Scenariusz powstał na podstawie materiałów dokumentujących rosyjskie zbrodnie wojenne zgromadzonych przez ukraińskich dziennikarzy, szczególnie członków kolektywu „Slidstvo”, oraz na podstawie kolektywnych poszukiwań odpowiedzi na pytanie, co właściwie czujemy, widząc obrazy wojny. Wykorzystano w nim także fragment Zbrodni i kary Fiodora Dostojewskiego.
Inne aktualności
- Białystok. Premiera spektaklu o miłości – „Wieczoru Trzech Króli” Szekspira w Teatrze Dramatycznym 22.02.2025 14:18
-
Warszawa. Premiera spektaklu muzycznego „Na prochach” w Teatrze Syrena – w sobotę 22.02.2025 12:00
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
Spektakl rozwija idee rekonstrukcji teatralnej, zderzając publiczność z obrazami zbrodni popełnianych w Ukrainie od ponad roku. Bierze stronę ofiar, a nie wojennych bandytów. Stawia niewygodne pytania. Wytrąca nas ze strefy komfortu. Ujawnia hipokryzję obserwatorów bezpiecznie oddalonych od dramatycznych wydarzeń. Zderza z niemocą i zakłamaniem międzynarodowego systemu prawnego, który zawsze ma karać ich.
Przedstawienie powstało we współpracy Teatru Polskiego w Podziemiu z Wrocławskim Teatrem Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego. Na scenie zobaczymy: Artura Borkowskiego, Izabelę Cześniewicz, Eloy Moreno Gallego, Paulinę Jóźwin, Igora Kujawskiego, Agnieszkę Kwietniewską, Dariusza Maja, Michała Mrozka, Michała Opalińskiego oraz Jankę Woźnicką.
Uwaga! Spektakl odnosi się wprost do zbrodni rosyjskich popełnianych dziś w Ukrainie. Zawiera drastyczne sceny przemocy, również na tle seksualnym. W spektaklu wykorzystywane są światła stroboskopowe, dym oraz pistolet hukowy.
Twórcy:
Reżyseria, koncepcja inscenizacyjna i scenariusz uzupełniony o improwizacje aktorskie: Jakub Skrzywanek
Współpraca inscenizacyjna i reżyseria światła: Aleksandr Prowaliński
Współpraca inscenizacyjna i kostiumy: Paula Grocholska
Choreografia: Agnieszka Kryst
Muzyka: Karol Nepelski
Video: Przemek Chojnacki
Asystentka reżysera: Dagmara Antoniszyn
Konsultacje w dziedzinie prawa: prof. Monika Płatek
Konsultacje z zakresu medycyny sądowej: lek. Ksenia Pawlas
Kurator projektu: Piotr Rudzki
Producentka wykonawcza: Renata Majewska
Plakat i zdjęcia: Natalia Kabanow
Promocja i marketing: Mariusz Turchan, Laura Lempert
Internet: Piotr Sarama
Koordynatorka pracy artystycznej: Ada Tabisz
Tłumaczenie na j. angielski: Joanna Kiszkis
Tłumaczenie na j. ukraiński Kseniya Borodin
Wykonanie scenografii: Małgorzata Braszka, Zdzisław Braszka, Piotr Jacyk
Wykonanie kostiumów: Paula Grocholska, Artur Mazur
Garderobiana: Anna Weber
Rekwizytor: Maciej Ćwieluch
Koprodukcja: Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego, Teatr Polski w Podziemiu Wrocław (Fundacja Teatr Polski – TP dla Sztuki)
Prapremiera: 16 czerwca | godz. 19:00
Spektakle: 17, 18 czerwca | godz. 19:00
Centrum Sztuk Performatywnych Piekarnia we Wrocławiu