„Rapeflower” Weroniki Murek w reż. Hany Umedy w Komunie Warszawa. Pokaz na XVII Boskiej Komedii w Krakowie. Pisze Przemek Gulda na swoim koncie instagramowym.
Inne aktualności
- Olsztyn. Teatr im. S. Jaracza przygotowuje spektakl „Lata” 15.01.2025 17:02
- Warszawa. W Teatrze Ateneum „Belfer!” i spotkanie z Krystyną Jandą 15.01.2025 16:25
- Dolnośląskie. Koncert wokalny „Droga do Betlejem – z kolędą przez świat” w Żórawinie pod Wrocławiem 15.01.2025 15:50
- Jelenia Góra. Muzyczne czwartki w Galerii Karkonoskiej 15.01.2025 15:31
- Kraków. Podsumowanie 2024 roku w Nowohuckim Centrum Kultury 15.01.2025 15:25
- Gdańsk. Sopranistka związana z Operą Bałtycką nagrodzona Paszportem Polityki 15.01.2025 15:14
- Kraków. Pod koniec stycznia premiera spektaklu „Australia” w Teatrze Słowackiego 15.01.2025 15:06
- Białystok. Białostocka Akademia Musicalowa zaprasza na spektakl charytatywny 15.01.2025 14:25
- Katowice. 24 stycznia rozpocznie się 18. Katowicki Karnawał Komedii 15.01.2025 14:22
- Kraków. Aleksandra Kurzak zaśpiewa 17 i 18 stycznia w Filharmonii Krakowskiej 15.01.2025 13:57
- Wrocław. Opera ogłasza nowych członków zespołu artystycznego 15.01.2025 13:52
- Kielce. Premiera spektaklu „Niedoparki” w Kubusiu – w sobotę 15.01.2025 13:43
- Zielona Góra. W ten weekend „Balladyna” w Lubuskim Teatrze 15.01.2025 12:53
- Kraków. aKTOmaR, czyli święto performansu w Teatrze KTO 15.01.2025 12:27
Odważne świadectwo ofiary gwałtu, która po latach opowiada o tym, co przeszła i próbuje radzić sobie z traumą. Ramę inscenizacyjną stanowi tu japoński taniec. Ale Umeda łamie jego zasady, występując nago i włączając do choreografii rekwizyty zaskakujące albo, jak wachlarz, wykorzystywane w zaskakujący sposób. Duże wrażenie robi też pomysł potraktowania ciała jako swoistego ekranu do wyświetlania reprodukcji obrazów, bardzo znaczących w kontekście tematu spektaklu, ożywających na tym nietypowym tle.