Inne aktualności
- Elbląg. Aktorski trip dookoła świata – spotkanie z Michałem Malinowskim 10.09.2024 09:33
- Warszawa. Brudna dusza Witkacego. Monodram Sebastiana Fabijańskiego w Instytucie Teatralnym 10.09.2024 09:21
- Poznań. Dziś największe stężenie teatru na Festiwalu Malta 10.09.2024 09:02
- Warszawa. „Rinaldo” z Polskiej Opery Królewskiej na Międzynarodowym Festiwalu Operowym w Zagrzebiu 10.09.2024 09:01
- Bytom. Teatr Rozbark zaprasza na spektakl „Fast Food Foot” i 14. Metropolitalną Noc Teatrów GZM 10.09.2024 08:55
- Legnica. Teatralny brudnopis odnaleziony. Finał jubileuszu Jacka Głomba 10.09.2024 08:19
- Słupsk. Festiwal Teatrów Osób z Niepełnosprawnościami „Osobliwości” - w październiku 09.09.2024 19:01
- Poznań. „Soul Sisters. Przebudzenie” na Festiwalu Malta 09.09.2024 18:23
- Kraj. Koryfeusz Muzyki Polskiej 2024 — zgłoś kandydaturę! 09.09.2024 18:20
- Wrocław. „Dzień Ojca” – premiera Teatru Układ Formalny i Muzeum Pana Tadeusza 09.09.2024 18:04
- Lublin. „Krótki spektakl o miłości” – premiera w Teatrze Centralnym 09.09.2024 17:53
- Łódź. W Teatrze Powszechnym: prapremiery i modernizacja siedziby 09.09.2024 17:09
- Warszawa. Jesień w Komunie Warszawa 09.09.2024 16:57
- Wałbrzych. Projekt „Zabierz mnie do centrm” u Szaniawskiego 09.09.2024 16:54
W finale Klasyki Żywej z jury długo selekcjonowanym przez resort kultury wzięły udział „Dziady” Kleczewskiej.
W opolskim finale ministerialnego konkursu Klasyka Żywa na najlepsze wystawienie klasycznego tekstu wzięły udział m.in. „Dziady” oraz „Krakowiacy i Górale” z Teatru im. Słowackiego w Krakowie. Ich obecność w finale konkursu, do którego selekcję przeprowadziła komisja artystyczna powołana przez ministerialny Instytut Teatralny, jednoznacznie wskazuje, że Słowacki to scena, która najlepiej pełni narodową misję. Żaden inny teatr nie ma dwóch spektakli w finale, a jednak dyrektor Krzysztof Głuchowski jest odwoływany. Wedle rządzących za niegospodarność, inni wskazują, że to pretekst, a powodem są „Dziady” Mai Kleczewskiej, skrytykowane przez polityków Zjednoczonej Prawicy.
Dlatego ważny jest werdykt jury oceniającego finał w Opolu. Nigdy wcześniej ministerialne konsultacje w sprawie składu jury nie trwały tak długo jak w 2022 r. Jury powołano dopiero na tydzień przed imprezą. Tworzą je Andrzej Mastalerz, Małgorzata Piekutowa, Jacek Raginis-Krolikiewicz, Agnieszka Wójtowicz (delegowani przez Ministerstwo Kultury) i Michał Zadara, już pół roku temu powołany przez opolski Teatr. im. Kochanowskiego, gdzie odbywa się finał. Zwraca uwagę fakt, że Zadara nie dostał ministerialnego powołania, co jest bezprecedensowe).