Inne aktualności
- Lusławice/Warszawa. Festiwal Eufonie: „Baśnie nocy” i „Siedem bram Jerozolimy” 23.11.2024 17:52
- Warszawa. „Matki. Pieśń na czas wojny” – dwa pokazy w Teatrze Powszechnym 23.11.2024 17:33
- Kraków. Ceremonia osadzenia chochoła na pamiątkę historii z „Wesela” 23.11.2024 16:50
- Gdańsk. Uniwersytet Gdański kupił nieznany scenariusz do filmu Aleksandra Forda 23.11.2024 16:43
- Warszawa. Bajki surrealistyczne Erny Rosenstein. 19. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Opowiadania 23.11.2024 13:01
- Opolskie. Teatralna inicjatywa mniejszości niemieckiej w Głogówku 23.11.2024 12:48
- Warszawa. „Świąteczny Spektakl Improwizowany” w DK Zacisze 23.11.2024 11:15
- Rzeszów. 578 premier w 80 lat, czyli urodziny Teatru im. Wandy Siemaszkowej 23.11.2024 10:32
- Włochy. Inauguracja świątecznego targu na słynnej ulicy szopkarzy w Neapolu 23.11.2024 10:29
- Rzeszów. Premiera farsy „Gdzie jest mój mąż?” na 80-lecie sceny dramatycznej w mieście 23.11.2024 09:30
- TVP. Premiera spektaklu telewizyjnego pt. „Miłość” w reż. Błażeja Peszka - w poniedziałek 23.11.2024 09:04
- Gdańsk. Dziś premiera „La Boheme” w Operze Bałtyckiej 23.11.2024 08:41
- Litwa. W Wilnie rozpoczęły się Dni Kultury Polskiej 22.11.2024 19:40
- Bytom. „Ciało” – wystawa fotografii Alicji Przybyszowskiej 22.11.2024 17:40
Nowy spektakl Przemysława Wojcieszka pt. "Scenariusz dla trzech aktorek" w wersji niemieckiej był już prezentowany w Berlinie, teraz polską wersję czeka premiera we Wrocławiu. Pisze Katarzyna Mikołajewska w Gazecie Wyborczej - Wrocław.
Pokaz odbędzie się 2 lipca o godz. 20 w Centrum Reanimacji Kultury przy ul. Jagiellończyka 10.
W obsadzie, zgodnie z tytułem, zobaczymy trzy aktorki: Patrycję Bukowczan, Magdalenę Kaczmarek i Magdalenę Gładysiewicz. Pierwsze dwa nazwiska widzowie kojarzyć mogą z jednego z ostatnich spektakli Wojcieszka „Amazon Burns".
Za tekst spektaklu odpowiada Wojcieszek, natomiast pracą reżyserską podzielił się z Robertem Traczykiem. „Scenariusz dla trzech aktorek" to historia właśnie młodych aktorek, które spotykają się po pandemii, aby przedyskutować projekt teatralny, do którego wkrótce mają rozpocząć się próby. Tekst jest jednak kiepski, pieniądze zaś marne, a nad teatrem wciąż wisi widmo epidemii.
Twórcy obiecują spektakl zabawny i pełen sytuacyjnego humoru, by w letnim czasie przemycić do teatru lekką formę, ale i ukryte pod nią poważne pytania o miłość, politykę, rewolucję oraz pandemiczną rzeczywistość.