Scenariusz powstał na podstawie materiałów dokumentujących rosyjskie zbrodnie wojenne zgromadzonych przez ukraińskich dziennikarzy, szczególnie członków kolektywu „Slidstvo”, oraz na podstawie kolektywnych poszukiwań odpowiedzi na pytanie, co właściwie czujemy, widząc obrazy wojny. Wykorzystano w nim także fragment Zbrodni i kary Fiodora Dostojewskiego.
Inne aktualności
- Łódź. Agnieszka Holland odebrała doktorat honoris causa Szkoły Filmowej 19.12.2024 18:20
- Warszawa. Wojciech Trzciński odznaczony Złotym Medalem Gloria Artis 19.12.2024 17:26
- Katowice. „Niedźwiedź Wojtek” – historia perskiego niedźwiedzia na scenie Teatru Śląskiego 19.12.2024 16:15
- Lublin. Reżyser i scenograf prof. Leszek Mądzik został honorowym obywatelem miasta 19.12.2024 13:07
- Warszawa. Spotkanie z Danutą Stenką i autorski wieczór Mariana Opani w Ateneum 19.12.2024 12:50
- Gdańsk. „Wspólny pokój” na deskach Teatru Wybrzeże – w piątek 19.12.2024 12:43
- Kraków. Groteska z nową siedzibą. Wesoła będzie drugim Broadwayem? 19.12.2024 12:20
- Bytom. Uczniowie Szkoły Baletowej przygotowują premierę „Calineczki” 19.12.2024 12:04
- Kraj. Szefowa MKiDN: projekt ustawy o zabezpieczeniu socjalnym artystów w procedurze wpisu do wykazu prac legislacyjnych RM 19.12.2024 11:48
- Szczecin. Rewia sylwestrowa w Teatrze Polskim 19.12.2024 11:45
- Białystok. Styczeń w Teatrze Dramatycznym 19.12.2024 10:47
- Siedlce. Z miłości do teatru. Podsumowanie festiwalu Sztuka plus Komercja 19.12.2024 10:30
- Kielce. Koncert Max Klezmer Band & Urszula Makosz w Teatrze Kubuś 19.12.2024 09:40
- Białystok. Lucyna Kozień żegna się z „Teatrem Lalek” 19.12.2024 09:28
Spektakl rozwija idee rekonstrukcji teatralnej, zderzając publiczność z obrazami zbrodni popełnianych w Ukrainie od ponad roku. Bierze stronę ofiar, a nie wojennych bandytów. Stawia niewygodne pytania. Wytrąca nas ze strefy komfortu. Ujawnia hipokryzję obserwatorów bezpiecznie oddalonych od dramatycznych wydarzeń. Zderza z niemocą i zakłamaniem międzynarodowego systemu prawnego, który zawsze ma karać ich.
Przedstawienie powstało we współpracy Teatru Polskiego w Podziemiu z Wrocławskim Teatrem Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego. Na scenie zobaczymy: Artura Borkowskiego, Izabelę Cześniewicz, Eloy Moreno Gallego, Paulinę Jóźwin, Igora Kujawskiego, Agnieszkę Kwietniewską, Dariusza Maja, Michała Mrozka, Michała Opalińskiego oraz Jankę Woźnicką.
Uwaga! Spektakl odnosi się wprost do zbrodni rosyjskich popełnianych dziś w Ukrainie. Zawiera drastyczne sceny przemocy, również na tle seksualnym. W spektaklu wykorzystywane są światła stroboskopowe, dym oraz pistolet hukowy.
Twórcy:
Reżyseria, koncepcja inscenizacyjna i scenariusz uzupełniony o improwizacje aktorskie: Jakub Skrzywanek
Współpraca inscenizacyjna i reżyseria światła: Aleksandr Prowaliński
Współpraca inscenizacyjna i kostiumy: Paula Grocholska
Choreografia: Agnieszka Kryst
Muzyka: Karol Nepelski
Video: Przemek Chojnacki
Asystentka reżysera: Dagmara Antoniszyn
Konsultacje w dziedzinie prawa: prof. Monika Płatek
Konsultacje z zakresu medycyny sądowej: lek. Ksenia Pawlas
Kurator projektu: Piotr Rudzki
Producentka wykonawcza: Renata Majewska
Plakat i zdjęcia: Natalia Kabanow
Promocja i marketing: Mariusz Turchan, Laura Lempert
Internet: Piotr Sarama
Koordynatorka pracy artystycznej: Ada Tabisz
Tłumaczenie na j. angielski: Joanna Kiszkis
Tłumaczenie na j. ukraiński Kseniya Borodin
Wykonanie scenografii: Małgorzata Braszka, Zdzisław Braszka, Piotr Jacyk
Wykonanie kostiumów: Paula Grocholska, Artur Mazur
Garderobiana: Anna Weber
Rekwizytor: Maciej Ćwieluch
Koprodukcja: Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego, Teatr Polski w Podziemiu Wrocław (Fundacja Teatr Polski – TP dla Sztuki)
Prapremiera: 16 czerwca | godz. 19:00
Spektakle: 17, 18 czerwca | godz. 19:00
Centrum Sztuk Performatywnych Piekarnia we Wrocławiu