Inne aktualności
- Warszawa. Historyczny układ urbanistyczny placu Teatralnego wpisany do rejestru zabytków 21.11.2024 17:22
- Warszawa. Trwa Przegląd spektakli VOD w Teatrze Powszechnym 21.11.2024 17:12
- Warszawa. Premiera w Teal House: „Mahamaya Electronic Devices” 21.11.2024 17:01
- Warszawa. Wirtualna wystawa „Pamięć teatru. Polska fotografia teatralna od początku istnienia do dziś” 21.11.2024 16:45
- Sopot. Czytanie „Cały Twój” Agaty Olszewskiej w reżyserii Piotra Pacześniaka 21.11.2024 16:34
- Warszawa. Premiera „Pułapki na myszy” w Teatrze Ateneum – w sobotę 21.11.2024 15:36
- Warszawa. „W 80 lat dookoła Syreny” – kalendarz jubileuszowy na rok 2025 21.11.2024 15:25
- Warszawa. MKiDN: Agnieszka Stułka p.o. dyrektora Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa 21.11.2024 14:37
- Gdańsk. Rezydencja na Solo vol. 2. Spektakle taneczne w Żaku 21.11.2024 14:28
- Poznań. Prześluga wg Ratajczaka. Prapremiera „Baśni dla wkur...onych” w Teatrze Nowym 21.11.2024 14:01
- Warszawa. Przedświąteczne plany Teatru Baj 21.11.2024 13:31
- Warszawa. „Dwaj Panowie S.” z almanachem w tle. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” w IT 21.11.2024 13:30
- Wrocław. Film z autorską audiodeskrypcją Doroty Masłowskiej rozpoczyna festiwal Korelacje 21.11.2024 13:27
- Gdynia. „Quo vadis” od kulis. Projekcja filmu „Rzym to kabaret” w Teatrze Muzycznym 21.11.2024 12:17
Narodowy Stary Teatr ma nową Radę Artystyczną. Najważniejszym jej zadaniem będzie współpraca przy ustalaniu z dyrekcją repertuaru. Pisze Marta Gruszecka w Gazecie Wyborczej - Kraków.
Skład rady ogłoszono w poniedziałek. Z rąk dyrektora naczelnego Waldemara Raźniaka oraz dyrektora artystycznego Beniamina M. Bukowskiego nominację otrzymali: Anna Dymna, Katarzyna Krzanowska, Roman Gancarczyk, Radosław Krzyżowski, Jan Peszek, Łukasz Stawarczyk oraz Krzysztof Zawadzki. Głównym zadaniem rady jest dbanie o repertuar. I całe szczęście - choć plany na sezon 2021/2022 były śmiałe i ogłoszone już w maju, Stary Teatr jako jedyny w Krakowie nie otworzył sezonu teatralnego premierą. - Przy komponowaniu repertuaru kierowałem się planem proponowanym przeze mnie podczas ubiegania się o dyrekturę. Przez ostatnie pół roku staraliśmy się wsłuchiwać w potrzeby zespołu aktorskiego, myśleć o tym, by zaproszeni twórcy konfrontowali się z tekstami wysokiej próby literackiej, analizowaliśmy również potrzeby widowni. Nie postrzegamy NST jako czyjegoś teatru autorskiego. Narodowa scena to miejsce, w którym powinna być jak największa różnorodność - mówił w maju Waldemar Raźniak, dyrektor NST. W przygotowaniu programu uczestniczył Beniamin M. Bukowski, zastępca dyrektora ds. artystycznych. - Punktem wyjścia była literatura. Przy konstruowaniu repertuaru zależało nam, by udowodnić, że odpowiednio i w kreatywny sposób przetworzona, może być ona narzędziem i kluczem do analizowania rzeczywistości.