6 stycznia 2017 roku upływa pierwszy termin przyjmowania zgłoszeń do 23. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Od początku listopada Komisja Artystyczna podróżuje po kraju i ogląda zgłoszone spektakle. Dziś prezentujemy recenzje siedmiu przedstawień.
ŚMIERĆ PRZYJEŻDŻA W ŚRODĘ Agaty Dudy-Gacz, reżyseria,: Agata Duda-Gracz, Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu/Opolski Teatr Lalki i Aktora, pisze Anna Wakulik. KALINA Magdaleny Zaniewskiej, reżyseria: Agata Biziuk, Teatr Nowy w Poznaniu, pisze Jacek Sieradzki. BIAŁA SIŁA, CZARNA PAMIĘĆ Piotra Rowickiego, reżyseria: Piotr Ratajczak, Teatr Dramatyczny im. Węgierki w Białymstoku, pisze Katarzyna Niedurny. MAŁA MYSZ I SŁOŃ DO PARY Marty Guśniowkiej, reżyseria: Agata Kucińska, Opolski Teatrze Lalki i Aktora, pisze Marta Bryś. KSIĘGI JAKUBOWE Olgi Tokarczuk, reżyseria: Ewelina Marciniak, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie, pisze Marcin Bogucki. PRZERWANA ODYSEJA Roberta Urbańskiego, reżyseria: Jacek Głomb, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, pisze Andrzej Lis. TRIATLON Beniamina Bukowskiego, Grzegorza Staszaka, Alicji Kobielarz, reżyseria: Adam Nalepa, Anna Wieczur-Bluszcz, Igor Gorzkowski, Teatr Ochoty w Warszawie