Scenariusz powstał na podstawie materiałów dokumentujących rosyjskie zbrodnie wojenne zgromadzonych przez ukraińskich dziennikarzy, szczególnie członków kolektywu „Slidstvo”, oraz na podstawie kolektywnych poszukiwań odpowiedzi na pytanie, co właściwie czujemy, widząc obrazy wojny. Wykorzystano w nim także fragment Zbrodni i kary Fiodora Dostojewskiego.
Inne aktualności
- Warszawa. Mikołajki jak magiczna przygoda w baśniowej krainie 18.11.2024 15:45
- Kraków. Nagrody i wyróżnienia 14. Forum Młodej Reżyserii 18.11.2024 15:28
- Katowice/Kraków. Nagroda Teatru Śląskiego na 14. Forum Młodej Reżyserii 18.11.2024 15:27
- Katowice. „Matki” – pokaz mistrzowski na inaugurację XXII Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje” 18.11.2024 15:26
- Tychy. Rozpoczęły się jubileuszowe 50. Tyskie Spotkania Teatralne 18.11.2024 13:43
- Warszawa. Marta Górnicka z profesurą gościnną im. Christopha Schlingensiefa na Uniwersytecie Ruhry w Bochum 18.11.2024 13:04
- Warszawa. Zbliża się premiera „Alicji nie będzie” w Teatrze Collegium Nobilium 18.11.2024 12:40
- Niemcy. Najważniejsza niemiecka nagroda teatralna „Der Faust" dla Łukasza Twarkowskiego za multimedia 18.11.2024 12:23
- Warszawa. Prapremiera opery „HI§TORY” w Polskiej Operze Królewskiej 18.11.2024 12:10
- Zielona Góra. Spotkanie wokół książek Jana Nowickiego 18.11.2024 11:53
- Kraków. Teatr Nowy Proxima ogłasza wyniki konkursu piosenki „Oblicza Kory” 18.11.2024 11:08
- Teatr TV. „Miłość” Benjamina Bukowskiego w reż. Błażeja Peszka już 25 listopada o 20.30 18.11.2024 10:52
- Bydgoszcz. Premiera specjalnej edycji Monopoly w Operze Nova. To najdroższe miejsce na planszy 18.11.2024 10:49
- Wrocław. Wkrótce pokazy monodramu Kamili Baar 18.11.2024 10:25
Spektakl rozwija idee rekonstrukcji teatralnej, zderzając publiczność z obrazami zbrodni popełnianych w Ukrainie od ponad roku. Bierze stronę ofiar, a nie wojennych bandytów. Stawia niewygodne pytania. Wytrąca nas ze strefy komfortu. Ujawnia hipokryzję obserwatorów bezpiecznie oddalonych od dramatycznych wydarzeń. Zderza z niemocą i zakłamaniem międzynarodowego systemu prawnego, który zawsze ma karać ich.
Przedstawienie powstało we współpracy Teatru Polskiego w Podziemiu z Wrocławskim Teatrem Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego. Na scenie zobaczymy: Artura Borkowskiego, Izabelę Cześniewicz, Eloy Moreno Gallego, Paulinę Jóźwin, Igora Kujawskiego, Agnieszkę Kwietniewską, Dariusza Maja, Michała Mrozka, Michała Opalińskiego oraz Jankę Woźnicką.
Uwaga! Spektakl odnosi się wprost do zbrodni rosyjskich popełnianych dziś w Ukrainie. Zawiera drastyczne sceny przemocy, również na tle seksualnym. W spektaklu wykorzystywane są światła stroboskopowe, dym oraz pistolet hukowy.
Twórcy:
Reżyseria, koncepcja inscenizacyjna i scenariusz uzupełniony o improwizacje aktorskie: Jakub Skrzywanek
Współpraca inscenizacyjna i reżyseria światła: Aleksandr Prowaliński
Współpraca inscenizacyjna i kostiumy: Paula Grocholska
Choreografia: Agnieszka Kryst
Muzyka: Karol Nepelski
Video: Przemek Chojnacki
Asystentka reżysera: Dagmara Antoniszyn
Konsultacje w dziedzinie prawa: prof. Monika Płatek
Konsultacje z zakresu medycyny sądowej: lek. Ksenia Pawlas
Kurator projektu: Piotr Rudzki
Producentka wykonawcza: Renata Majewska
Plakat i zdjęcia: Natalia Kabanow
Promocja i marketing: Mariusz Turchan, Laura Lempert
Internet: Piotr Sarama
Koordynatorka pracy artystycznej: Ada Tabisz
Tłumaczenie na j. angielski: Joanna Kiszkis
Tłumaczenie na j. ukraiński Kseniya Borodin
Wykonanie scenografii: Małgorzata Braszka, Zdzisław Braszka, Piotr Jacyk
Wykonanie kostiumów: Paula Grocholska, Artur Mazur
Garderobiana: Anna Weber
Rekwizytor: Maciej Ćwieluch
Koprodukcja: Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego, Teatr Polski w Podziemiu Wrocław (Fundacja Teatr Polski – TP dla Sztuki)
Prapremiera: 16 czerwca | godz. 19:00
Spektakle: 17, 18 czerwca | godz. 19:00
Centrum Sztuk Performatywnych Piekarnia we Wrocławiu