Inne aktualności
-
Warszawa. „Kwiat Paproci” w namiocie cyrkowym. Spektakl familijny wyrusza w trasę 17.07.2024 10:51
- Bytom. „Eksperyment uczuciowy”: półkolonie artystyczne dla nastolatków w BCK 17.07.2024 10:45
- Rzeszów. Monika Szela wybrana na kolejną kadencję w Teatrze Maska 17.07.2024 10:01
- Wielka Brytania. 15 lat temu zmarł filozof Leszek Kołakowski 17.07.2024 09:37
- Gdańsk. Hamlet i toczące się głowy. Zbliża się 28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski 17.07.2024 09:20
-
Suwałki. Festiwal Suwalskie Teatr-Akcje wraca po 9 latach nieobecności 17.07.2024 08:50
-
Warszawa. Dyrektorka IAM o Sezonie Kulturalnym Polska-Rumunia: chcemy się wzajemnie inspirować 17.07.2024 08:18
- Lublin. Carnaval Sztukmistrzów 2024 – wraz z nim odbędzie się Urban Highline Festival 16.07.2024 15:54
-
Kraków. Urząd Marszałkowski o Teatrze Słowackiego: zależy nam na wypracowaniu najlepszego rozwiązania 16.07.2024 15:17
- Katowice. Wakacyjna wystawa „Lalki w Ateneum” 16.07.2024 14:54
- Kraków. Odyseja Nowohucka: nowy letni festiwal Teatru Łaźnia Nowa i Domu Utopii 16.07.2024 13:25
-
Kraków. Zespół Teatru Słowackiego: chcemy, aby dyrektor Głuchowski został z nami 16.07.2024 11:43
-
Warszawa. Podróż przez świat polskiej sztuki z IAM 16.07.2024 11:32
- Kraków. W sierpniu odbędzie się 4. Krakowski Festiwal Tańca 16.07.2024 11:11
Dorota Wolska, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego, od początku kariery naukowej była związana z wrocławskim kulturoznawstwem.
Swoje prace magisterską i doktorską, napisane pod kierunkiem prof. Stanisława Pietraszki, poświęciła problemom krytyki sztuki oraz twórczości. Uzyskała habilitację w 2014 roku, na podstawie książki "Odzyskać doświadczenie. Sporny temat humanistyki współczesnej".
Kierowała Zakładem Teorii i Krytyki Kultury w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Była jedną z założycielek działającego tam Laboratorium Humanistyki Współczesnej. Przewodniczyła Radzie Dyscypliny: Nauki o Kulturze i Religii.
Rodzaj humanistyki, jaką uprawiała, określała jako „humanistykę reflektywną". Interesowała się aksjologicznie ukierunkowaną teorią kultury, estetyką oraz filozofią humanistyki ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy o kulturze.
Przetłumaczyła na język polski "Wiedzę lokalną. Dalsze eseje z zakresu antropologii interpretatywnej Clifforda Geertza". Współredagowała książkę "Clifford Geertz – lokalna lektura" i tomy wrocławskich „Prac kulturoznawczych", których była redaktorką naczelną. Swe artykuły publikowała m.in. na łamach czasopism „Teksty Drugie", „Kultura i Społeczeństwo" oraz „Konteksty". Współpracowała z wrocławskim pismem artystycznym „Format".