21.11.2005 Wersja do druku

W obronie Suki Off

Suka Off jest w najlepszym tego słowa znaczeniu ambitnym teatrem alternatywnym, posiadającym wszystkie podstawowe cechy tego nurtu, więc niezależnym od oficjalnych instytucji i struktur, poszukującym własnej, oryginalnej formy wyrazu, dążącym do perfekcji w jej realizacji - pisze dla e-teatru Marcin Herich, prezes Stowarzyszenia Teatralnego A PART w Katowicach.

Istniejąca od dziesięciu lat formacja artystyczna Suka Off jest jedną z najstarszych działających na Śląsku niezależnych grup artystycznych, a także obecnie jedną z najoryginalniejszych grup parateatralnych w Polsce. Suka Off, stale doskonaląc swój warsztat artystyczny i sceniczny język, wypracowała unikatową w polskim krajobrazie teatralnym, całkowicie autorską formułę przekazu. Poruszając się na granicy sztuk (performance art, happening, body art, video art, industial music i wreszcie teatr) wykorzystuje w obrazowaniu sztafaż tzw. subkultury fetysz oraz środki stylistyczne zbliżone do estetyki turpizmu i brutalizmu. Grupa korzysta też szeroko z nowych mediów. W kontekście teatrologicznym działania formacji Suka Off wpisują się w kilka znaczących nurtów we współczesnej sztuce scenicznej. Po pierwsze, Suka Off jest w prostej linii kontynuatorem turpistycznej i barokowej jednocześnie estetyki scenicznej zapoczątkowanej w polskim teatrze współcz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

informacja własna

Autor:

Marcin Herich

Data:

21.11.2005

Wątki tematyczne