EN

22.02.2023, 17:10 Wersja do druku

Warszawa. „Telefon / Medium” premiera Warszawskiej Opery Kameralnej – 10 marca

Zapraszamy na dwie wyjątkowe opery, goszczące w ramach jednego spektaklu. Zwyczaj ten jest praktykowany już od czasu, kiedy tytuły podbiły Broadway. Mroczne „Medium” i pełna humoru opera „Telefon” to dzieła amerykańskiego kompozytora i librecisty o włoskich korzeniach Gian Carlo Menottiego (1911-2007).

mat. teatru

Inne aktualności

Menotti jako autor na wskroś współczesny rozumiał konieczność odejścia od dawnego patosu i podążania w stronę zwięzłości dzieła operowego, nie pozbawiając go przy tym śpiewności. Zaskakująca aktualność tematów podjętych u schyłku lat 40. XX wieku, to tylko jeden z wielu powodów, dla których koniecznie trzeba zobaczyć opery Menottiego.

Realizatorzy:
Kierownictwo muzyczne: Kuba Wnuk | Reżyseria: Jakub Przebindowski | Scenografia: Witold Stefaniak | Kostiumy: Tomasz Ossoliński | Wizualizacja multimedialna: Hektor Werios | Tłumaczenie: Michał Wojnarowski
premiera: 10 marca, godz. 19.00
spektakle: 11, 17, 18 marca, godz. 19.00
Basen Artystyczny, ul. Konopnickiej 6, Warszawa
Więcej informacji oraz bilety dostępne są na stronie operakameralna.pl.

Telefon (opera buffa)

Opera ta stanowi znakomity pretekst do przyjrzenia się zjawiskom dotyczącym komunikacji międzyludzkiej we współczesnym świecie. Postęp technologiczny sprawia, iż nowe i wyjątkowe możliwości, którymi dziś dysponujemy (Internet, telefon komórkowy, media społecznościowe), wywierają silny wpływ na nasze relacje, redefiniując sposób komunikacji i tworząc nowe kody kulturowe. Technologia zastępuje wiele dotychczasowych form społecznych. Jesteśmy świadkami przemian wywołanych przez współczesne narzędzia komunikacyjne, powszechnie dostępne i wykorzystywane prawie przez wszystkie grupy wiekowe, które z jednej strony ułatwiają codzienne życie, z drugiej uczą asertywności i braku empatii. 

Medium (opera w II aktach)

Poruszająca opera kameralna, której temat, jak i treść znakomicie wpisuje się w nurt kina noir. Inscenizacja opery „Medium" zostanie oparta o wszystkie elementy, którymi posługiwało się kino tego kierunku w latach 40. i 50. XX w. Mocne kontrasty światła i cienia, zmysłowe, pełne elegancji kostiumy, seanse spirytystyczne, nocne zdjęcia w estetyce to wszystko podbije atmosferę niczym z filmów Alfreda Hitchcocka, prowokując do pytań o odwieczną potrzebę człowieka, jakim jest szukanie kontaktu ze światem nierealnym, szukanie drogowskazów w magii, tarocie, znakach nadprzyrodzonych i granicach tych poszukiwań. Oszustwa, pogubienie, wiara w niemożliwe a nieistniejące – to główne tropy inscenizacyjne w operze „Medium" realizowanej na scenie Basenu Artystycznego Warszawskiej Opery Kameralnej. Nie igra się z miłością i nie wolno także igrać z krainą zaświatów. 

Więcej informacji.

Źródło:

Materiał nadesłany