiana”. Koncert relaksacyjny, czytanie performatywne i debata 20.12.2024 16:55
- Dolnośląskie. Teatralne królestwo ustanowiono w Nowinie 20.12.2024 16:35
- Warszawa. Nie żyje Svitlana Oleshko 20.12.2024 14:45
- Kraj. Nowy balet „Dziadek do orzechów i Król myszy” z Opery w Zurychu 20.12.2024 14:29
- Warszawa. O ekologii w operze. Dokumentacja opery „Szczur i Drzewo” 20.12.2024 13:25
- Warszawa. Dramat. I co? Tłumaczenia teatralne. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” 20.12.2024 13:19
- Lublin. Premiera „Cyberiady” 20.12.2024 13:10
- Toruń. Internetowa premiera filmu dokumentalnego z okazji 10-lecia Teatru Muzycznego 20.12.2024 11:30
- Warszawa. Reportaż z pokazu „Sprawa Dantona. Rekonstrukcja” w niedzielę na VOD Teatru Powszechnego 20.12.2024 11:29
Narodowy Stary Teatr ma nową Radę Artystyczną. Najważniejszym jej zadaniem będzie współpraca przy ustalaniu z dyrekcją repertuaru. Pisze Marta Gruszecka w Gazecie Wyborczej - Kraków.
Skład rady ogłoszono w poniedziałek. Z rąk dyrektora naczelnego Waldemara Raźniaka oraz dyrektora artystycznego Beniamina M. Bukowskiego nominację otrzymali: Anna Dymna, Katarzyna Krzanowska, Roman Gancarczyk, Radosław Krzyżowski, Jan Peszek, Łukasz Stawarczyk oraz Krzysztof Zawadzki. Głównym zadaniem rady jest dbanie o repertuar. I całe szczęście - choć plany na sezon 2021/2022 były śmiałe i ogłoszone już w maju, Stary Teatr jako jedyny w Krakowie nie otworzył sezonu teatralnego premierą. - Przy komponowaniu repertuaru kierowałem się planem proponowanym przeze mnie podczas ubiegania się o dyrekturę. Przez ostatnie pół roku staraliśmy się wsłuchiwać w potrzeby zespołu aktorskiego, myśleć o tym, by zaproszeni twórcy konfrontowali się z tekstami wysokiej próby literackiej, analizowaliśmy również potrzeby widowni. Nie postrzegamy NST jako czyjegoś teatru autorskiego. Narodowa scena to miejsce, w którym powinna być jak największa różnorodność - mówił w maju Waldemar Raźniak, dyrektor NST. W przygotowaniu programu uczestniczył Beniamin M. Bukowski, zastępca dyrektora ds. artystycznych. - Punktem wyjścia była literatura. Przy konstruowaniu repertuaru zależało nam, by udowodnić, że odpowiednio i w kreatywny sposób przetworzona, może być ona narzędziem i kluczem do analizowania rzeczywistości.