Inne aktualności
- Rudka. XVII Ogólnopolski Festiwal Teatrów i Monodramistów „Wyżyna Teatralna” 26.07.2024 17:26
-
Nowy RAPTULARZ: Dramaty z probówki 26.07.2024 16:50
- Lublin/ Akrobaci, klowni, cyrkowcy na ulicach miasta podczas Carnavalu Sztukmistrzów 26.07.2024 16:00
-
Podlaskie. Rozpoczyna się wędrowny teatralny „Wertep” 26.07.2024 14:02
- Sopot. Teatr Atelier dla dorosłych i dla dzieci 26.07.2024 13:42
- Warszawa. Sebastian Fabijański wyreżyserował bajkę dla dorosłych 26.07.2024 11:34
- Zakopane. Teatr „Witkacy” zaczyna 40. sezon artystyczny 26.07.2024 09:45
- Busko-Zdrój. „Związek otwarty” kolejny raz na scenie Buskiego Samorządowego Centrum Kultury 26.07.2024 09:40
- Pińczów. Spektakl komediowy za kilkanaście dni na wirydarzu Belwederu 26.07.2024 09:33
- Łódź. W Teatrze Pinokio będzie sklep i kawiarnia 26.07.2024 09:23
-
Gdańsk. Wraca projekt Metropolitalnej Opery Bałtyckiej 26.07.2024 09:09
-
Kraków. Przełom. Dyrektor Głuchowski ma zostać w Teatrze im Słowackiego 26.07.2024 09:00
- Warszawa. 45 lat temu zmarł Stefan Wiechecki „Wiech” zwany Homerem warszawskiej ulicy 26.07.2024 08:35
- Warszawa. Rzecznik MSZ: ogłosimy konkurs na ponad 20 stanowisk dyrektorów lub zastępców dyrektorów Instytutów Polskich 26.07.2024 08:25
Narodowy Stary Teatr ma nową Radę Artystyczną. Najważniejszym jej zadaniem będzie współpraca przy ustalaniu z dyrekcją repertuaru. Pisze Marta Gruszecka w Gazecie Wyborczej - Kraków.
Skład rady ogłoszono w poniedziałek. Z rąk dyrektora naczelnego Waldemara Raźniaka oraz dyrektora artystycznego Beniamina M. Bukowskiego nominację otrzymali: Anna Dymna, Katarzyna Krzanowska, Roman Gancarczyk, Radosław Krzyżowski, Jan Peszek, Łukasz Stawarczyk oraz Krzysztof Zawadzki. Głównym zadaniem rady jest dbanie o repertuar. I całe szczęście - choć plany na sezon 2021/2022 były śmiałe i ogłoszone już w maju, Stary Teatr jako jedyny w Krakowie nie otworzył sezonu teatralnego premierą. - Przy komponowaniu repertuaru kierowałem się planem proponowanym przeze mnie podczas ubiegania się o dyrekturę. Przez ostatnie pół roku staraliśmy się wsłuchiwać w potrzeby zespołu aktorskiego, myśleć o tym, by zaproszeni twórcy konfrontowali się z tekstami wysokiej próby literackiej, analizowaliśmy również potrzeby widowni. Nie postrzegamy NST jako czyjegoś teatru autorskiego. Narodowa scena to miejsce, w którym powinna być jak największa różnorodność - mówił w maju Waldemar Raźniak, dyrektor NST. W przygotowaniu programu uczestniczył Beniamin M. Bukowski, zastępca dyrektora ds. artystycznych. - Punktem wyjścia była literatura. Przy konstruowaniu repertuaru zależało nam, by udowodnić, że odpowiednio i w kreatywny sposób przetworzona, może być ona narzędziem i kluczem do analizowania rzeczywistości.