Inne aktualności
-
Poznań. 34. Malta Festival wróci na ulice i place 17.07.2024 12:24
- Sopot. Izabela Kuna laureatką Diamentowego Klapsa 17.07.2024 12:09
- Wrocław. Podsumowanie sezonu 2023/2024 w WTP 17.07.2024 11:51
- Warszawa. MKiDN: tysiące wniosków o granty i stypendia w naborze do programu z KPO 17.07.2024 11:40
-
Warszawa. „Kwiat Paproci” w namiocie cyrkowym. Spektakl familijny wyrusza w trasę 17.07.2024 10:51
- Bytom. „Eksperyment uczuciowy”: półkolonie artystyczne dla nastolatków w BCK 17.07.2024 10:45
- Rzeszów. Monika Szela wybrana na kolejną kadencję w Teatrze Maska 17.07.2024 10:01
- Wielka Brytania. 15 lat temu zmarł filozof Leszek Kołakowski 17.07.2024 09:37
- Gdańsk. Hamlet i toczące się głowy. Zbliża się 28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski 17.07.2024 09:20
-
Suwałki. Festiwal Suwalskie Teatr-Akcje wraca po 9 latach nieobecności 17.07.2024 08:50
-
Warszawa. Dyrektorka IAM o Sezonie Kulturalnym Polska-Rumunia: chcemy się wzajemnie inspirować 17.07.2024 08:18
- Lublin. Carnaval Sztukmistrzów 2024 – wraz z nim odbędzie się Urban Highline Festival 16.07.2024 15:54
-
Kraków. Urząd Marszałkowski o Teatrze Słowackiego: zależy nam na wypracowaniu najlepszego rozwiązania 16.07.2024 15:17
- Katowice. Wakacyjna wystawa „Lalki w Ateneum” 16.07.2024 14:54
Fonosferę Paryża czasu modernizmu m.in. w utworze Jacquesa Iberta poznają słuchacze koncertów symfonicznych - piątkowego i sobotniego - w warszawskiej Filharmonii Narodowej.
Barwna Suita symfoniczna „Paris” Jacquesa Iberta z 1930 roku to cykl muzycznych obrazów francuskiej stolicy, wśród których kompozytor starał się uchwycić zgiełk metra, atmosferę przedmieść, elementy orientalizmu i rozrywki mieszczaństwa. Utwór ten zostanie wykonany przez Orkiestrę Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Macieja Tomasiewicza i grającego na organach niemieckiego mistrza tego instrumentu Christiana Schmitta.
Ponadto w programie koncertów znajdą się kompozycje: Koncert g-moll na organy, orkiestrę smyczkową i kotły paryżanina Francisa Poulenca; Symfonia C-dur „Il distratto” Josepha Haydna oraz Walc Die Mozartisten op. 196 Josepha Lannera.
Christian Schmitt jest jednym z najbardziej rozchwytywanych organistów na scenie międzynarodowej i ekspertem w dziedzinie renowacji i budowy nowych organów. W 2024 roku po raz pierwszy podjął współpracę z Orkiestrą Filadelfijską. W sezonie 2022/23 zadebiutował w Carnegie Hall w Nowym Jorku pod batutą Dennisa Russella Daviesa, z Dallas Symphony oraz z Gothenburg Symphony pod batutą Christopha Eschenbacha. Dyskografia Christiana Schmitta obejmuje obecnie około 40 nagrań.