Inne aktualności
- Kraków. „Huljet, huljet” w Teatrze Figur – niezwykły spektakl teatru cieni dla dorosłych 26.04.2024 17:07
- Kraków. „Męczeństwo i śmierć Marata” w Teatrze Groteska 26.04.2024 16:59
- Warszawa. Maj i czerwiec w Teatrze Collegium Nobilium 26.04.2024 16:25
- Warszawa. 5. Mozart Junior Festival 26.04.2024 15:44
- TVP1. Teatr Telewizji – nowa odsłona 26.04.2024 15:22
- Wałbrzych. Teatr Dramatyczny współpracuje z ESK Chemnitz 2025 26.04.2024 15:05
- Szczecin. Premiera „Giselle, tańcz!” w Teatrze Współczesnym 26.04.2024 14:29
- Warszawa. Konkurs na spektakl w namiocie. Wyniki I etapu 26.04.2024 14:25
- Warszawa. Teatr Polska 2024 – 13 spektakli ruszy w trasę po Polsce 26.04.2024 14:15
- Wrocław. Sakura. III Wrocławskie Dni Japońskich Inspiracji – Spotkanie Kultur w Sercu Europy 26.04.2024 13:45
- Łódź. Komedie w Teatrze Muzycznym 26.04.2024 12:16
- Łódź. „Rodzeństwo” Thomasa Bernharda w Teatrze Jaracza 26.04.2024 11:44
- Łódź. Kolejne pokazy w ramach akcji Dotknij Teatru 26.04.2024 11:34
- Warszawa. „Policzone i Policzeni 2024” - rusza badanie liczby artystów 26.04.2024 11:08
Dorota Wolska, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego, od początku kariery naukowej była związana z wrocławskim kulturoznawstwem.
Swoje prace magisterską i doktorską, napisane pod kierunkiem prof. Stanisława Pietraszki, poświęciła problemom krytyki sztuki oraz twórczości. Uzyskała habilitację w 2014 roku, na podstawie książki "Odzyskać doświadczenie. Sporny temat humanistyki współczesnej".
Kierowała Zakładem Teorii i Krytyki Kultury w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Była jedną z założycielek działającego tam Laboratorium Humanistyki Współczesnej. Przewodniczyła Radzie Dyscypliny: Nauki o Kulturze i Religii.
Rodzaj humanistyki, jaką uprawiała, określała jako „humanistykę reflektywną". Interesowała się aksjologicznie ukierunkowaną teorią kultury, estetyką oraz filozofią humanistyki ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy o kulturze.
Przetłumaczyła na język polski "Wiedzę lokalną. Dalsze eseje z zakresu antropologii interpretatywnej Clifforda Geertza". Współredagowała książkę "Clifford Geertz – lokalna lektura" i tomy wrocławskich „Prac kulturoznawczych", których była redaktorką naczelną. Swe artykuły publikowała m.in. na łamach czasopism „Teksty Drugie", „Kultura i Społeczeństwo" oraz „Konteksty". Współpracowała z wrocławskim pismem artystycznym „Format".