W nocy z 2 na 3 marca naszego czasu odbyła się gala wręczenia Oscarów, amerykańskich nagród filmowych.
Inne aktualności
- Wrocław. Marzec we Wrocławskim Teatrze Lalek 03.03.2025 16:26
- Warszawa. „Call me Jay” – premiera w Komunie Warszawa 03.03.2025 16:16
- Wlk. Brytania. Portrety Wyspiańskiego na wystawie w National Portrait Gallery w Londynie 03.03.2025 16:08
-
Wrocław. Scena Ukraińska zaprasza w połowie marca 03.03.2025 15:51
- Wrocław. Marcowe spektakle improwizowane w Teatrze Improwizowane Poniedziałki 03.03.2025 15:14
-
Warszawa. Nabór do akcji tańczMY 2025 03.03.2025 15:13
-
Bytom. Marcowe spektakle, pokazy i warsztaty w Teatrze Tańca i Ruchu 03.03.2025 14:38
- Katowice. Prapremiera „Chłopaków” na Scenie Kameralnej Teatru Śląskiego 03.03.2025 14:29
- Kielce. Forum Nowej Męskości w Teatrze Żeromskiego – od piątku 03.03.2025 14:23
- Lublin. Jutro spotkanie z Waldemarem Dąbrowskim w Teatrze Starym 03.03.2025 14:22
- Białystok. Od 15 marca „Pupile” w Teatrze Szkolnym 03.03.2025 13:48
- Warszawa. Trwają intensywne próby musicalu „Wicked” w Teatrze Muzycznym ROMA 03.03.2025 13:22
- Wrocław. „Żywioły” po raz trzeci w Operze Wrocławskiej! 03.03.2025 12:40
- Gdynia. Dla dzieci i dla dorosłych. Na afiszu Teatru Gdynia Główna 03.03.2025 12:16
Zwycięzcą okazał się film „Anora” Seana Bakera, który został najlepszym filmem. Najlepszym reżyserem okazał się Sean Baker.
Mikey Madison została laureatką Oscara dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej, dzięki roli w „Anorze”, a Adrien Brody laureatem Oscara dla najlepszego aktora pierwszoplanowego za rolę w „The Brutalist”. Zoe Saldana odebrała Oscara dla najlepszej aktorki drugoplanowej. Członkowie Amerykańskiej Akademii Filmowej nagrodzili ją za kreację w „Emilii Perez”. Kieran Culkin został laureatem Oscara dla najlepszego aktora drugoplanowego. Nagrodę zapewniła mu rola w „Prawdziwym bólu”.
Lol Crawley został uhonorowany Oscarem za najlepsze zdjęcia za „The Brutalist” w reżyserii Brady'ego Corbeta. Sean Baker zdobył Oscara za najlepszy scenariusz oryginalny za „Anorę”. Najlepszym scenariuszem adaptowanym okazało się „Konklawe” autorstwa Petera Straughana.
Reprezentujący Brazylię „I'm Still Here” Waltera Sallesa został uhonorowany Oscarem dla najlepszego pełnometrażowego filmu międzynarodowego, „Dziewczyna z igłą” Magnusa Von Horna nie otrzymała statuetki.