Inne aktualności
- Białystok. Premiera spektaklu o miłości – „Wieczoru Trzech Króli” Szekspira w Teatrze Dramatycznym 22.02.2025 14:18
-
Warszawa. Premiera spektaklu muzycznego „Na prochach” w Teatrze Syrena – w sobotę 22.02.2025 12:00
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
Dorota Wolska, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego, od początku kariery naukowej była związana z wrocławskim kulturoznawstwem.
Swoje prace magisterską i doktorską, napisane pod kierunkiem prof. Stanisława Pietraszki, poświęciła problemom krytyki sztuki oraz twórczości. Uzyskała habilitację w 2014 roku, na podstawie książki "Odzyskać doświadczenie. Sporny temat humanistyki współczesnej".
Kierowała Zakładem Teorii i Krytyki Kultury w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu Wrocławskiego. Była jedną z założycielek działającego tam Laboratorium Humanistyki Współczesnej. Przewodniczyła Radzie Dyscypliny: Nauki o Kulturze i Religii.
Rodzaj humanistyki, jaką uprawiała, określała jako „humanistykę reflektywną". Interesowała się aksjologicznie ukierunkowaną teorią kultury, estetyką oraz filozofią humanistyki ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy o kulturze.
Przetłumaczyła na język polski "Wiedzę lokalną. Dalsze eseje z zakresu antropologii interpretatywnej Clifforda Geertza". Współredagowała książkę "Clifford Geertz – lokalna lektura" i tomy wrocławskich „Prac kulturoznawczych", których była redaktorką naczelną. Swe artykuły publikowała m.in. na łamach czasopism „Teksty Drugie", „Kultura i Społeczeństwo" oraz „Konteksty". Współpracowała z wrocławskim pismem artystycznym „Format".