Inne aktualności
- Maryla Zielińska laureatką Nagrody Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych za rok 2023 23.04.2024 22:14
- Poznań. „Straszny dwór” Teatru Wielkiego w Filharmonii Berlińskiej 23.04.2024 21:46
- Poznań. Szczecińskie „Sceny z sufity” gościnnie w Teatrze Animacji 23.04.2024 18:44
- Warszawa. „Przez ścianę” – premiera już jutro 23.04.2024 18:18
- Gdańsk. „Piękna Zośka” w Teatrze Telewizji 23.04.2024 17:26
- Wsola. Literatura według... Kolejne spotkanie w Muzeum Witolda Gombrowicza 23.04.2024 16:44
- Gniezno. „Empuzjon” – premiera w Teatrze im. A. Fredry 23.04.2024 16:40
- Gdańsk. Jubileusz 55-lecia pracy artystycznej Wandy Neumann - aktorki Teatru Wybrzeże 23.04.2024 16:21
- Katowice. 7. Międzynarodowy Festiwal OPEN THE DOOR - w czerwcu 23.04.2024 16:07
- Wrocław. 7. Przegląd Nowego Teatru dla Dzieci 23.04.2024 15:43
- Gdynia. W maju premiera „OFELIAkontraHAMLET" w Teatrze Gdynia Główna 23.04.2024 15:12
- Kraków. Prapremiera „Requiem dla snów” w Teatrze Barakah 23.04.2024 14:36
- Ruda Śląska. Premiera „Wspomnień" w Teatrze Impresaryjnym im. Henryka Bisty 23.04.2024 14:25
- Kraj. Konkurs MKiDN na kandydata na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 23.04.2024 13:59
Nowy spektakl Przemysława Wojcieszka pt. "Scenariusz dla trzech aktorek" w wersji niemieckiej był już prezentowany w Berlinie, teraz polską wersję czeka premiera we Wrocławiu. Pisze Katarzyna Mikołajewska w Gazecie Wyborczej - Wrocław.
Pokaz odbędzie się 2 lipca o godz. 20 w Centrum Reanimacji Kultury przy ul. Jagiellończyka 10.
W obsadzie, zgodnie z tytułem, zobaczymy trzy aktorki: Patrycję Bukowczan, Magdalenę Kaczmarek i Magdalenę Gładysiewicz. Pierwsze dwa nazwiska widzowie kojarzyć mogą z jednego z ostatnich spektakli Wojcieszka „Amazon Burns".
Za tekst spektaklu odpowiada Wojcieszek, natomiast pracą reżyserską podzielił się z Robertem Traczykiem. „Scenariusz dla trzech aktorek" to historia właśnie młodych aktorek, które spotykają się po pandemii, aby przedyskutować projekt teatralny, do którego wkrótce mają rozpocząć się próby. Tekst jest jednak kiepski, pieniądze zaś marne, a nad teatrem wciąż wisi widmo epidemii.
Twórcy obiecują spektakl zabawny i pełen sytuacyjnego humoru, by w letnim czasie przemycić do teatru lekką formę, ale i ukryte pod nią poważne pytania o miłość, politykę, rewolucję oraz pandemiczną rzeczywistość.