Początek roku 2026 zapowiada się w naszym Teatrze wyjątkowo nastrojowo. Zamiast pośpiechu – chwila wytchnienia w świecie muzyki. Już 7 stycznia o godz. 19.00 zapraszamy na symfoniczny koncert noworoczny, który otworzy rok pełen artystycznych przeżyć.
Inne aktualności
-
Bydgoszcz. Michał Kmiecik laureatem nagrody dramaturgicznej Aurora
22.11.2025 09:22
- Warszawa. Konkurs kompozytorski im. Feliksa Konopaska – prawykonania nagrodzonych utworów 21.11.2025 20:13
- Kraków. Kids Rave – wydarzenie taneczne dla dzieci i dorosłych 21.11.2025 17:46
- Kraków. MKiDN: Medale „Gloria Artis” na 80-lecie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego 21.11.2025 17:29
- Litwa. Rozpoczął się festiwal Dni Kultury Polskiej w Wilnie 21.11.2025 17:24
- Białystok. Recytatorzy z dziewięciu krajów przyjadą na finał konkursu „Kresy" 21.11.2025 17:22
- Kielce. Wyróżnienia dla budynku Teatru Żeromskiego 21.11.2025 15:55
- Warszawa. „jaśniej!” w Teatrze Guliwer, czyli pierwsza premiera w jubileuszowym sezonie 21.11.2025 15:44
-
Warszawa. Pokaz spektaklu-koncertu „2xHammond”. Otwarta Scena IT
21.11.2025 15:35
-
Bielsko-Biała. W Teatrze Polskim spotkanie autorskie z prof. Andrzejem Linertem
21.11.2025 15:23
-
Warszawa. Program Otwartej Sceny IT w grudniu
21.11.2025 15:22
-
Lublin. Dziesięć ofert w przetargu na przebudowę dawnego Domu Kultury Kolejarza
21.11.2025 14:42
-
Warszawa. Publikacja „Wszystko, co chcesz wiedzieć o dystrybucji spektakli (ale boisz się zapytać)”
21.11.2025 14:41
- Kraków. Warsztaty samoobrony dla kobiet WenDo w Narodowym Starym Teatrze 21.11.2025 14:25
Koncert rozpocznie monumentalna i trudna wykonawczo Uwertura Leonora III op. 72b Ludwiga van Beethovena (1806), jedno z najbardziej poruszających i dramatycznych dzieł mistrza epoki klasycyzmu. To jedna z czterech uwertur, które kompozytor napisał do Fidelia, wykonywana zwykle jako utwór koncertowy (nie znalazła się w finalnym kształcie opery).
Następnie widownia przeniesie się w przestrzeń pełną melancholii i liryzmu dzięki Czterem ostatnim pieśniom Richarda Straussa (1948) – jednemu z najpiękniejszych dzieł wokalno-orkiestrowych XX wieku. Strauss zainspirował się wierszami Hermanna Hessego oraz wierszem Eichendorffa Im Abendrot (O zmierzchu), którego temat – starzejąca się para pytająca o sens życia u jego kresu – głęboko z nim rezonował. Rozpoczął pisanie cyklu pieśni, lecz zdążył przed śmiercią ukończyć tylko cztery.
Zwieńczeniem koncertu będą porywające suity z baletu Romeo i Julia Siergieja Prokofiewa – pełne ekspresji i melodyjności. Pierwsze dwie suity (1936) powstały, by rozbudzić apetyt na cały balet, którego dyrektorzy Teatru Bolszoj nie chcieli wystawić, uznając muzykę za „niemożliwą do zatańczenia”.
Bilety w cenie 55-140 złdostępne są już w sprzedaży.
PROGRAM
Ludwig van Beethoven – Uwertura Leonora III, op. 72 b
Richard Strauss – Cztery ostatnie pieśni – na sopran i orkiestrę Siergiej Prokofiew – wybór Suit z baletu Romeo i Julia
WYKONAWCY
Julia Kleiter – sopran
Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
pod batutą Yoela Gamzou