Inne aktualności
-
Nowy RAPTULARZ: Misterium Wielkiej Nocy 18.04.2025 15:18
-
E-teatr życzy radosnej i spokojnej Wielkanocy! 18.04.2025 09:00
-
Warszawa. Michał Merczyński dyrektorem Nowego Teatru 17.04.2025 18:58
- Łódź. Stypendia artystyczne Miasta Łodzi dla 16 laureatów 17.04.2025 18:03
- Warszawa. Maraton spektakli z nutką ekologii na urodziny Teatru Bohema House 17.04.2025 17:05
- Katowice. Ruszył nabór ofert do XX edycji programu „Lokal na kulturę” 17.04.2025 16:24
-
Kielce. Jacek Jabrzyk wygrał konkurs na dyrektora Teatru im. Stefana Żeromskiego 17.04.2025 16:13
- Dolny Śląsk. Miejski Ośrodek Kultury i Sztuki w Oleśnicy oraz Teatr Tańca MOMENTUM zapraszają do udziału w konkursie 17.04.2025 15:48
- Warszawa. II Festiwal Musica Sacra w stolicy od 27 kwietnia do 4 maja 17.04.2025 14:51
- Pomorskie. Spotkanie z Krzysztofem Zanussim i spektakl „Być jak Charlie Chaplin” w Kębłowie 17.04.2025 14:21
- Gdańsk. Misterium Krzyża w Wielki Piątek. Organizuje je Bractwo św. Pawła 17.04.2025 13:49
- Warszawa. W Operze Narodowej – warsztat choreograficzny „Kreacje 17” 17.04.2025 13:46
- Pogrzeb Jadwigi Jankowskiej-Cieślak – w środę w Józefowie pod Warszawą 17.04.2025 13:30
- Katowice. Adam Balas zarekomendowany na dyrektora NOSPR 17.04.2025 13:02
Narodowy Stary Teatr ma nową Radę Artystyczną. Najważniejszym jej zadaniem będzie współpraca przy ustalaniu z dyrekcją repertuaru. Pisze Marta Gruszecka w Gazecie Wyborczej - Kraków.
Skład rady ogłoszono w poniedziałek. Z rąk dyrektora naczelnego Waldemara Raźniaka oraz dyrektora artystycznego Beniamina M. Bukowskiego nominację otrzymali: Anna Dymna, Katarzyna Krzanowska, Roman Gancarczyk, Radosław Krzyżowski, Jan Peszek, Łukasz Stawarczyk oraz Krzysztof Zawadzki. Głównym zadaniem rady jest dbanie o repertuar. I całe szczęście - choć plany na sezon 2021/2022 były śmiałe i ogłoszone już w maju, Stary Teatr jako jedyny w Krakowie nie otworzył sezonu teatralnego premierą. - Przy komponowaniu repertuaru kierowałem się planem proponowanym przeze mnie podczas ubiegania się o dyrekturę. Przez ostatnie pół roku staraliśmy się wsłuchiwać w potrzeby zespołu aktorskiego, myśleć o tym, by zaproszeni twórcy konfrontowali się z tekstami wysokiej próby literackiej, analizowaliśmy również potrzeby widowni. Nie postrzegamy NST jako czyjegoś teatru autorskiego. Narodowa scena to miejsce, w którym powinna być jak największa różnorodność - mówił w maju Waldemar Raźniak, dyrektor NST. W przygotowaniu programu uczestniczył Beniamin M. Bukowski, zastępca dyrektora ds. artystycznych. - Punktem wyjścia była literatura. Przy konstruowaniu repertuaru zależało nam, by udowodnić, że odpowiednio i w kreatywny sposób przetworzona, może być ona narzędziem i kluczem do analizowania rzeczywistości.